Gå til innhold

Første bilder av Samsung Galaxy S4 Mini lekket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor lager de ikke en mindre telefon, men med tilsvarende spec?

 

Synes det er merkelig at noen gidder kjøpe disse telefonene, når man kan kjøpe fjorårets toppmodell til ca samme pris, og den er jo som regel mindre enn årets toppmodell, dog noe størrre enn "mini"-utgaven.

En annen ting er oppdateringene til "mini" ikke er særlig prioritert

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor lager de ikke en mindre telefon, men med tilsvarende spec?Synes det er merkelig at noen gidder kjøpe disse telefonene, når man kan kjøpe fjorårets toppmodell til ca samme pris, og den er jo som regel mindre enn årets toppmodell, dog noe størrre enn "mini"-utgaven.En annen ting er oppdateringene til "mini" ikke er særlig prioritert

 

Du tror det er veldig enkelt å stappe så høy teknologi i en så liten telefon? det er også en annen grunn til at s4 er stor enn skjermen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når det gjelder Samsung, så er faktisk fjorårsmodellen (Galaxy S3) bittelitt større enn Galaxy S4...

 

Men selv om spesifkasjonene til Galaxy S4 Mini ikke er bekreftet enda, så er det grunn til å tro at S3 vil være en bedre telefon enn S4 Mini hardware messig. Så ja, jeg er enig med deg i at jeg heller ikke skjønner helt poenget med disse mini-utgavene.

Lenke til kommentar

 

 


Hvorfor lager de ikke en mindre telefon, men med tilsvarende spec?Synes det er merkelig at noen gidder kjøpe disse telefonene, når man kan kjøpe fjorårets toppmodell til ca samme pris, og den er jo som regel mindre enn årets toppmodell, dog noe størrre enn "mini"-utgaven.En annen ting er oppdateringene til "mini" ikke er særlig prioritert


a Endret av [email protected]
Lenke til kommentar

Fortjener vel verken "S4" eller "Mini".

 

Synes det er leit at det bare er Apple som lager toppmodeller rundt 4". Kunne tenkt med en Android toppmodell med 4,3" og liten ramme, men den skal ha fantastisk pikseltetthet, det råeste av innmat og god byggekvalitet. Det nærmeste man kommer nå er vel Xperia V, og ser ut til at alle toppmodellene i år blir giganter på rundt 5". Æsj.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har 3,3" skjerm på min Xperia Ray, og har ikke lyst på stor telefon. Trenger jeg større skjerm har jeg Nexus 7, eller Thinkpad Slate 10".

Når man kommer ned under 15% ledig lagringsplass på internminnet er det som om telefonen er full av sirup. Foreløpig klarer jeg meg ved å slette gamle app for å kunne oppdatere andre, men en eller annen gang må jeg nok bytte mobil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor lager de ikke en mindre telefon, men med tilsvarende spec?

Synes det er merkelig at noen gidder kjøpe disse telefonene, når man kan kjøpe fjorårets toppmodell til ca samme pris, og den er jo som regel mindre enn årets toppmodell, dog noe størrre enn "mini"-utgaven.

En annen ting er oppdateringene til "mini" ikke er særlig prioritert

 

Dette er noe jeg også har lurt på, og har kommet fram til at de som ønsker heftige mobiler oftest ønsker stor skjerm også. Da dette gjør det mer komfortabelt å se på film, spille eller surfe på Internett.

 

Du tror det er veldig enkelt å stappe så høy teknologi i en så liten telefon? det er også en annen grunn til at s4 er stor enn skjermen.

 

Du vet at det ikke er masse tomrom inne i de største telefonene? De er kraftigere en de småe fordi jo større telefon, jo mer plass til bedre deler som tar opp mer plass

 

Mye missinformasjon i tråden her om størrelse/ytelse. Mobiltelefoner sitt indre i dag sirkulerer i høyeste grad rundt sin SOC. La oss bruke ARM som eksempel:

 

Samsung SIIII

Exynos 5 Octa

Ser ut som den bruker samme pakke.

Strømforbruk ukjent, endel "markeds-striks" her grunnet big.LITTLE arkitekturen.

