Gå til innhold

Ny rakett skal nå Mars på 30 dager


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

43 000 år... Og det er bare til den nærmeste stjernen? Da skal Voyager være på vei enda en stund før den treffer på bebodde områder.

 

Tror vi bør satse på å nå opp mot 1 079 252 848,8 km/t dersom vi skal møte noen i vår levetid. Men dette er jo fortsatt en ålreit forbedring. Og ny anvendbar teknologi.

Lenke til kommentar

Rant: dårleg illustrasjonsbilde, for at fartøyet skal klare reisa på 30 dagar må den akselere konstant til den er halvvegs, så byrje nedbremsing resten av turen. I bildet peiker skipet tydeleg prograd, og akselerer enno. Med mindre ein gravitasjonsslynge-manøver er målet, er det lite vits, om KSP har lært meg rett.

Lenke til kommentar

svelemoe: Enkelte mål som f.eks de ytre planetene har hatt rene forbiflygninger uten oppbremsing. Man kan få ut en god del fra sånne forbiflyvninger, men da typisk som første nærvisitt. Forskningen på mars er forlengst forbi det stadiet. Neste forbiflyvningsmål er Pluto der hverken Voyager 1 eller 2 har vært i nærheten. Sonden som skal dit heter New Horizons. Den ble sendt opp 19. januar 2006 og fløy forbi mars allerede etter 78 dager. Den er ventet å passere Pluto 14. juli 2015. Dvs. etter 9,5 års ferd.

Lenke til kommentar

svelemoe: Enkelte mål som f.eks de ytre planetene har hatt rene forbiflygninger uten oppbremsing. Man kan få ut en god del fra sånne forbiflyvninger, men da typisk som første nærvisitt. Forskningen på mars er forlengst forbi det stadiet. Neste forbiflyvningsmål er Pluto der hverken Voyager 1 eller 2 har vært i nærheten. Sonden som skal dit heter New Horizons. Den ble sendt opp 19. januar 2006 og fløy forbi mars allerede etter 78 dager. Den er ventet å passere Pluto 14. juli 2015. Dvs. etter 9,5 års ferd.

Godt den ikke heter "Event Horizon" hvertfall =) Ser for meg at det kunne blitt et sant helvete..

 

Rant: dårleg illustrasjonsbilde, for at fartøyet skal klare reisa på 30 dagar må den akselere konstant til den er halvvegs, så byrje nedbremsing resten av turen. I bildet peiker skipet tydeleg prograd, og akselerer enno. Med mindre ein gravitasjonsslynge-manøver er målet, er det lite vits, om KSP har lært meg rett.

 

For meg virker det som du har helt rett ^-^ og til og med i en gravitasjonsslynge, må man bremse ned, så du ikke bare spretter rett av igjen..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...