Gå til innhold

Dette er en av de største alt-i-ett-PC-ene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Erfaringen tilsier at 10-gangen ikke er helt på jordet før produktet havner på det norske markedet. I såfall: oi, dyrt.

 

Den passer, om jeg sammenligner med prisene i Filippinene på ikke-teknologiske varer, som mat, klær, turist-jalla-varer mm.

 

På elektronikk er det heldigvis for oss ikke slik. I noen tilfeller så finner man varene billigere i Norge.

 

1,5 * USA-pris er nok mere sannsynlig, med mindre du snakker om spesialutstyr som norske markedet ikke klarer å svelge noe særlig kvantum av.

Lenke til kommentar
Erfaringen tilsier at 10-gangen ikke er helt på jordet før produktet havner på det norske markedet. I såfall: oi, dyrt.
Den passer, om jeg sammenligner med prisene i Filippinene på ikke-teknologiske varer, som mat, klær, turist-jalla-varer mm.På elektronikk er det heldigvis for oss ikke slik. I noen tilfeller så finner man varene billigere i Norge.1,5 * USA-pris er nok mere sannsynlig, med mindre du snakker om spesialutstyr som norske markedet ikke klarer å svelge noe særlig kvantum av.

 

10 gangen vil si, ta dollarprisen, gang med 10, så har du prisen i NOK, det stemmer sånn nogenlunde på det meste.

Lenke til kommentar

Den passer, om jeg sammenligner med prisene i Filippinene på ikke-teknologiske varer, som mat, klær, turist-jalla-varer mm.

 

På elektronikk er det heldigvis for oss ikke slik. I noen tilfeller så finner man varene billigere i Norge.

 

1,5 * USA-pris er nok mere sannsynlig, med mindre du snakker om spesialutstyr som norske markedet ikke klarer å svelge noe særlig kvantum av.

 

Min observasjon er UTELUKKENDE basert på observasjoner av elektronikk, og da typisk lanseringsprisene. Det passer f.eks. ikke når jeg sjekker priser på optikk som allerede er i salg, der kan det være billigere i Norge enn i USA, etter man tar hensyn til MVA og fortollingsgebyr.

 

Som Battaman sier, så er omregning fra dollar til kroner med i utregningen, ja. Det vil si at 5 000 dollar blir til 50 000 kroner på det norske markedet.

 

Når du sier 1,5 * USA-pris, mener du vel 5000 dollar * 1,5 * kursen = ca 43 872 NOK? Det blir i såfall i nærheten av 8,8-gangen... Klart, 6 tusen i forskjell betyr jo noe, men det er fortsatt dyrt.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

7-ganger for tekniske ting fungerer som regel veldig bra for meg. Litt slingringsmon selvsagt, men noe i den duren.

1000-dollar enheter/komponenter legger seg gjerne på ca 7000-7500kr.

 

10-gangern har jeg sjelden fått like bra til å stemme, men det er nå bare meg og mine handlevaner. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Den passer, om jeg sammenligner med prisene i Filippinene på ikke-teknologiske varer, som mat, klær, turist-jalla-varer mm.På elektronikk er det heldigvis for oss ikke slik. I noen tilfeller så finner man varene billigere i Norge.1,5 * USA-pris er nok mere sannsynlig, med mindre du snakker om spesialutstyr som norske markedet ikke klarer å svelge noe særlig kvantum av.
Min observasjon er UTELUKKENDE basert på observasjoner av elektronikk, og da typisk lanseringsprisene. Det passer f.eks. ikke når jeg sjekker priser på optikk som allerede er i salg, der kan det være billigere i Norge enn i USA, etter man tar hensyn til MVA og fortollingsgebyr. Som Battaman sier, så er omregning fra dollar til kroner med i utregningen, ja. Det vil si at 5 000 dollar blir til 50 000 kroner på det norske markedet.Når du sier 1,5 * USA-pris, mener du vel 5000 dollar * 1,5 * kursen = ca 43 872 NOK? Det blir i såfall i nærheten av 8,8-gangen... Klart, 6 tusen i forskjell betyr jo noe, men det er fortsatt dyrt.

 

Bøyer meg i støvet... Jeg så ikke at du tok med kursomregningen. Da blir det ikke så ille feil. Ja, jeg regnet USA-prisen i NOK, altså at man regner over USD til NOK først.

 

:-)

Lenke til kommentar

7-ganger for tekniske ting fungerer som regel veldig bra for meg. Litt slingringsmon selvsagt, men noe i den duren.1000-dollar enheter/komponenter legger seg gjerne på ca 7000-7500kr.10-gangern har jeg sjelden fått like bra til å stemme, men det er nå bare meg og mine handlevaner. :)

 

10-gangern pleide å stemme bedre før, for ca. 5-10 år siden. Siden da har prisforskjellen sunket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...