Gå til innhold

Selger svinbillig 4KTV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er bare litt skeptisk. Det høres for godt ut til å være sant.

 

Ja, det er sikkert ikke av beste kvalitet. Men når en fabrikklinje først er oppe og går så burde vel ikke masseproduksjonen koste mer enn å masseprodusere vanlig HD-TV.

Med mindre det er yield-issues med å dytte mange piksler inn på samme store flate da?

Lenke til kommentar
Jeg er bare litt skeptisk. Det høres for godt ut til å være sant.
Ja, det er sikkert ikke av beste kvalitet. Men når en fabrikklinje først er oppe og går så burde vel ikke masseproduksjonen koste mer enn å masseprodusere vanlig HD-TV.Med mindre det er yield-issues med å dytte mange piksler inn på samme store flate da?

Antar at yield er knyttet til antall piksler, ikke areal av panelet. Derfor vil det nok dyrere produksjon såvidt jeg kan tenke meg.

Lenke til kommentar
fytti nakke.6.5ms responstid og 120hz.dette er jo nesten en gaming skjerm./sikle
Antar der er snakk om Grå til Grå på panelet. Og at input lag sikkert blir ganske høy til den prisen her. :(

 

vel jeg hadde forventet rundt 15ms grå til grå. dette er ikke det verste jeg har sett. det blir sikkert etterslep i krevende spill som Bf3, men tror ikke man hadde merket så mye av det i feks Starcraft. dessuten så hadde multitasking vært elsk med en sånn skjerm siden 1200p skjermen min begynner å bli for liten.

Lenke til kommentar
Det høres for godt ut til å være sant.

Det gjorde de 27" IPS skjermene med 2560x1440 oppløsning og 120Hz fra Korea også, og de viste seg å være veldig gode. Spørsmålet her er vel hvordan bildet er. Om bildet er bra og hva tilbakemeldingene blir. OM tilbakemeldingene er overbevisende positive kommer jeg til å kjøpe meg en. 9000+- er et beløp jeg kan leve med selv om det viser seg at skjermen ikke er en ny definisjon av fantastisk. I verste fall har jeg en super monitor til PC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At det er 4k-skjerm, betyr ikke at bildekvaliteten er bra av den grunn. Husker jeg kjøpte en billig FullHD-skjerm da de var dyre, og den var ikke akkurat veldig bra når det kom til bildekvalitet, farger osv. Skal nok ikke ha 4K-skjerm før OLED har blitt billig, og man vet ev. svakheter med teknologien :p

Lenke til kommentar

Har hdmi støtte for større oppløsning enn 1080?

 

Fra HDMI.org:

 

The HDMI 1.4 specification adds support for extremely high video resolutions that go far beyond today’s 1080p systems. 4K is shorthand for 4,000 lines wide by 2,000 lines high, or roughly four times the resolution of a 1080p display. The term actually covers two formats, both supported in the HDMI 1.4 specification:

3840 pixels wide by 2160 pixels high

4096 pixels wide by 2160 pixels high

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte en av de tidligste 1920x1200 24" skjermene på markedet som akkurat hadde blitt "rimelige" til 4000kr, og var helt knall og angrer ikke det spor. (er vel 6-7 år siden nå, og er bedre enn det meste til 1000-1600kr i dag)

 

Ville aldri funnet på å kjøpe en slik skjerm uten å vite hva den duger til OG uten returrett eller skikkelig garanti derimot.

 

Fra HDMI.org:

The HDMI 1.4 specification adds support for extremely high video resolutions that go far beyond today’s 1080p systems. 4K is shorthand for 4,000 lines wide by 2,000 lines high, or roughly four times the resolution of a 1080p display. The term actually covers two formats, both supported in the HDMI 1.4 specification:

3840 pixels wide by 2160 pixels high

4096 pixels wide by 2160 pixels high

Det er verdt å nevne at du da sitter med maks 24 Hz, som igjen gjør den ubrukelig til alt annet enn filmer og noe TV-titting.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Problemet er at HDMI 1.4 bare har støtte for opptil 30Hz i 4K, så derfor fungerer denne TVn dårlig som spill monitor når PCn har oppkonvertert før det sendes til TVn.

TVn oppkonverterer heller ikke HD til UHD, bare sprer pikslene.

 

Her er en Hands On erfaring; http://www.personal-...50-se50uy04-/p1

 

Ganske mange i filmindustrien i USA som har kjøpt denne TVn nå, derfor vil det mot slutten av måneden komme mange flere brukererfaringer.

 

Det er ventet mange flere UHD TV fra mange Kinesiske produsenter utover våren i omtrent samme prisleie.

Endret av arthon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...