Gå til innhold

Milliongevinst til Call of Duty-vinnere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haters gonna hate. Eller skal jeg si trangsynte pc gamere.

 

Flott turnering og flott at det er turneringer for både Pc og konsoll :) Like mange brukere på begge plattformer.

Jeg kan sjokkere med at jeg foretrekker både fps og 3ps på konsoll, er vel her gææærn jeg da.. :O Med noen unntak som CS.

Endret av Rottenspacehead
Lenke til kommentar

Haters gonna hate. Eller skal jeg si trangsynte pc gamere.Flott turnering og flott at det er turneringer for både Pc og konsoll :) Like mange brukere på begge plattformer.Jeg kan sjokkere med at jeg foretrekker både fps og 3ps på konsoll, er vel her gææærn jeg da.. :O Med noen unntak som CS.

 

Noen punkter på hvorfor FPS ikke egner seg på konsoll:

 

1. Auto Aim. Alt for mange spill bruker auto aim og det ødelegger halve moroa med skytespill

2. En som bruker analog joystick vil aldri ha samme reaksjonsevne og accuracy som en med datamus.

3. Du skaffer deg et mye mindre taktisk overblikk med en kontroller. Du vil automatisk la vær å sjekke hjørner, osv. fordi det tar for lang tid.

4. Punkt 2. og 3. er begge to de store grunnene til at ordet "camper" og "wookie" har dukket mer og mer opp etter COD MW og i enda større grad COD MW2. Det er lettere å sitte stille med en kontroll enn det er å bevege seg rundt.

 

For ikke å snakke om alle snarveiene de putter inn for konsollbrukerne. Jeg prøvde for moroskyld å bruke min Xbox 360 kontroller på pc'en og fyrte opp CS:GO. Jeg kunne da bruke RB til å snu meg 180 grader rundt i lysets hastighet. Slike idiotiske påfunn er det konsoll som står bak.

 

Eller er det ikke noe bad feelings mot konsoll i seg selv. Jeg er helt enig i at spill som GTA, Just Cause, NFS, GT og andre lignende racing og "casual" spill egner seg bedre med en kontroller.

 

Lenke til kommentar

Autoaim er ikke tilgjengelig på multiplayer på så og si alle fps spill.

At man har dårlige reaksjonsevne og accuracy med kontroller gjør ingenting da alle andre man spiller mot har det samme.

 

Hilsen en gammel PC spiller som liker fps på konsoll istedet for PC.

Lenke til kommentar

Noen punkter på hvorfor FPS ikke egner seg på konsoll:

 

1. Auto Aim. Alt for mange spill bruker auto aim og det ødelegger halve moroa med skytespill

2. En som bruker analog joystick vil aldri ha samme reaksjonsevne og accuracy som en med datamus.

3. Du skaffer deg et mye mindre taktisk overblikk med en kontroller. Du vil automatisk la vær å sjekke hjørner, osv. fordi det tar for lang tid.

4. Punkt 2. og 3. er begge to de store grunnene til at ordet "camper" og "wookie" har dukket mer og mer opp etter COD MW og i enda større grad COD MW2. Det er lettere å sitte stille med en kontroll enn det er å bevege seg rundt.

 

For ikke å snakke om alle snarveiene de putter inn for konsollbrukerne. Jeg prøvde for moroskyld å bruke min Xbox 360 kontroller på pc'en og fyrte opp CS:GO. Jeg kunne da bruke RB til å snu meg 180 grader rundt i lysets hastighet. Slike idiotiske påfunn er det konsoll som står bak.

 

Eller er det ikke noe bad feelings mot konsoll i seg selv. Jeg er helt enig i at spill som GTA, Just Cause, NFS, GT og andre lignende racing og "casual" spill egner seg bedre med en kontroller.

 

Skrev egentlig et langt innlegg, men holder meg "kort" istedenfor.

 

Mange FPS er dumma ned på konsoll og det samme med flere 3ps. (samme med pc) Er det morro ? nei. Forferdelig at man syr opp spillene slik at nybegynnere skal få en større mestringsfølelse og det skal gå utover kvaliteten alt i alt.

MEN.. Det er fortsatt mulig å skille seg ut og være best, er ikke slik at man går fra å vinne 1 million dollar til å være verst i verden dagen etter, er ikke bare flaks.

Og det kreves like mye av de aktuelle egenskapene på både konsoll og PC, er ikke slik at konsoll gamere er dummere og har det lettere.

 

Grunnen til at jeg likte/liker Socom, er pågrunn av at det ikke har auto aim og det er sydd opp til pro gaming. Var man nybegynner, hadde man så og si ikke sjangs til å få en kill i starten, innebar masse taktikk, skills med sticken og hvordan man fyrte av m.m.. Slik alle spill på konsoll skulle vært.

(Ja, Socom confrontation og Socom 4 på Ps3 er horribelt (codbatunchartifisert), derfor mange hyler etter en verdig oppfølger til socom 1 og 2, og er spillet som er på topp på playstation blog share).

 

Men uansett, lei av å lese innlegg fra PC gamere som "dummer" ned konsoll gamere... Jeg kan se på turneringer hvor de beste PC gamerne er samla og spiller FPS spill, og klø meg i hode når jeg ser hvor horribelt dårlig de er til taktikk,kommunikasjon, smartness i bevegelse og "lureri" m.m. get my point ?

 

Også må jeg bare nevne at battlefield og COD er etter min mening så preget av konsoll port, at de føles forferdelig ut å spille på PC. Counter strike er av en helt annen kvalitet på PC, slik FPS på PC burde være.

 

Men det er jo min mening.

Endret av Rottenspacehead
Lenke til kommentar

Lurer på hvilke profesjonelle FPS spillere du har sett på pc. Ta en titt på diverse CS1.6 turneringer og du skal se taktikk og raske bevegelser er til stede hele tiden. De som kan kartene ut og inn vet alle spots de skal kikke etter. De har terpa så mye på dette at enhver person som har litt mindre spilletid vil bli most. Den normale BF3 spilleren er også svært svært mye bedre enn enhver motpart på konsoll.

 

Og hvorfor tar "dere" alt som et personangrep? Med en gang noe negativt blir sagt går dere rett i forsvarsposisjon og skriker "Dere bare hater på konsollspillere uansett". Den største grunnen til dette tror jeg er fordi "alle på konsoll er pro".

 

og FYI. BF3 føles kanskje bedre ut for din del på konsoll. Grunnen til dette er mest sannsynlig fordi du spiller på en alt for dårlig pc. LOW innstillinger på pc er faktisk av høyere kvalitet enn det du får på konsoll. Derfor kan du ikke bruke dette som et argument for BF3. Og en anen FYI. Konsoll-FPS er limitied til 30FPS. På pc derimot kan jeg kjøre det på det 4 dobbelte. Noe som resulterer i en mye smoothere opplevelse. Om jeg kjører 120FPS på min 120Hz monitor vil jeg få en MYE bedre opplevelse på PC en det jeg noen gang kan oppnå på en konsoll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...