Gå til innhold

Nytt 1155 hk, hjelp!


Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte ut mitt Asus P8Z77-v Pro hk til ett større slik at jeg kan kjøre 2*16 pci-e. og for å få bedre luftrom mellom skjermkortene i sli. Jeg har sett på Asus Maximus V, Gigabyte z77-up7, ASrock 11/9, Gigabyte sniper.

 

Noen som har ett godt forslag her. Har lest masse tester osv, men blir ikke mye klokere. Ønsker ett stilrent, helst mørkt kort. Gjerne 3-4 way sli muligheter.

 

Vil det komme noe nytt til 1155 sokkel mot sommeren?

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

x16x16, er det ikke kun s2011 der kan man få det? UP7 har heller ikke støtte for det.

 

Native PCIe Gen. 3 x16 Direct Link to CPU

Single black PCIe x16 slot provides a direct link to the CPU, enabling it to bypass the PLX chip. This provides the fastest possible connection for single graphics card benching.

 

Gen. 3 x16 er ikke 3x16, men heller tredje generasjon av pci-e.

Lenke til kommentar

Denne har det:

- 5 x PCI Express 3.0 x16 slots (PCIE2: x16 mode or PCIE1/PCIE3/PCIE5/PCIE7: x16/0/16/0 or x8/8/8/8 mode)

- 1 x PCI Express 2.0 x16 slot (PCIE4: x4 mode)

- 1 x PCI Express 2.0 x1 slot

- 1 x mini-PCI Express slot: For WiFi + BT module

- Supports AMD Quad CrossFireX™, 4-Way CrossFireX™, 3-Way CrossFireX™ and CrossFireX™

- Supports NVIDIA® Quad SLI™, 4-Way SLI™, 3-Way SLI™ and SLI™

 

Link: http://www.asrock.co...=Specifications

 

Er dette hovedkortet å anbefale?

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Har hatt asrock før, amd sin tid. Da var de ganske ferske på markedet. De var ganske innovaitve. Tror at det skal gå bra å kjøpe hovedkort fra dem. Men har ikke brukt asrock på mange mange år, kanskje jeg ikke bør uttale meg i det hele tatt, hehe.

 

Utifra spesifikasjonene, så er kortet veldig bra.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Jeg har testet x16x8(x8x8) og x16x16 på hovedkortet mitt. Ble ikke særlig mye forskjell når jeg testa 3dmark11 med 7970 crossfire.

 

Jeg tror på at forskjellen er liten. Men det må også være GOD plass med sli mellom kortene. Kortene har store kjølere som tar mye plass, dermed blir plassen mellom de minimal med mitt hk og det ene kortet blir fort varmt.

Lenke til kommentar

Hadde det problemet da jeg kjørte luft og hadde kun en kort crossfirebro. Plaget meg deluxe. Med 4x pci-e kan du nesten velge og vrake spor. Eneste negative er at man kanskje ikke får x16x16

 

Vil få x8x8 eller x8x16x8 eller x8x16x8x8 med kortet til Kabom

 

http://www.bjorn3d.com/2012/10/asus-maximus-v-extreme/#.UVIJgRxhW94

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...