Gå til innhold

Dette er Folding@Home


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

åssen er dette når man bruker gpuene. vil programet idle når man starter et spill ? eller må man stoppe det manuelt før man spiller f.eks ?

 

På BOINC kan man sette maskinen til og bare jobber når den er idle xx minutter. så ja, den vil stoppe og jobbe når du bruker maskinen. Men vil bruke minne til noen jobber.

Lenke til kommentar

åssen er dette når man bruker gpuene. vil programet idle når man starter et spill ? eller må man stoppe det manuelt før man spiller f.eks ?

 

Det kommer an på innstillignene til Folding@Home. Jeg har det normalt satt til Normal og da vil GPUene jobbe hvis du bare holder på med enkle ting. Spiller du, vil GPUene gå over i Idle hvis jeg husker rett. Altså Folding vil ikke bruke GPUene mens du spiller.

Lenke til kommentar

Også verdt å nevne som ikke kommer frem i artikkelen er at hardware.no laget ligger på 5. plass i verden i daglig bidrag til folding. 12 plassen er i totalt bidrag, så det betyr at vi klatrer ganske kraftig for tiden.

Ikke bli demotivert av at noen har brukt penger på dedikerte folding-maskiner og bidrar tilsvarende 20 vanlige maskiner daglig, hver bidragsyter teller.

EDIT: knopflerbruce, du kan jo godt poste bildene i en spoiler her på forumet, så kan de som vil se.

Endret av GullLars
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjører F@H på min gamle stasjonære pc. amd phenom x6 2.6ghz og gt 320. Vil senere kjøre F@H på min gaming pc som har [email protected] og gtx 680 på 1150mhz.

 

Dette er det perfekte program for geeks. Den benchmarker, den stresstester, og den hjelper til å kurere sykdommer uten at man må gi for mye penger for å hjelpe til. Gleder meg til å se hva min gode gamle gaming pc kan hjelpe med på F@H.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nettlesergrensesnittet kan man bare lukke. Programmet som er minimert har pausefunksjon som jeg settet på når jeg spiller. Når det ikke er en dedikert server så er ikke poengene pr dag så viktig , det er jo primært en pc man spiller med osv. Når man er på skole eller jobb osv er jo det kanskje garantert dødtid for de fleste.

Endret av War
Lenke til kommentar

Finnes det noen test/benchmark over ulike skjermkort når det kommer til PPD?

Tenker da for å se diff. mellom GPUene - har bl.a. lest at Nvidia gjør det en del bedre enn ATI, grunnet CUDA f.eks.

 

Hadde også vært greit (for evt. nye) å ha noe referanse i.f.t. hvordan deres HW gjør det :)

Endret av Andey-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...