 

Samsung SIII

Exynos 4 Quad

12x12x1.37mm

~20% lavere strømforbruk enn forgjengeren

 

Samsung SII

Exynos 4 Dual

12x12x1.37mm

 

Utifra dette kan vi se at ytelse ikke nødvendigvis fører til at telefonen må bli større. En kan også se på SIII tear-down'en og legge merke til hvor mye ekstra plass som ikke er tatt i bruk på kretskortene.

 

I tillegg til dette har vi et "problem" med det å kunne bytte batteriet selv, de fleste av oss liker å ha denne muligheten, men det fører til at det blir en ekstra ramme inni telefonen som øker størrelsen.

 

Display spiller også en rolle, fører til økt forbruk på LCD og OLED panel nokså lineært iforhold til størrelse. Som eksempel, 5" -> 4" vil føre til drøyt 50% redusert strømforbruk. Som med et OLED display eksempelvis kan være så mye som 600mW. (Ca data)

En må dermed påse at større display vil føre til at telefonen vil ha et behov for et batteri med høyere kapasitet for å oppnå samme brukstid som fører til økt fysisk størrelse.

 

Apple og Motorola er to produsenter som jeg personlig synes har god kustus på størrelse/ytelse/batteri.

Eksempel:

http://www.gsmarena...._xt905-4974.php

 

Kilder:

http://www.ifixit.co...Teardown/9391/1

http://www.anandtech...laxy-smartphone

http://www.gizmochin...xy-s4-teardown/

http://en.wikipedia....(system_on_chip)

http://www.hotmobile...ers/full/17.pdf

http://www.displayma..._ShootOut_2.htm

http://www.displayma..._ShootOut_1.htm

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar
Hvorfor lager de ikke en mindre telefon, men med tilsvarende spec?Synes det er merkelig at noen gidder kjøpe disse telefonene, når man kan kjøpe fjorårets toppmodell til ca samme pris, og den er jo som regel mindre enn årets toppmodell, dog noe størrre enn "mini"-utgaven.En annen ting er oppdateringene til "mini" ikke er særlig prioritert
Du tror det er veldig enkelt å stappe så høy teknologi i en så liten telefon? det er også en annen grunn til at s4 er stor enn skjermen.

 

Virkelig? Xperia U er knøttliten og har en dualcore. 3,5 i 16:9 er ganske lite, når man går opp en halv tomme blir det plass til en quad core. Ihvertfall om man går opp 0,8 i størrelse.

 

Hele poenget til Mini var å gi kunder som ville ha en mindre telefon en mindre telefon uten å lage kompromisser.

 

Igjen prøver Samsung å lure de kundene som ikke er veldig techinteressert til å kjøpe noe som ikke er særlig bra

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fortjener vel verken "S4" eller "Mini".Synes det er leit at det bare er Apple som lager toppmodeller rundt 4". Kunne tenkt med en Android toppmodell med 4,3" og liten ramme, men den skal ha fantastisk pikseltetthet, det råeste av innmat og god byggekvalitet. Det nærmeste man kommer nå er vel Xperia V, og ser ut til at alle toppmodellene i år blir giganter på rundt 5". Æsj.

 

iPhone 5 har ca. samme specs som en "mellomklassemodell"... Men prisen er som en toppmodell...

Lenke til kommentar

 

Jeg tror faktisk disse mini-utgavene kan være en sikker sak for forbrukerombudet. Det må garantert finnes et godt knippe mennesker som har handlet i god tro på at de kjøper en fysisk krympet utgave, og det kommer til å bli langt flere. Ikke alle leser tech-sider og er opplyste om situasjonen.

 

Her tror jeg at dere i Amobil kan gjøre et realt journalistisk kupp ved samarbeide med forbrukerrådet og bidra til stansing av salg her på berget om dere ønsker på grunnlag av villedende markedsføring fra Samsung.

 

En norsk stansing av salg [red.anm: eller tvunget re-branding] hadde ikke skadet en eneste forbruker siden disse mini'ene er crap, og det hadde skapt et skjelv i utenlandsk presse og gitt Samsung noe å fundere på...

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Fortjener vel verken "S4" eller "Mini".

