Gå til innhold

Spillerdrevet MMO fra Mythic-veteran (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Age of Conan ble etter introduksjonen av free to play navngitt Age of Conan: Unchained. Camelot Unchained? Eh...

 

Hittil har ikke et eneste spill som lar spillerne styre seg selv uten grenser blitt 'mainstream'/populært blant et større antall spillere. Det blir rett og slett for mange fristelser, og for enkelt bak et slør av anonymitet å lage kvalm, trollskap og tårer rundt hvert hjørne.

 

Jeg er klar over at alt må melkes tomt for nostalgi og merkeverdi, men jeg hadde foretrukket at de lot Camelot-navnet ligge og heller lage et nytt og spennende univers med et passende navn.

 

De største guildene/alliansene vinner fordi de har flest spillere. De nye spillerne ser at disse guildene banker alt og blir med på vinnerlaget og gjør balansen enda dårligere. Er spillet uten lenker vil folk lage store grupper og det vil bli null muligheter for små grupper å vinne frem eller etablere seg; Zerg-taktikk eller ryggstikking vil bli eneste løsning og dette er ikke gøy.

 

Kanskje de som spiller EVE liker å være ett skip blant 1000 i en klasekamp men jeg sovner av kjedsomhet og ubetydelighet. Ville kampen fått et annet utfall om jeg ikke var blant de 1000? Trolig ikke.

Endret av Brawler
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Minner litt om hva SW:Galaxies var PreCU. Der var økonomien spillerstyrt, med de fordeler og bakdeler det medførte, men det var tjukt med folk på serverene hele tiden. Var vel ganske godt balansert også, men husker mot slutten var det flere imperial guilds. Husker godt hvordan en jobbet med å finne de beste mineraler osv, for å lage de beste tinga.....var tider det :)

Lenke til kommentar

Spillet vil faktisk ha en egen klasse som er dedikert til å skape gjenstander («crafting»), og disse kan sette opp egne butikker for å selge tingene de skaper til andre spillere. Camelot Unchained vil ikke ha noe auksjonshus eller sentralt marked, alt av kjøp og salg vil foregå mellom spillerne og økonomien skal være drevet fullstendig av spillerne.

 

Lineage 2 uten grinding :p

Lenke til kommentar

Spennende og modig dette med alt av gear må craftes og ikke dropper fra mobs.

 

Var det ikke dette Mortal Online også prøvde seg på?

 

Så alt for mange MMO (hvis ikke alle) sliter med at crafting bare er nytting inntil et visst punkt, før gear fra raid etc. er bedre og gjør crafting overflødig.

 

Det aller beste hadde vært om man kun hadde crafting og at man fikk materialer til crafting fra å kontrollere noder i PvP områder (sistnevnte var AoC hadde på tegneblokka en gang i tiden).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...