Gå til innhold

Forskere har laget brikke som fikser seg selv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Misvisende overskrifter innen journalistikk er ikke akkurat noe nytt. Kanskje er det overdrevet i større grad enn misvisende, men det er bare slik det er - de vil jo naturligvis fange leseren og få h*n til å klikke seg inn på artikkelen.

 

Kan ikke si jeg ble veldig plaget av dårlig rettskrivning heller. Kvaliteten ellers er som absolutt alt annet i verden - varierende/forskjellig.

 

Det som dog begynner å irritere meg er at man nesten ikke kan klikke seg inn på en artikkel lenger, uten å se slike kommentarer overalt. Det de færreste tenker over er at de skriver til personer - de fleste skriver som om de skriver til en avis...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Misvisende overskrifter innen journalistikk er ikke akkurat noe nytt. Kanskje er det overdrevet i større grad enn misvisende, men det er bare slik det er - de vil jo naturligvis fange leseren og få h*n til å klikke seg inn på artikkelen.Kan ikke si jeg ble veldig plaget av dårlig rettskrivning heller. Kvaliteten ellers er som absolutt alt annet i verden - varierende/forskjellig.Det som dog begynner å irritere meg er at man nesten ikke kan klikke seg inn på en artikkel lenger, uten å se slike kommentarer overalt. Det de færreste tenker over er at de skriver til personer - de fleste skriver som om de skriver til en avis...

 

Og hvorfor er det mindre "sexy" å skrive noe i retning av virkeligheten i dette artikkeltilfellet?

 

F.eks. kunne overskriften forklart det geniale ved at datatrafikken finner en alternativ rute.

 

Høres på overflaten veldig likt Internett ut dette, selv om det kanskje ikke skjer på riktig samme vis!?

 

Mangel på oppfinnsomhet fra skribents side!

Endret av G
Lenke til kommentar

kan ikke fatte at de skal begynne med VG tull her på HW (tabloide overskrifter) da stort sett de fleste som kommer innom her vet nok om data til å blokkere alle de irriterende reklamene som dere uansett ikke tjener noe på da som sagt de fleste blokkerer dem, eller er det slik at det regnes ut fra klikk siden har fått og ikke hvor mange ganger reklame skiten egentlig vises?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hvordan kan brikken fortsette som normalt med halvparten av brikken satt ut av spill. dette må da få en konsekvens for ytelsen?

 

Var det første som slo meg også.

 

Hva om 2 av 4 pipelines blir satt ut av spill? Eller halvparten av Cachet? Ja den kan omdirigere lasten til de delene som fremdeles fungerer men det må bli på bekostning av ytelse.

Lenke til kommentar

Det jeg ikke helt forstod var dette en prosessor som omdirigere signalen selv , på bekostning av ytelsen når deler av den er satt ut

 

eller

at deler av den ligger uverksom helt til den får en skade

 

hvorfor bruker man da ikke 2 prosesorer i stedet der den andre overtar når den første streiker ?

Lenke til kommentar

Det jeg ikke helt forstod var dette en prosessor som omdirigere signalen selv , på bekostning av ytelsen når deler av den er satt ut

 

eller

at deler av den ligger uverksom helt til den får en skade

 

hvorfor bruker man da ikke 2 prosesorer i stedet der den andre overtar når den første streiker ?

 

en rask gløtt på kilden avslører:

 

"The chip does not physically repair flaws; it uses a second processor to come up with new ways to perform a task in spite of the damage."

 

Den andre prosessoren finner altså ut hvordan den skal klare å fungere videre basert på hva som er skadet og hva som er igjen å jobbe med. Med andre ord; mye bedre enn katastrofal fail pga en del ikke fungerer lenger.

Endret av h0ih0i
Lenke til kommentar

men hva er poenget ?

 

greit nok mend et farlig miljø ( for prosessorene ) men slik jeg ser det så utdsettes bare problemet

Gjerne en utsettelse er en kjærkommen gevinst for selskapet maskinen surrer hos, slik at de får planlagt en kontrollert shutdown, istedetfor kostbar og ubehagelig nedetid.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...