Gå til innhold

? Ny iPhone kommer snart


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Synes egentlig det ikke er noe vits å lansere en ny mobil hvert år, når forandringene på selve mobilen, og OS er så og si ikke eksisterende. Har sel iPhone 5, men det er den eneste iPhonen jeg skal ha, har ikke tenkt til å kjøpe meg en ny en, bare for å "ha det", da jeg så og si aldri bruker iPhonen til annet enn nettsurfing osv, bruker lite tid med SMS og ringing.

Lenke til kommentar

Å lansere en billig modell er fra min mening bare en måte å få flere folk til å kjøpe deres produkter. Jeg syns folk flest som ikke har så stor interesse for mobiler bare kjøper en mobil som er "nytt". De kjøper altså for navnets skyld og ikke produktet.

For eksempel det med Samsung S3 og S3 mini. En får mer for pengene hvis en kjøper S2 istedenfor en S3 mini, men siden S3 mini er noe "nyere", så er det det folk flest foretrekker. Selv om S2 er billigere enn S3 mini.

Når det gjelder en billig modell av iphone, så er det egentlig bare å kjøpe en iphone 4 eller 4s. Det blir jo på en måte en billig modell av iphone 5. Det er ikke noe særlig stor forskjell på iOS heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hvorfor ikke lansere en ny telefon hvert år? Det vil garantert finnes personer som kjøper den, kanskje noen sitter med en iPhone 4S som de har tenkt til å bytte mot sommeren som gjerne heller venter på en iPhone 5S kontra det å kjøpe dagens iPhone 5?

 

Du er jo ikke avhengig av å bytte mobiltelefon selv om det lanseres en ny modell årlig, men det kan jo likevel passe andre potensielle kjøpere midt i blinken.

 

Absolutt, poenget mitt var det at det er lite forandring fra iPhone til iPhone. Det er som regel veldig små endringer fra f.eks iPhone 4 til 5, den største forskjellen var litt større skjerm, that´s it.

 

Kvalitet er viktigst, IKKE kvantitet.

Lenke til kommentar

 

 

Absolutt, poenget mitt var det at det er lite forandring fra iPhone til iPhone. Det er som regel veldig små endringer fra f.eks iPhone 4 til 5, den største forskjellen var litt større skjerm, that´s it.

 

Kvalitet er viktigst, IKKE kvantitet.

 

 

Det er langt større forskjeller fra iPhone 4 til iPhone 5 enn bare større skjerm, det var temmelig stor forskjell fra iPhone 4 til iPhone 4S også om man ikke ser seg blind på det yttre.

Endret av RamGuy
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er langt større forskjeller fra iPhone 4 til iPhone 5 enn bare større skjerm, det var temmelig stor forskjell fra iPhone 4 til iPhone 4S også om man ikke ser seg blind på det yttre.

 

Mange av de jeg snakket med mente at det var på grensen av sløsing når de byttet fra 4 over til 4s. Den ble litt raskere og bedre kamera. Men det var liksom det.. Å bruke over 5000,- på dette? Jeg vil si at den evolusjonen var minimal, men en fin måte for apple å tjene penger på.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig forskjellen på om du:

 

#1: Kjøper fjoråretsmodell billigere når den nye kommer ut. Ala det å plukke opp en iPhone 4S nå, kontra en iPhone 5.

 

#2: Apple begynner å levere en billigere og en "vanlig" modell, aka vi får en iPhone 5S (vanlige) og en iPhone 5 Light (billig) eller noe slikt hvor den billigere modellen på mange måter har samme innmat som en vanlige iPhone 5 som normalt ville falt ned på samme prislapp som det den nye billigmodellen uansett gjør.

 

For meg virker det som om folk ser på det som viktigere å ha "årets modell" kontra det å faktisk ha en "oppegående modell". Tror nesten folk er villige til å betale mer for en "billigmodell" som lanseres i år, enn de er villig til å betale for en iPhone 4S om så iPhone 4S faktisk på papiret har bedre maskinvare.

 

 

Apple må uansett være forsiktige, for potensielt så vil en eventuelt billigmodell stjele mer fra sitt eget vanlige iPhonesalg enn noe annet. De som ønsker seg en iPhone og iOS er gjerne villige til å betale for det, eventuelt skaffer seg en av de eldre modellene. Jeg tror ikke en "billigmodell" vil forandra så mye på det hele om de da ikke kommer med en grisebillig modell men da kan Apple umulig klare å opprettholde "premium" statusen som hele selskapet i bunn og grunn handler om.

