Gå til innhold

18 teknologier som kan forsvinne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
WiFi-nettverk er gjerne like enkle å sette opp som en trådet tilkobling, og hastigheten er like god

Hallo!!!!!! Kom ikke her med løgn å fanteri.

vil musen antakelig bli faset ut gradvis og gjort om til sekundært tilbehør – og bli brukt i situasjoner der berøringsskjermer fremdeles kommer til kort.

Det vil si at musen beholdes til det aller meste innholdsgenererende altså, mens det å sjekke fjesboka går sikkert fint uten.

Tradisjonelle TV-sendinger

Distribusjonsmetoden kanskje, men innholdet vil nok beholdes. Det er vel heller tvilsomt om ISP'ene vil akseptere at alle skal benytte nettet til slikt, regner med det går laaaang tid innen nettet er godt nok over det hele. Forøvrig har man spådd radio'ens død veeeldig lenge og en sliter fortsatt med å få has på FM båndet...

Lenke til kommentar

Det skal nok godt gjøres for et nettbrett å ha bedre batteritid enn en ebokleser, da e-ink med en oppdatering per side krever såpass mye mindre strøm enn en vanlig skjerm til spill og video-bruk, for ikke å snakke om arbeidsmengden til prosessor.

 

Når det er sagt, skulle jeg gjerne sett et nettbrett med e-ink på baksiden...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siste rest av musikkspiller havnet i en skuff her etter at tok i bruk HTC One X.

 

hehe, da hadde du dårlig musikkspiller, fordi one x holder ikke mål, verken dens DAC seksjon eller AMP seksjon... se etter dx100, den forsvinner aldri, ikke etter 10 år heller, telefon er for å ringe, den er ikke laget for å gi fullverdig lydkvalitet - ihvertfall ikke noen av HTCene

Source: hread-fi

Lenke til kommentar

En ny artikkel med masse tullprat, som for eksempel:

 

Internett som dukker opp via såkalte Ethernet-kabler lever fremdeles i beste velgående, men det er ikke til å stikke under stol at trådløst nettverk er trenden.

WiFi-nettverk er gjerne like enkle å sette opp som en trådet tilkobling, og hastigheten er like god. Ved siden av dette kommer mobile nett som 4G og framtidens 5G, som lover lynrask overføring når du er i farta.

 

Nettverkskabler kommer aldri til å frorsvinne der stabilitet, ytelse og sikkerhet er sentralt.

 

Men vent nå litt, kven har skrevet dette? Aha, da forstår eg :whistle:

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Noen forsjeller her, usikkert om hardisker vil forsvinne om 20 år, det vil i tilfelle kreven noe annet en flash neppe vil bli kostnadseffektive for 4-20 TB uten store krav til ytelse.

 

men de vil bli mindre vanlige / viktige og kun brukes for backup og media samlinger. færre vil eie hardisker en i dag.

 

Eternett kabler og stasjonære pcer er tilsvarende, blir et nisjeprodukt. regner med at servere, arbeidsstarsjoner og spill pcer vil blandes mer sammen.

Samme med kabel, høyytelse, sikkerhet eller støy områder samt å koble sammen trådløse routere.

 

At mus / keyboard forsvinner er tull sagt av folk som kun browser.

Fjernkontroller, ja du kan bruke mobilen men hva om du eieren av leiligheten er på butikken og du må la tven stå på full guffe på TV3.

 

 

Lenke til kommentar

Hvis musa skal bli borte må det ihvertfall gjøres drastiske endringer i touch-teknologien. Jeg klarer ikke å å treffe noe uten å treffe hele halvparten av mobilskjermen min med pølsefingrene mine. Jeg håper heller ikke at vinduene i OS-ene blir borte. Det er umulig å kjøre apper som i windows 8 på pc-er med multi-monitor.

 

Lenke til kommentar

Er det noe som irriterer meg ved hele denne "digitale fremtiden" så er det at alt skal pakkes inn i en liten som mulig enhet. Om jeg mister mobilen - eller er tom for strøm, har jeg ingenting. Det suger litt.

 

Eneste jeg kan godta er å hente inspirasjon fra kjæledyreverdenen, en chip som installeres og er unik som tillater deg å åpne dører uten nøkkel (via gjenkjenning av chippen - slik katteluker er). Kan også gå på betaling og andre private ting.

Problemet blir da at å låne bankkortet til noen blir vanskelig.

 

Føler mye av artikkelen blir "slik vi kjenner det idag"..

20 år, forbrukerteknologi osv osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

For meg virker det som man har to trender generelt med teknologi. Det ene er sammensmelting av ulike enheter til en enkelt enhet som kan gjøre jobben like godt (f.eks nettbrett til surfing, fjernkontroll mm). Det andre er utviklingen av en enhet som gjør en ting svært godt (f.eks ebokleser).

 

For at et nettbrett skal kunne erstatte en bokleser, må man ha en teknologi som gjør lesingen like komfortabel, og i neste øyeblikk skulle kunne vise en film. Det tror jeg ikke skjer i løpet av 20 år.

Lenke til kommentar

For at et nettbrett skal kunne erstatte en bokleser, må man ha en teknologi som gjør lesingen like komfortabel, og i neste øyeblikk skulle kunne vise en film. Det tror jeg ikke skjer i løpet av 20 år.

Trodde de skjedde i fjor, batterilevetiden derimot...

Lenke til kommentar

Kan aldri se for meg at touch skjerm kommer til å ta over mus/tastatur eller gamepad fra den litt mer "seriøse" gameren... og heller ikke teknologier som kinect... Selv er jeg en iherdig strategy fan, og kan derimot se for meg mye kult du kunne gjort i den spill-sjangeren med med touch/kinect lignende teknologier om det ble ordentlig gjennomført og testet... =) (tenker på f.eks denne R.U.S.E traileren

)
Lenke til kommentar
Siste rest av musikkspiller havnet i en skuff her etter at tok i bruk HTC One X.
hehe, da hadde du dårlig musikkspiller, fordi one x holder ikke mål, verken dens DAC seksjon eller AMP seksjon... se etter dx100, den forsvinner aldri, ikke etter 10 år heller, telefon er for å ringe, den er ikke laget for å gi fullverdig lydkvalitet - ihvertfall ikke noen av HTCeneSource: hread-fi

 

Tull, HTC One X duger mer enn nok til vanlig musikkspiller, bare slå av den ubrukelige beats-dritten og bruke ørepropper. Skal man bruke svære øreklokker sier det seg selv at det ikke fungerer bra, da man uansett bør ha en ekstra headphoneamp. Men å slakte den fullstendig pga. fantaster fra head-fi, er meningsløst.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...