Gå til innhold

Her er Asus' mini-skjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God utvikling, har i det siste vært vanlig å lage skjermkortene større enn de behøver.

 

 

 

Savner litt gode gammle zalman vf900, hadde funket bare fint til ett sånt kort :)

 

Zalman_VF900Cu_Top_Shot.jpg

 

Er det så mye å savne? Dagens kort hadde blitt grillet med den, og dagens GPU-kjølere er mye bedre.

 

AtW

Lenke til kommentar

Altså, misforstå meg rett, jeg elsker denne trenden med mindre komponenter.

 

Men hvilken rig vil dra stor nytte av dette kortet per idag? Kanskje et itx-kabinett hvor strømforsyning, harddisker og/eller skjermkort konkurerer om plass? Eller t.o.m et kabinett som egentlig ikke er tilrettelagt for GPU?

 

Noen som vet sånn konkret? Det var jo liiiite!

Lenke til kommentar

Altså, misforstå meg rett, jeg elsker denne trenden med mindre komponenter.

 

Men hvilken rig vil dra stor nytte av dette kortet per idag? Kanskje et itx-kabinett hvor strømforsyning, harddisker og/eller skjermkort konkurerer om plass? Eller t.o.m et kabinett som egentlig ikke er tilrettelagt for GPU?

 

Noen som vet sånn konkret? Det var jo liiiite!

 

Mitt Lian Li PC-Q11 (mini-ITX) ville hatt meget god bruk for det. Jeg var nødt til å begrense meg til Zotac sin gtx 660, siden fabrikantene på død og liv skal lage skjermkortene sine så idiotisk store. Til tross for at Nvidia lager små referanse kretskort.

 

Synes det er litt tåpelig når skjermkortene blir større enn hovedkort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siden dette kortet er såpass nisjeprodukt til GHTPC synes jeg de skulle ha droppet DVI og i stedet gått for en mini-HDMI og en mini-DP, som ville gitt rom for mye mer areal luft kunne blitt dumpet ut bak kortet. Et problem med mini-ITX kabinetter er luftflyten i kabinettet, og da å dumpe masse varm luft fra en åpen GPU kjøler er ikke en veldig god ide, i alle fall om CPU skal holde en grei klokk.

Kombinasjon av en lukket eller hovedsaklig lukket GPU kjøler og en lukket system 120mm vannkjøling også brukt som kabinettvifte virker som en god plan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...