 

 

 

 

 

 

Jeg vil vel ikke akkurat si at det er 4300,- er billig for en iPhone 4S. Når jeg tenker på en billigtelefon må man komme ned i priser rundt 3000,-. Det er vel ca. denne prisklassen en billigere iPhone modell eventuelt komme til å sikte seg inn mot...
Lenke til kommentar

Hva er egentlig forskjellen på om du:

 

#1: Kjøper fjoråretsmodell billigere når den nye kommer ut. Ala det å plukke opp en iPhone 4S nå, kontra en iPhone 5.

 

#2: Apple begynner å levere en billigere og en "vanlig" modell, aka vi får en iPhone 5S (vanlige) og en iPhone 5 Light (billig) eller noe slikt hvor den billigere modellen på mange måter har samme innmat som en vanlige iPhone 5 som normalt ville falt ned på samme prislapp som det den nye billigmodellen uansett gjør.

 

Forskjellen er at sistnevnte stort sett fungerer bedre, fordi at selv om ytelsen er sammenliknbar er det andre teknologiske framskritt som gjerne kommer med på billigmodeller også som er greit å ha. LTE, NFC o.l.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vil vel ikke akkurat si at det er 4300,- er billig for en iPhone 4S. Når jeg tenker på en billigtelefon må man komme ned i priser rundt 3000,-. Det er vel ca. denne prisklassen en billigere iPhone modell eventuelt komme til å sikte seg inn mot...

En iPhone 4 uten operatørbinding koster i dag kr 2.890 fra Apple Store. Det er Apples biliigmodell. Om noen få måneder, etter introduksjon av neste generasjon i løpet av sommeren/høsten, vil iPhone 4S med stor sannsynlighet koste under kr 3.000. Dermed dekker vel Apple allerede de markedssegmentene de for tiden er interessert i, vil jeg tro.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

vel med alle disse i(tingene) er det vel bare et tidsspørsmål før vi har ting som intelligente dasser f.eks iDass eller noe i den duren

"Intelligente" dasser har japanerne drevet med i årevis allerede...

 

...ikke bare det, japanerne har endelig funnet det optimale bruksområdet for Android:

http://www.business2community.com/trends-news/japanese-company-creates-android-powered-toilets-0359054

 

:p

  • Liker 9
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hva er egentlig forskjellen på om du:

 

#1: Kjøper fjoråretsmodell billigere når den nye kommer ut. Ala det å plukke opp en iPhone 4S nå, kontra en iPhone 5.

 

#2: Apple begynner å levere en billigere og en "vanlig" modell, aka vi får en iPhone 5S (vanlige) og en iPhone 5 Light (billig) eller noe slikt hvor den billigere modellen på mange måter har samme innmat som en vanlige iPhone 5 som normalt ville falt ned på samme prislapp som det den nye billigmodellen uansett gjør.

Hvis du har fulgt med litt på diverse rykter så henger ikke dette på greip. For det første sier ryktene at modellen kommer til å bli betraktelig billigere enn "fjorårets modell" ved lansering. Dessuten har det vært lite snakk om innmaten. Man kan nok tenke seg at innmaten blir noenlunde like fjorårets modell eller hakket bedre. Men hovedtingen er rett og slett billigere materialer. Skal bli laget av plast.

For meg virker det som om folk ser på det som viktigere å ha "årets modell" kontra det å faktisk ha en "oppegående modell". Tror nesten folk er villige til å betale mer for en "billigmodell" som lanseres i år, enn de er villig til å betale for en iPhone 4S om så iPhone 4S faktisk på papiret har bedre maskinvare.

Ja, det er det jo ikke noe tvil om. Forskning viser at vi er skremmende lite rasjonelle når vi kjøper.

 

Apple må uansett være forsiktige, for potensielt så vil en eventuelt billigmodell stjele mer fra sitt eget vanlige iPhonesalg enn noe annet. De som ønsker seg en iPhone og iOS er gjerne villige til å betale for det, eventuelt skaffer seg en av de eldre modellene. Jeg tror ikke en "billigmodell" vil forandra så mye på det hele om de da ikke kommer med en grisebillig modell men da kan Apple umulig klare å opprettholde "premium" statusen som hele selskapet i bunn og grunn handler om.

Mye bra du sier her og jeg er enig. Men jeg tviler ikke ett sekund på at Apple er 100% fokusert på å holde sin premium-status. Det ser man gang på gang når de alltid higer etter å lage tynnere og tynnere mobiler, laptoper osv. Men denne billigmodellen er nok rettet mot såkalte "emerging markets". For alt vi vet er det ikke sikkert den blir lansert i Norge en gang. Nesten 20% av Apples omsetning kommer fra Kina.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...