Gå til innhold

Vi minnes gullalderen til LucasArts


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Who let in that girl who doesn't listen to RetroCrew? :p

 

God episode. LucasArts har så mange fantastiske spill på samvittigheten at det er helt sykt! Husker jeg spilte Monkey Island en god del hos en kompis, han må dog ha hatt ADHD før det ble oppfunnet, for vi gjorde aldri noe lenge av gangen når vi var sammen.:p Fem min NES, fem min Monkey Island, fem min LEGO...;) Husker jeg syntes kartet med prikkene/piratene som vandret rundt var fascinerende.

 

Min favoritt er dog DOTT. Ingen over, ingen ved siden.:)

Lenke til kommentar

Who let in that girl who doesn't listen to RetroCrew? :pGod episode. LucasArts har så mange fantastiske spill på samvittigheten at det er helt sykt! Husker jeg spilte Monkey Island en god del hos en kompis, han må dog ha hatt ADHD før det ble oppfunnet, for vi gjorde aldri noe lenge av gangen når vi var sammen.:p Fem min NES, fem min Monkey Island, fem min LEGO...;) Husker jeg syntes kartet med prikkene/piratene som vandret rundt var fascinerende.Min favoritt er dog DOTT. Ingen over, ingen ved siden.:)

 

Inger Lise er ofte med på Rad Crew, den andre podkasten vår. Men sjeldnere på Retro Crew. :)

Lenke til kommentar

Det var hyggelig å kunne bidra i ukens Retro Crew. Jeg fokuserte på de spillene jeg mener skiller seg litt ut, og som kanskje ikke er like kjente som endel andre titler. Jeg skulle gjerne også pratet litt om Grim Fandango som etter min mening er vel så unikt som de andre jeg nevnte. Selv om spillet er i 3D, synes jeg det fungerer bedre enn Escape from Monkey Island.

 

"Day of the Tentacle" som dere nevnte før jeg kom med i sendingen et spill som har betydd mye for meg. Sitatet "Samtidig, 200 år senere" er legendarisk.

 

Sist men ikke minst er de helsprøe figurene til Steve Purcell: Sam & Max kanskje min aller største favoritt i form av god humor. Serien synes jeg forøvrig har klart seg bra i Telltale Games' nye format.

Lenke til kommentar

Tror de som var gjester i denne episoden burde ha lest Froholtens glimrende artikkel om Zak McKracken.....

 

http://www.gamer.no/brukere/4/joachimfroholt/artikler/123149/zak-mckracken--flyvertinnenes-skrekk/

 

Ingen, bortsett fra programlederen, som har spilt det beste Monkey Island-spillet heller? For en gjeng.....

 

Ingen som har spilt Sam & Max heller?! Nesten så jeg stopper klippet her nå, men må vel høre litt mer for å få vite om de har spilt noe som helst. :p

 

Godt programlederen er oppdatert.

 

Bra de har spilt Psychonauts da, men anbefale Steamversjonen?!

 

For retrospillere bør det da være bedre å støtte en plattform hvor man eier spillene, selv om man faktisk kan ta backup av Steamversjonen av dette spillet, men du verden så upraktisk.

 

http://www.gog.com/gamecard/psychonauts

 

Gamer-representanten er i alle fall mer med.

 

Full Throttle var det første spillet Tim designet. Day of the Tentacle var designet sammen med en annen legende, Dave Grossman. De to, pluss Ron Gilbert designet Monkey Island 2.

 

The Dig er forøvrig et veldig undervurdert spill. En av mine favoritter også. Det er også det desidert vanskeligste av LucasArts sine spill.

