Gå til innhold

Neste versjon av Windows er lekket på nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette liker jeg.

Ser ut til at de tilpasser og ikke viker tilbake fra det nye grensesnittet, ser bra ut. (Etter min mening da, basert på at man faktisk er interesert i å se muligheter med nye ting)

 

Ja, for det finnes bare to mulig måter å se ting, alt nytt er bra, og alt nytt er dårlig. Det er ikke mulig å mene at feks det meste av nye ting er bedre, men ikke alt.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hm.. Tror jeg har kronisk Windows Fanboy syndrom.

Gleder meg.

 

Så vidt jeg har forstått så er ryktene at Microsoft ønsker å gå over til en mer iterativ utgivelsesrekke. Så Blue blir bare en liten forbedring på Windows 8, og neste der igjen (Green/Red/Sky/random name) blir en liten forbedring på Blue.

 

Så lenge prisen blir deretter, med gode oppgraderingsmuligheter så blir det bedre enn få, tunge utgivelser hvert tredje år.

Lenke til kommentar

Startmenyen er der jo, det er bare en evolusjon av den gamle.

 

Blue ser veldig lovende ut, spendt på hva som skjer med RT versjonen i Blue

 

Nå er det flere aspekter med den "nye startmenyen" som er en utvikling i gal retning om du spør meg, vi leverer i 2013 hvor det ikke gir så mye mening at en startmeny på død og liv skal strekke seg utover hele skjermen til enhver tid du ønsker å bruke den. Det at søkene dine blir kategorisert i tre underkategorier er også forsåvidt greit, men da burde "den nye startmenyen" være såpass "smart" at den bytter automatisk til en kategori hvor det faktisk er søketreff om det er null treff i den første.

 

 

Windows RT håper jeg de stryker fullstendig, her kunne de heller utvidet Windows Phone 8 til og også omfavne nettbrett, eller eventuelt satset helt og holdent på Windows 8 også på nettbrett. Det å ha Windows RT itillegg her skaper bare unødvendig fragmentering og ekstra forvirring for kunder.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hadde vert fint om sosiale medier var bedre integrert i OSet.

tumblr_mff1txlfPu1rs7k3ko1_500.jpg

 

Sosiale medier er fint og greit og du må gjerne bruke det for alt det er verdt, men ikke legg det til i OSet.

Legg det gjerne til som en valgfri mulighet i bildegalleriet eller i mail appen. Men det er apper, ikke Windows.

Jeg trenger ikke Facebook i Explorer, hverken Windows Explorer eller i browseren.

Jeg trenger ikke Google+ søk i startmenyen min.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Hadde vert fint om sosiale medier var bedre integrert i OSet.

 

Håpe akkurat det motsatte ^^. Blir bare unødvendig mas av slikt siden jeg unngår å knytte det jeg har av "sosiale media" opp mot alt mulig, de samle nok data som det er om en holde seg til nettsidene.

 

De begynne å komme seg ja, forbedring av tiles er et stort skritt fremover, de var mildt sagt ganske ubrukelig vis de bare skal være ikoner. Men det er fortsatt slik at eneste grunne hvorfor jeg hadde vurdert oppgradering på min Windows maskin er pga. bedre ytelse, mindre footprint i forhold til Windows 7.

Lenke til kommentar

Håper virkelig de forbedrer flerskjermsmuligheter i UIet. Noen ting er klart forbedret, men det irriterer meg grenseløst at jeg ikke kan ha en app oppe på den ene skjermen mens jeg åpner start skjermen på den andre. Samme gjelder å kjøre to apper samtidig, en på hver skjerm...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på hvordan disse hyppige oppdateringene slår ut for store bedrifter som bruker å ha en operativsystem versjon i mange år for å rasjonalisere IT kostnadene. Ser jo ut til at de legger opp til at sikkerhetsoppdateringer for Windows skal vare mye kortere, dette vil jo framtvinge hyppigere kjøp av nyere versjon og mest sannsynlig kjøp av ny hardware. Kanskje en del av de store bedriftene vil se etter andre operativsystem der man ikke blir påtvunget et slikt regime.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...