Gå til innhold

Flere billigmobiler ligger høyt på Elkjøps salgsliste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan jeg få lov til å snu spørsmålet, hvorfor er det ett godt kjøp?

Det er jo du som setter frem en påstand her om at det ikke er et godt kjøp og at folk har "gått på limpinnen" så da må du jo forklare hvorfor du sier noe slikt. Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo du som setter frem en påstand her om at det ikke er et godt kjøp og at folk har "gått på limpinnen" så da må du jo forklare hvorfor du sier noe slikt.

> Dårlig skjerm

> Sirupmenyer

> Lite ytelse/kr

> Stygg (IMO)

> Dyr

 

One S, LG optimus 4x og Nexus 4 er gode alternativer.

Endret av iFire
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

> Dårlig skjerm

> Sirupmenyer

> Lite ytelse/kr

> Stygg (IMO)

> Dyr

 

One S, LG optimus 4x og Nexus 4 er gode alternativer.

 

Var akuratt dette jeg siktet til. Gikk ut i fra at det var åpenlyst for flere. Samsung bruker low end/utdatert hardware i disse telefonene, klasker så på et velkjent suksessnavn, og gir produktet en kunstig høy pris. Mannen i gata veit ikke bedre og går da på limpinnen.

 

480 x 800 oppløsning på en telefon til nesten 3000 kroner i 2013 er f.eks en av tingene som får meg til å stusse.

 

Nå skal det sies at jeg er samsungbruker, og vel fornøyd med min note

Endret av uracoin
Lenke til kommentar

Var akuratt dette jeg siktet til. Gikk ut i fra at det var åpenlyst for flere. Samsung bruker low end/utdatert hardware i disse telefonene, klasker så på et velkjent suksessnavn, og gir produktet en kunstig høy pris. Mannen i gata veit ikke bedre og går da på limpinnen.

 

480 x 800 oppløsning på en telefon til nesten 3000 kroner i 2013 er f.eks en av tingene som får meg til å stusse.

 

Nå skal det sies at jeg er samsungbruker, og vel fornøyd med min note

Det der er jo bare subjektive meninger. Selv en vanlig S2 er et helt ok kjøp idag, selv om den har utdatert hardware i forhold til de absolutte toppmodellene. Alle telefoner har forøvrig en kunstig høy pris, spesielt high-end modellene. Men folk kjøper dem nå likevel i hauger og lass så at folk går på limpinnen er høyst tvilsomt. Om folk mener at de har gått på limpinnen så vil produktene få masse klager og returer. Endret av Vice
Lenke til kommentar

Det der er jo bare subjektive meninger. Selv en vanlig S2 er et helt ok kjøp idag, selv om den har utdatert hardware i forhold til de absolutte toppmodellene. Alle telefoner har forøvrig en kunstig høy pris, spesielt high-end modellene. Men folk kjøper dem nå likevel i hauger og lass så at folk går på limpinnen er høyst tvilsomt. Om folk mener at de har gått på limpinnen så vil produktene få masse klager og returer.

Bwahaha er 3500kr for en S3 høy pris?

Lenke til kommentar

Når jeg snakker om "High End" modellene mener jeg de nyeste & høyest spekkede telefonene som feks. S4, iphone5, HTC One etc.

Ja, men alle toppmobiler selges for 5 lapper når de starter, i hvertfall fra HTC/Samsung/Apple. Det snodige med Apple er at mobilene holder nesten samme pris, helt til de blir utdatert. Da synker de en tusenlapp eller to. Samsung og HTC sine synker ganske fort, etter 6 måneder nermer de seg 3500-4000 :)

Lenke til kommentar

Det der er jo bare subjektive meninger. Selv en vanlig S2 er et helt ok kjøp idag, selv om den har utdatert hardware i forhold til de absolutte toppmodellene. Alle telefoner har forøvrig en kunstig høy pris, spesielt high-end modellene. Men folk kjøper dem nå likevel i hauger og lass så at folk går på limpinnen er høyst tvilsomt. Om folk mener at de har gått på limpinnen så vil produktene få masse klager og returer.

 

subjektive meninger ville gått på ting som design og "kvalitetsfølelse"

 

når man måler specs mot pris kan dette betegnes som objektivt, og en s2 kunne vært et godt kjøp hadde telefonen hatt en annen pris. men hvis vi sammeligner spesifikasjonene på for eksempel htc one s med galaxy s2 pluss som da er i samme prisklasse løper jo one s sirkler rundt s2. raskere cpu, bedre strømstyring, bedre batteritid, høyere oppløst skjerm, overlegent kamera, og over til det subjektive: langt bedre design og materialvalg.

 

dette er hva jeg mener med at det ikke er et godt valg av telefon med galaxy s2 pluss. ikke at telefonen i seg selv er dårlig, eller at mannen i gata ikke "klarer" seg fint med den, men at det finnes langt bedre alternativer i samme prisklasse.

Lenke til kommentar

One S har marginalt bedre specs enn S2 plus og siden de er såpass små så er det tvilsomt at brukeren legger merke til noen praktisk forskjell i det hele tatt.(Jeg har ikke testet One S personlig) Om man legger sammen specs og kroner så vil One S komme litt bedre ut en S2 Plus, men dermed er det ikke sagt at S2 Plus er et dårlig kjøp eller at man "går på limpinnen". Men nå er det jo heller ingen hemmelighet at HTC havner litt i skyggen av Samsung slik feks. Samsung også for svært mange havner i skyggen av Apple. Personlig har jeg hatt varierende suksess med HTC mens jeg har vært veldig fornøyd med Samsung. Derfor kan det være en sjanse for at jeg velger en Samsung fremfor en HTC som er litt høyere spekket neste gang jeg skal kjøpe, selv om de er i samme prisklasse. Uten at jeg blir lurt av den grunn.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

når man måler specs mot pris kan dette betegnes som objektivt, og en s2 kunne vært et godt kjøp hadde telefonen hatt en annen pris. men hvis vi sammeligner spesifikasjonene på for eksempel htc one s med galaxy s2 pluss som da er i samme prisklasse løper jo one s sirkler rundt s2. raskere cpu, bedre strømstyring, bedre batteritid, høyere oppløst skjerm, overlegent kamera, og over til det subjektive: langt bedre design og materialvalg.

Akkurat det med overlegent kamera stiller jeg meg tvilsom til etter å ha sett sammenlikninger både hos phonearena og gsmarena. Bildene til HTC har mer utvaskede detaljer og unaturlige, overmettede farger i forhold til S2plus.

Har selv One S og for meg virker Samsung sin S2plus som en mer attraktiv telefon ikke minst pga Touchwiz > Sense (å ikke ha styringskontroller i notifications dropdown på 4.1x er hån mot brukere), utbyttbart batteri og minnekortplass, NFC, betydelig bedre front kamera (2mpx vs VGA)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...