 

Synes det er leit at det bare er Apple som lager toppmodeller rundt 4". Kunne tenkt med en Android toppmodell med 4,3" og liten ramme, men den skal ha fantastisk pikseltetthet, det råeste av innmat og god byggekvalitet. Det nærmeste man kommer nå er vel Xperia V, og ser ut til at alle toppmodellene i år blir giganter på rundt 5". Æsj.

 

Må si meg enig der. Ser ut til at jeg beholder min kjære S2 en stund til. S3 Mini så ut som en god telefon, men ble veldig skuffet over spesifikasjonene.

Har vurdert HTC One S i fjor og Xperia V, men det er ikke store oppgraderingen.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
...Her tror jeg at dere i Amobil kan gjøre et realt journalistisk kupp ved samarbeide med forbrukerrådet og bidra til stansing av salg her på berget om dere ønsker på grunnlag av villedende markedsføring fra Samsung. [/size]En norsk stansing av salg [red.anm: eller tvunget re-branding] hadde ikke skadet en eneste forbruker siden disse mini'ene er crap, og det hadde skapt et skjelv i utenlandsk presse og gitt Samsung noe å fundere på...

 

Det skal nok mer til før Forbrukerombudet tar affære, og i alle fall med så drastiske konsekvenser som du foreslår her. Hvis det faktisk kommer et betydelig antall klager på grunn av "Mini"-betegnelsen, så er jeg imidlertid helt enig i Forbrukerombudet burde se nærmere på saken! ;-)

 

- og beklager at denne saken kom ut litt sent. Vi er færre folk på jobb på grunn av påsken, og har derfor litt begrenset nyhetsdekning, dessverre... :-S

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil ha en 4" Android-telefon som ikke holder tilbake på maskinvaren. Over 4" og det blir ikke "mini" lenger.

 

Samsung prøver å tilfredsstille absolutt _alle_, det går bra per i dag fordi de har en stor kapitalbank, men se hvordan det gikk med HTC som prøvde det samme etter glansdagene med HTC Desire.

 

Samsung sin strategi er tydeligvis å ta over hele Android-markedet.

 

Gjør det de blir det ingen skilnad mellom enhetene lenger og en føler ikke at en eier et flaggskip eller en telefon i den høyere skalaen. Verre blir det også da alle telefonene deres ser kliss like ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil ha en 4" Android-telefon som ikke holder tilbake på maskinvaren. Over 4" og det blir ikke "mini" lenger.Samsung prøver å tilfredsstille absolutt _alle_, det går bra per i dag fordi de har en stor kapitalbank, men se hvordan det gikk med HTC som prøvde det samme etter glansdagene med HTC Desire. Samsung sin strategi er tydeligvis å ta over hele Android-markedet.Gjør det de blir det ingen skilnad mellom enhetene lenger og en føler ikke at en eier et flaggskip eller en telefon i den høyere skalaen. Verre blir det også da alle telefonene deres ser kliss like ut.

 

du tar nok feil angående samsung vil tar over markedet,trur heller de vil helt på toppen av smartphones,samsung går hvertfall ikke og saksøker enhver produsent og prøver og bannlyse telefoner,noe faktisk apple har gjort.

 

det er en av grunnene jeg ikke liker apple og aldri kommer til og eie et apple produkt.

 

Jeg ser ikke akkurat en ny s4 som et flaggskip,men oppgradert hw som er mye bedre enn s3 vil jeg tru.

 

Men jeg er helt enige angående hvor lik S serien ligner på iphone,det er noe jeg ikke liker så mye,men så lenge telefon har en home knapp som er fysisk og ikke som ligner på den runda navlen som iphone har så jeg fornøyd.

 

er også usikker på om jeg skal kjøpe nye s4,da jeg ikke vet hvor mye batteri den kommer til og tappe.

 

Men syns samsung gjør det bra for de ikke har så store hender,men vil likevel ha s4 telefon,at de også har muligheten til og eie en s4.

 

Rart ikke sant,på 90 tallet til 2000 så ville folk ha minst mulig skjerm og minst mulig telefon,men 10-20år senere vil folk ha større. Rart men også morsomt og tenke på.Men er jo selfølgelig masse pluss for større skjerm også da.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...