Gå til innhold

Test: Lenovo IdeaPad Yoga 13


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjermene på tabletene til Lenovo har kunnest snus rundt og brukes som tablet i alle år. X201. X210, X220 osv, osv. De var kanskje ikke like små og nette.

 

Nei, skal dere teste en maskin som kan noe "Ingen andre maskiner kan" så be asus om en testeksemplar av Asus Taichi 21. To 11.7" skjermer, en multitouch og en full HD IPS, i7 og mulighet for å kjøre forskjellige programmer på hver skjerm.

 

Asus burde hvertfall kunne sende dere Asus Transformer Book som har blitt lansert i Norge. 13.3" multitouch og i5 eller i7 og muligheten for å ta av tastaturet. Etter min menig en smartere løsning tabletmessig enn løsningen Lenovo har valgt.

Endret av MartinGM
Lenke til kommentar

Anbefales ikke. Viften går konstant selv i idle. Å bruke denne på soverommet om kvelden er håpløst siden du hører viften suser. Heldigvis fikk jeg levert den tilbake til butikken. Sjekk vifte støy på forumet til Lenovo. Der er det mange som klagde siden ifjor.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9

For 10 000 bør en nesten forvente et "feilfritt" produkt, er ikkje akkurat imponert over hva Lenovo leverer for tiden.

 

Klarer ikke å dy meg: Folk kjøper biler til langt over 300.000 i mengder, og mange av dem er befengt med feil. Det verste er at det er kjent også, men likevel kjøper folk dem.

Et feilfritt produkt er utdatert.

Lenke til kommentar

For 10 000 bør en nesten forvente et "feilfritt" produkt, er ikkje akkurat imponert over hva Lenovo leverer for tiden.

Et feilfritt produkt eksisterer ikke :p

Men jeg ser poenget ditt hehe. Har testet denne litt og virket helt grei, vanskelig å si hvordan den er i bruk over tid men som andre har nevnt her så kan det være trøbbel med bl.a wifi så ville nok kanskje avventet litt og hørt med folk som har brukt den en stund.

 

Lenke til kommentar

Anbefaler alle å holde seg unna denne. Holdte på å kjøpe en selv. MASSE problemer med denne. Sjekk Lenovo sine forumer, folk har klaget i mange måneder på elendig wifi, og Lenovo har ikke gitt så mye som en tilbakemelding.

Har ikke selv opplevd problemer med WIFI, men hadde foretrukket om det var et Intel kort.

 

Anbefales ikke. Viften går konstant selv i idle. Å bruke denne på soverommet om kvelden er håpløst siden du hører viften suser. Heldigvis fikk jeg levert den tilbake til butikken. Sjekk vifte støy på forumet til Lenovo. Der er det mange som klagde siden ifjor.

Det stemmer at viften støyer ganske mye.

 

Nei, skal dere teste en maskin som kan noe "Ingen andre maskiner kan" så be asus om en testeksemplar av Asus Taichi 21. To 11.7" skjermer, en multitouch og en full HD IPS, i7 og mulighet for å kjøre forskjellige programmer på hver skjerm.

Jeg var i Singapore for ikke lenge siden hvor de fleste hybrid-modellene var utstilt. Asus Taichi opplevdes som stor og etter min mening er den stygg. Skjermen på utsiden blir også full av fett og smuss fra fingre.

 

Jeg prøvde også Asus sin Smart PC (den med full W8). Det virker som designprosessen på denne modellen ble stoppet halvveis. På et eller annet vis har de fått det til å se ut som PC-en hele tiden er opp ned uansett hvilken vei den ligger. Skjermen har flere viftehull på baksiden.

 

Acer sin S7 ser faktisk ganske bra ut, men tastaturet ødelegger. Tastaturet har ekstremt liten vandring på tastene i tillegg til at flere knapper er slått sammen med andre slik at layouten er langt fra standard.

 

Asus Transformerbook var ikke tilgjengelig, men den virker lovende ut fra bilder og videoer tilgjengelig.

 

Forøvrig kjøpte jeg Yogaen til litt over 6000 norske, da med i5 prosessor og 128 GB SSD. Jeg mener den er verdt det til den prisen.

Endret av Shagma
Lenke til kommentar
Og hvilken karakter får den?
Forfatteren har sikkert problemer med å oppdrive en terning! ;)

 

HW kommer til å gå over til et ikosahedrisk (D20) terningformat. Dette vil være langt enklere (Altså enklere som i mer innviklet og komplisert.) enn det ofte forvirrende og unøyaktige kubiske terningformatet med kun seks sider.

 

Tar også litt tid å få på plass XP-systemet for å ha lest ferdig en artikkel.

Lenke til kommentar

Lenovo har sluppet ny BIOS til denne maskinen som tar seg av viftestøy:

 

http://forums.lenovo...se/ta-p/1065093

 

Lenovo har lagt mye research når det gjelder ulike brukermodi på touch/non-touch; og det er en kjennsgjerning at alle de fire ulike brukermodi maskinen tillater (PC/Telt/Tablet/Pad), har sine fordeler. Ved langvarig touch-bruk kan jo f.eks. Tent (Telt)-mode være å foretrekke; dvs. at man åpner maskinen helt til man kan sette skjermen ned på bordet mens den lener seg mot tastaturet.

 

Nye prosessorer og annen hardware som ikke påvirker image vil annonseres fortløpende.

Endret av MrThinkpad
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hatt denne med i7 siden julen 2012 (gave).

WIFI er ok - den mangler n støtte .

Henglsene er veldig bra .

Gyngende panel ved touch merker ikke jeg.

Tastaturet er ikke best - det flexer litt mye,og knappene til høyre krever tilvenning..

Den er ikke lydløs - men hvilken laptop er det..

Jeg har åpnet den og utvidet til 8GB ram , og satt inn en ekstra mSATA SSD Crucial 256GB da det faktisk er to mSATA plassser i denne.

Den er suveren på flyreiser.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...