Gå til innhold

Reddet objektiv ved å koke det


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo bra de greier å redde et objektiv på denne måten, men er det bare meg eller som lurer på økonomien i dett? Må jo være billigere å kjøpe et nytt enn å la teamet fra Nikon Repair Center bruke tre dager på å fikse det opp igjen...

Må jo ha vært et markedsførings stunt fra Nikon, mer enn at en kunde har bestilt et slik oppdrag...

Lenke til kommentar

Er jo bra de greier å redde et objektiv på denne måten, men er det bare meg eller som lurer på økonomien i dett? Må jo være billigere å kjøpe et nytt enn å la teamet fra Nikon Repair Center bruke tre dager på å fikse det opp igjen...

Må jo ha vært et markedsførings stunt fra Nikon, mer enn at en kunde har bestilt et slik oppdrag...

Det er utført av en uoffisiell reperatør. Sjekk kommentarene i kildeartikkelen for mer informasjon.

Lenke til kommentar

Jeg lot mine to Asus ROG Ares II Radeon HD 7970 trekke på svak varme i 45 minutter for å herde de før jeg overklokket. En klype salt og en spiseskje margarin i vannet skader ikke. Anbefaler alle som eier disse kortene å gjøre det samme for best mulig resultat.

Du kokte grafikkortene dine? Nice

Hvor lenge måtte de tørke etterpå? og hvor stor forskjell utgjorde det under overklokking?

Du tok vel av kjøleren først? Hvordan smakte vannet etterpå?

Endret av oddsmurf
Lenke til kommentar

Er jo bra de greier å redde et objektiv på denne måten, men er det bare meg eller som lurer på økonomien i dett?

Hadde det skjedd i Norge, så er det i hvertfall ikke økonomi i det. Men i et lavkostland, så kan det fort hende at det fortsatt er verdt å bruke tid på å reparere noe.

Lenke til kommentar

Sant nok. Her i Norge snakker vi jo minst 4000 kroner kun i timelønn (3x dager x 7.5), om vi sier at teknikeren får 180 kroner timen (som vel ikke er noe høy lønn akkurat).

Så skulle nok Nikon hatt mer enn det dobbelte, for de skal jo tjene noen kroner også. Realistisk snakker vi nok tre ganger mer. Så det blir fort 12.000 kroner. Og føler fortsatt det er lite for 3 dagers arbeid med noe slikt...

 

Men kan du betale arbeideren 10 kroner timen, så snakker vi andre tilstander ja.

Lenke til kommentar

Og enda mer som kan kokes tidligere i mars, og bare tilfeldigvis linkes til 1. april - selv om ikke alle kommentarene i tråden er like seriøse.. ;)

 

Vel - selv om "koking i kjemikalier" nok er en riktigere beskrivelse.. ;)

 

Vel som sagt, jeg skrev bare at det er mye som kan kokes 1. april - så får en tolke som en vil.

 

Tor

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...