Gå til innhold

Ny runde Magic: The Gathering (Android, iPad, PS3, Windows, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kjøpt dette spillet de 3 foregående årene, men jeg orker ikke bruke mer penger på denne serien før jeg kan lage egne decks.

 

Akkurat samme her. Dessuten er jeg sikkert "stuck" i fortiden når det gjelder MtG. Spiller ikke fysiske kort lengre, men begynte med det under 4th edition i '95. Føler selv at spillet i senere år har fått så mange billige gamechanger-kort at det rent taktiske aspektet ved spillet har blitt underprioritert, og tror ærlig talt ikke at jeg gidder følge med stort lengre selv

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sliter med å rettferdiggjøre moralsk at et spill som i bunnen og grunnen ikke endrer seg skal komme ut med en ny versjon hvert år, og kreve full pris for det. Andre spillserier gjør det samme, f.eks Football Manager, men der er det jo snakk om en videreutvikling av serien som legger til nye features.. MtG sine regler er i bunnen og grunnen uendret i mange tiår

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Ah, disse nymotens spillene, er jo ikke i nærheten av det første spillet fra 1997, det såkalte "Shandalar". Elendig AI trekker noe ned. En ny variant av dette spillet burde blitt laget.

 

Ah! Særs samd i dette. Eit verkeleg klassespel, då med unntak av som du seier elendig AI. Elles er dette blant mine favorittspel, kan vera litt vanskeleg å få til å fungera på moderne maskiner.

 

Når det gjeld dei nye spela, så er dei jo greie nok, men saknar 1997-vrien, samt å styra litt meir eigen dekk. Men det eg likar godt er Challenges. Kunne gjerne vore fleire, er artig. For meg som har vunne Pro-Tour-kvalifisering på slutten av 90-talet og spelt i New York, og elles var Level 3-dommar ein gong i tida, så er det jo ikkje dei største utfordringane det er snakk om, men likevel eit godt påfunn som etter mi oppfatning var verdt prisen åleine.

 

Dei siste åra har det stort sett kun gått i Mini-Master (Pack Wars) og Sealed Deck, for min del må eg seia eg tykkjer det er mykje artige kort i dei nyare setta. Å spela Minimaster med boosterar frå 4th-edition eller likande hadde neppe vore mykje interessant.

Endret av Knut Lavngard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...