Gå til innhold

Nintendo stenger flere nettjenester på Wii (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig ikke, det er ikke drm på virtual console

 

Hvis å låse innhold til en bestemt maskin, og samtidig gjøre det svært vanskelig å overføre dette innholdet til en annen maskin ved utbytting eller skade av den opprinnelige maskinen...hvis ikke det er DRM er ingenting DRM.

 

Men selvsagt, så lenge maskinen fungerer er det jo ikke noe problem, men stakkars den som må bytte den ut. Men nå går det i det minste an å overføre Virtual Console spill fra Wii over til WiiU, men da mister en også spillene på Wii-en.

 

Man kan også legge spilla ut på et SD-kort og ta vare på de der.

 

Ta vare på dem ja, men du kan ikke spille dem av på en annen Wii-konsoll en den du først kjøpte dem på.

Lenke til kommentar

Så, nintendo forstår fortsatt ikke online *sigh* ganske så synd.

 

Greit nok at de må slå av servere etterhvert, men det har ikke gått ett år siden det var den aktuelle konsollen enda og majoriteten av spillerbasen kan umulig har flyttet over til wii u.

 

Til sammenligning la microsoft ikke ned tjenester for den orginale xboxen før 5 år etter at 360 var ute.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til og med Nintendo har begynt å drite på kundene sine :( :(

 

Det er vel ikke noe nytt? Nintendo er ikke noe bestebarn når det gjelder konsoll-leverandører.

 

Ellers, det er jo sånn som skjer når man velger å låse seg til hardware-leverandørens økosystem. Da er det vanskelig med alternativer når noe legges ned.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Jeg tror det bare kommer til å bli mer om mer av dette. Også mtp. Sony, microsoft og utgivere på PC. Mange spill som blir solgt på plate i dag er jo nermest uferdige betaversjoner som må ha xxGB med nedlastinger før de fungerer 100%. Så selv om man 20 år senere har plata så kan man glemme bugfixes, DLC etc. når SOny/MS/Ubisoft/EA har stengt serverne sine for disse spillene. Eventuelt at man kan få lov å kjøpe de på nytt med fikser, DLC etc.

Lenke til kommentar

Det er mange tydelige negative utviklinger i spillindustrien som bare har blitt mer og mer synlige i spillindustrien. For å nevne noen så har vi always-online, Unyttige DLC-er, juksekoder har blitt erstattet med DLC-er, nedlagte tjenester og halvferdige spill som blir fikset en måned eller tre etter release. Mer blir det nok fremover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...