Gå til innhold

Forslag til lukket vannkjøling?


Kendl8

Anbefalte innlegg

Hei, jeg leter etter noe bra lukket vannkjøling som kan kjøle både CPU og GPU.

---------------------------------------------------------------

Info om maskinen:

Fractal Design R4

ASUS P8Z77-V PRO

Stor 4x4 RAM (Corsair Vengeance med kjøleribber)

i7 3770K

GTX 680

---------------------------------------------------------------

 

Har dere noen forslag? Er villig til å betale 1k pluss minus.

Endret av Kendl8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fins ingen lukket system som kan gjøre begge deler. Nærmeste du kommer er å kjøpe swiftech h220 og modifisere litt. Legge til ekstra gpu blokk og helst en 240 radiator til. Ellers blir det varmt i loopen.

 

Men da er det ik så lukket lenger. Du må fylle vannet på nytt, og det kan være litt tricky å få ut alle boblene siden det ikke er en vanntank i bildet. Gå for costum loop. Blir nye finere og bedre ytelse. Kommer til å koste mer da

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Skjønner. Har dere noen anbefalinger til en god lukket CPU kjøler da? GPU kan jeg bruke annen kjøling på.

Så litt på Corsair H60, men er ikke helt sikker.

 

Hvis du har plass så gå for Corsair H1010i . Hvis du kun har ledig plass for 1 120mm "vifteplass" så ville jeg gått for Corsair H80. Jeg bruker 2 H100i her hjemme, men ville gått for H1010i da den kan senke temperaturen med 5 grader i forhold til H100i.

Lenke til kommentar

For en tusenlapp får du vel ikke noe god vannkjøling uansett? Anser heller ikke sånne som Corsair H100 som "vannkjøling" egentlig, da ytelsen er for dårlig.

 

Det er lukket vannkjøling, uansett hvor mye du ville ønske at det ikke var.

 

Min D14 luftkjøler har samme ytelse, samt lavere pris og støynivå enn H100.

 

Når H100/i bruker 4 vifter i en push/pull config så kjøler den bedre enn D14, den er lettere enn D14, den ser MYE bedre ut enn D14, den sender varmen UT av kabinettet noe som D14 ikke gjør, har ingen restriksjoner ovenfor høye rambrikker som D14 har og den støtter også 2011 noe som D14 IKKE gjør, og snart kommer Corsair's nyeste lukkede vannkjøling som kjøler enda bedre.

Lenke til kommentar

For en tusenlapp får du vel ikke noe god vannkjøling uansett? Anser heller ikke sånne som Corsair H100 som "vannkjøling" egentlig, da ytelsen er for dårlig.

Min D14 luftkjøler har samme ytelse, samt lavere pris og støynivå enn H100.

 

Ikke helt sant det du sier nå da h100i koster akkuratt det samme og yter en del bedre, og støyer mindre. men ellers ok. og d14 er vanskelig å montere i forhold til h100i(har begge så vet hva jeg snakker om.)

Lenke til kommentar

H100 fungerer veldig bra, H70 overrasket meg litt mtp. Singel rad. Ikke gale temperaturer!

 

Har også D14 som er en overlegen luftkjøler å funker nok like greit som singel rad. Kjølerne. Men disse vannsettene fungerer med alle hovedkort å alle ram, trenger ikke være urolig for at kjøleren skal butte borti.

 

Jeg har god erfaring med Corsair!

Lenke til kommentar

Når H100/i bruker 4 vifter i en push/pull config så kjøler den bedre enn D14, den er lettere enn D14, den ser MYE bedre ut enn D14, den sender varmen UT av kabinettet noe som D14 ikke gjør, har ingen restriksjoner ovenfor høye rambrikker som D14 har og den støtter også 2011 noe som D14 IKKE gjør, og snart kommer Corsair's nyeste lukkede vannkjøling som kjøler enda bedre.