 

MEN! Nesten ikke et ord om tidenes beste spill, Grim Fandango?! Krever ny podcast som bare omhandler dette spillet! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror de som var gjester i denne episoden burde ha lest Froholtens glimrende artikkel om Zak McKracken.....http://www.gamer.no/brukere/4/joachimfroholt/artikler/123149/zak-mckracken--flyvertinnenes-skrekk/Ingen, bortsett fra programlederen, som har spilt det beste Monkey Island-spillet heller? For en gjeng.....Ingen som har spilt Sam & Max heller?! Nesten så jeg stopper klippet her nå, men må vel høre litt mer for å få vite om de har spilt noe som helst. :p Godt programlederen er oppdatert.Bra de har spilt Psychonauts da, men anbefale Steamversjonen?! For retrospillere bør det da være bedre å støtte en plattform hvor man eier spillene, selv om man faktisk kan ta backup av Steamversjonen av dette spillet, men du verden så upraktisk. http://www.gog.com/gamecard/psychonautsGamer-representanten er i alle fall mer med. Full Throttle var det første spillet Tim designet. Day of the Tentacle var designet sammen med en annen legende, Dave Grossman. De to, pluss Ron Gilbert designet Monkey Island 2.The Dig er forøvrig et veldig undervurdert spill. En av mine favoritter også. Det er også det desidert vanskeligste av LucasArts sine spill. MEN! Nesten ikke et ord om tidenes beste spill, Grim Fandango?! Krever ny podcast som bare omhandler dette spillet! ;)

 

Som sagt, det kommer mer LucasArts fra oss :)

 

Når det gjelder Psychonauts er Steam-versjonen best fordi den fikser en del av de verste delene av spillet, f.eks Meat Circus skal være lettere nå.

Lenke til kommentar

Som sagt, det kommer mer LucasArts fra oss :)

 

Når det gjelder Psychonauts er Steam-versjonen best fordi den fikser en del av de verste delene av spillet, f.eks Meat Circus skal være lettere nå.

 

Lettere, som i nerfa? Den er jo ikke så vanskelig i utgangspunktet, og jeg er ikke akkurat noen plattformekspert. (Jeg har spilt GOG-versjonen)

 

Litt morsomt sammentreff med denne podcasten at Ron Gilbert la ut en bloggpost i dag om hvordan han ville lagd Monkey Island 3 om han skulle gjort det i dag. Vi vet jo alle at han bare lagde eneren og toeren.

 

http://grumpygamer.com/5777333

Lenke til kommentar

Atari, pfff. Søppel.

 

Hadde det ikke vært for Atari og pioneerarbeidet Jay Miner gjorde kunne ikke du sittet og elsket med Amigaen din.

 

Tror de som var gjester i denne episoden burde ha lest Froholtens glimrende artikkel om Zak McKracken.....

 

http://www.gamer.no/...innenes-skrekk/

 

Ingen, bortsett fra programlederen, som har spilt det beste Monkey Island-spillet heller? For en gjeng.....

 

Ingen som har spilt Sam & Max heller?! Nesten så jeg stopper klippet her nå, men må vel høre litt mer for å få vite om de har spilt noe som helst. :p

 

Godt programlederen er oppdatert.

 

Bra de har spilt Psychonauts da, men anbefale Steamversjonen?!

 

For retrospillere bør det da være bedre å støtte en plattform hvor man eier spillene, selv om man faktisk kan ta backup av Steamversjonen av dette spillet, men du verden så upraktisk.

 

http://www.gog.com/g...ard/psychonauts

 

Gamer-representanten er i alle fall mer med.

 

Full Throttle var det første spillet Tim designet. Day of the Tentacle var designet sammen med en annen legende, Dave Grossman. De to, pluss Ron Gilbert designet Monkey Island 2.

 

The Dig er forøvrig et veldig undervurdert spill. En av mine favoritter også. Det er også det desidert vanskeligste av LucasArts sine spill.

 

MEN! Nesten ikke et ord om tidenes beste spill, Grim Fandango?! Krever ny podcast som bare omhandler dette spillet! ;)

 

Hihi.. virker som det er noen som må forbederede seg bedre til kommende casts.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...