Gå til innhold

Døgnfluer eller en trend som ikke kan overses?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2% markedsandel for telefoner > 5" er etter min mening et ganske høyt tall. Det har inntil ganske nylig vært få modeller tilgjengelig i denne klassen. Jeg tror derfor at prosentandelen vil øke kraftig. Håper at telefoner som tåler vann blir en del av den nye trenden, og venter i spenning på hvordan Huawei Ascend D2 vil bli priset, og når den kommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Brukere som kjøper Note-serien har virket kjempefornøyde, og mange vil ikke gå ned til "normal" smartphone-størrelse, selv om den så vidt får plass i lomma.

 

Jeg syns at det å kalle 4,9" en medium phone var litt overraskende. Jeg ville nok ha lagt inn flere kategorier her. Som Medium-, Medium og Medium+

 

At S3 og iPhone 4s skal gå inn under samme bås, når det er 1,3" forskjell i skjermstørrelse. Jeg vet ikke helt. Da er det ikke rart denne båsen får et utrolig stort antall.

 

Idag ser vi at de fleste produsentene nærmer seg 5" på deres toppmodeller. Jeg tror det vil stagnere her. Mellom 4,7-5" vil nok bli en standard. S3 med 4,8" har vist seg å bli utrolig populær både hos kvinner og menn. Så at det er et stort marked for 5" skjermer, er det ingen som helst tvil om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nå er det altså markedet for de aller største mobilskjermene de går glipp av, ifølge analytikerne.

 

Står det ikke litt lenger opp at så store skjermer er som et nisjemarked å regne sammenlignet antallet solgte med mindre skjermer? Hvorfor skulle Nokia kaste seg på et nisjemarked hvis de vil selge mer?

Lenke til kommentar

I dag bruker jeg en small phone og en small tablet. Jeg har også medium phone og full-size tablet som jeg sjelden bruker. Eboken min er størrelsesmessig en Android Phablet selv om den er uten fargeskjerm. Føler likevel ikke noe savn etter en stor mobil i dagliglivet.

 

Jeg sliter med å slette ennå flere apper fra min Xperia Ray på grunn av fullt minne, de som er igjen vil jeg beholde. App2SD hjelper ikke lenger.

Er det noen som har noen gode forslag til en god liten mobil med 3"-3.7" (480x800) skjerm som har godt kamera, minimum 1GB ram, minimum 6GB integrert lagringsplass og minst Android 4.1?

Lenke til kommentar

To prosent er enormt mtp prisen på disse håndsettene kontra mindre, samt kontra iPhone sin merkevarestyrke.

 

Kan ikke se for meg at det vil gå særs større enn en sgs3 før folk flest syntes det er ukomfortabelt, men skjermstørrelsen er jo uavhengig av telefonstørrelsen til en viss grad når vi ser på hvor stor iPhone 4 og nokia n8 er ift skjermstørrelse i motsetning til n9 og sgs4.

 

Med tanke på hvor mange jenter som har sgs2 og sgs4 tror jeg nok ikke det går nedover igjen, hvis ikke noe fenomenalt skjer. Feks hologramvisning eller informasjon sendes på en helt ny måte enn via skjerm... Får sjå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem vil vel slepe med seg en sånn diger murstein på 5", jeg ser folk med slike telefoner og må bite meg i leppa for å ikke hylflire. Det må da være sykt upraktisk å ha et slikt beist.

Omtrent alle dagens toppmodeller som Samsung S3,Sony Xperia Z, HTC One osv, med unntak av Apple sin, ligger rundt 5", så om du sliter med og hylflire av dem, syntes jeg kanskje heller det er du som har et merklig eller kanskje utdatert syn på mobiltelefoner. ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ideal: så du leppebiter av folk med sgs3 og lumia 920, feks?

Da antar jeg du ville leppebitt av en iphone5 med 5" skjerm i samme ramma? Ville nok passet.

 

Hvordan kan du si sgs4 er en murstein, forresten?

Den er jo syltynn og lett.

 

Og hva er upraktisk med feks en sgs4?

Endret av Slai
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er meget fornøyd med min Note (1)(N7000) og tror ikke jeg kommer til å skifte før Note 3 kommer. Får Note 3 større skjerm men mindre fysisk størrelse/vekt så skal jeg ikke klage. Får den samme skjerm (ca 5.5") og mindre fysiske mål så hadde det vært ideelt for meg.

Jeg synest Note 1 tyner grensa for hva som kan brukes med én hånd.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...