Gå til innhold

Nye Jottacloud går i strupen på Dropbox


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Hvorfor legge data ut til noen du ikke kjenner? Og jada, en må ha maskinvaren. Det som hadde vært genialt er ferdig oppsatte NAS med OwnCloud. Da kunne en veldig kjapt få spredd OwnCloud langt forbi ekspert-gruppene. For ikke å snakke om de hadde kommet med multi-tennant og sterk kryptering rett ut av boksen. Da kan alle andre lagringsskyer gå å vogge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9

Jeg har lenge hatt problemer med Jotta-klienten som ikke lar seg logge inn, og Jotta har sluttet å svare på henvendelsene mine.

Er det ande som har opplevd klientproblemer som dette?

Lenke til kommentar

Ser interessant ut! Også godt inntrykk av nettsiden, rask, responsiv (ikke til å se bort i fra når det er såpass nære :p).

Synes forresten det er litt oppbrukt å skrive "Dropbox-konkurrent", da det finnes såpass mange skylagringstjenester der ute.

Lenke til kommentar

Tror jeg klarer meg lenge med owncloud - null kr per måned og mer fleksibelt. Helt gratis altså. Mediafilene når jeg via subsonic.

 

Via subsonic kan jeg spille av både film og musikk hvor enn jeg er og jeg kan også dele om jeg ønsker det. Resten ligger i owncloud. Og det når jeg også om behovet oppstår. Fra mobil, brett eller pc. Uten å tenke på hvilket OS dingsen har. Synes disse løsningene er bedre og mer fleksible enn noe av det som tilbyes idag i skyen. Og det er absolutt ingen begrensninger. Hverken på filstørrelse, OS, hvilke filer enn lagrer eller hvilke filer enn velger å dele.

 

-Take control of your own domain

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med JottaCloud og hvordan det har utviklet seg de siste to årene.

Det jeg liker best med JottaCloud er:

  1. Data lagres på norske servere og må følge norske lover
  2. Bra hastighet på opp og nedlasting av filer
  3. Man trenger ikke en egen server kjørene hjemme for å alltid ha tilgang til filene. Man er også sikret mot brann hjemme...

Jeg mener det mangler funksjonalitet til å ekskludere filer som ikke skal synkroniseres.

 

Her er invitasjonskode i fra meg for dem som har lyst til å registere seg:

http://www.jottacloud.com/signup?referer=63DDBB9071681F6F1D2760B9CA7A46D7

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror jeg klarer meg lenge med owncloud - null kr per måned og mer fleksibelt. Helt gratis altså. Mediafilene når jeg via subsonic.

 

Via subsonic kan jeg spille av både film og musikk hvor enn jeg er og jeg kan også dele om jeg ønsker det. Resten ligger i owncloud. Og det når jeg også om behovet oppstår. Fra mobil, brett eller pc. Uten å tenke på hvilket OS dingsen har. Synes disse løsningene er bedre og mer fleksible enn noe av det som tilbyes idag i skyen. Og det er absolutt ingen begrensninger. Hverken på filstørrelse, OS, hvilke filer enn lagrer eller hvilke filer enn velger å dele.

 

-Take control of your own domain

 

Ting koster ikke kroner null bare fordi man har ett software-rammeverk, så godt som hele kostanden med backup er å ha tilgang til lagringsplass off-site.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Takk for tipset om OwnCloud, jeg synes man faktisk kan vurdere både OwnCloud og en ekstern løsning for backup. Det er fordeler og ulemper med begge deler - den store fordelen med ekstern løsning er at filene finnes igjen selv om noe skulle skje med harddisken(e) dine, mens OwnCloud kanskje gir bedre ytelse lokalt eller på WAN osv.

Lenke til kommentar

Takk for tipset om OwnCloud, jeg synes man faktisk kan vurdere både OwnCloud og en ekstern løsning for backup. Det er fordeler og ulemper med begge deler - den store fordelen med ekstern løsning er at filene finnes igjen selv om noe skulle skje med harddisken(e) dine, mens OwnCloud kanskje gir bedre ytelse lokalt eller på WAN osv.

Jeg har backup hver time til annen disk + backup til ekstern server. I tillegg ligger filene på flere PCer. Skal litt til om filene forsvinner da ;-). I tillegg har jeg satt opp to disker i RAID, selv om det ikke er backup men øker driftssikkerheten.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...