Man kan ha 3 vifter på D14 også. I tillegg til en ekstra i kabinettet rett bak kjøleren. H100 push/pull med 4 vifter hørtes støyende ut, hvor lavt kan du kjøre viftene? Dessuten er vel ikke akkurat H100 så monteringsvennlig i alle kabinett, jeg kan hvertfall ikke ha det i mitt. Jeg vil nå vel si D14 er langt mer universal mtp kabinett. Vanskelig å montere blir nå en personlig mening, jeg syns den var lett.

Så i forhold til kabinett er den dårligere, men på hovedkort og RAM har du absolutt et poeng. Jeg sjekket dette på forhånd og det var ikke noe problem for min del.

Og D14 passer ikke på socket 2011?

Hvilke temps får du med H100? Min D14 med viftene på 5 volt gir meg et max på cirka 55 grader, i5-IB @4.2. En kabinettvifte foran og bak på 5 volt, miditower.

Jeg er hvertfall storfornøyd med min D14 som kostet 395,- på Komplett. Bedre kjøling til den prisen skal du slite med å finne.

Lenke til kommentar

Sitter selv og vurderer å gå over til vannkjøling, men hvor enkelt er det egentlig å vannkjøle GPU? virker som et ekstremt makkverk i forhold til CPU.

Har Intel i5 2500k

XFX Radeon 6970 2GB GDDR5

 

Har bygd et par pc'er hittil, men aldri giddet å ta for meg vannkjøling ^^

Er det noen som evt. har lignende GPU med vannkjøling eller som vet om muligheter her?

Lenke til kommentar

Sitter selv og vurderer å gå over til vannkjøling, men hvor enkelt er det egentlig å vannkjøle GPU? virker som et ekstremt makkverk i forhold til CPU.

Har Intel i5 2500k

XFX Radeon 6970 2GB GDDR5

 

Har bygd et par pc'er hittil, men aldri giddet å ta for meg vannkjøling ^^

Er det noen som evt. har lignende GPU med vannkjøling eller som vet om muligheter her?

 

Er litt arbeid å bytte stock kjøler på skjermkort til waterblock. Selv ville jeg helst ha kjøpt et kort med ferdig waterblock på.

Lenke til kommentar

Føler vannkjøling av GPU kanskje ikke er verdt bryet, men er der støyen i min PC kommer fra, så lite dilemma der gitt ^^

 

Du bestemmer selv om du tør/orsk å bytte. Men hvis det er for å redusere støy synes jeg det er vert det, og kanskje du kan klokke den litt. Men jeg hadde heller kjøpt en slik http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=767198#info (hvis jeg hadde hatt råd) isteden for å begynne å rote med å bytte til waterblock. Det går sikkert fint bare du tar visse forholdsregler. Har selv lyst til å vannkjøle PCen min, hvis jeg hadde funnet waterblock som passer på GTX 660. Men slik jeg ser det er det bortkaster å vannkjøle uten å klokke CPU, så først må jeg få kjøpt en unlocka CPU. Tenker å bytte til en 3770k til sommern/høsten.

Lenke til kommentar

Du bestemmer selv om du tør/orsk å bytte. Men hvis det er for å redusere støy synes jeg det er vert det, og kanskje du kan klokke den litt. Men jeg hadde heller kjøpt en slik http://www.komplett....sku=767198#info (hvis jeg hadde hatt råd) isteden for å begynne å rote med å bytte til waterblock. Det går sikkert fint bare du tar visse forholdsregler. Har selv lyst til å vannkjøle PCen min, hvis jeg hadde funnet waterblock som passer på GTX 660. Men slik jeg ser det er det bortkaster å vannkjøle uten å klokke CPU, så først må jeg få kjøpt en unlocka CPU. Tenker å bytte til en 3770k til sommern/høsten.

 

hehe ja nei er nok ikke mye aktuelt med et skjermkort til prisen av en pc ^^ får bli med kjøling av i5'en isteden :hm:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...