Gå til innhold

Sniktitt: Beyond: Two Souls (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle ønske at Cage begynte å forstå at en middelmådig historie ikke blir bra ved å presentere den som en QTE-infisert B-film. Spillerens EMOTIONS blir ikke påvirket om ting ikke henger på grep, og karakterene ikke er dypere enn en tallerken.

 

Allikevel, det hadde vært interessant om de faktisk implementerte ordentlige valg/konsekvens denne gangen, for illusjonene de presenterte i Heavy Rain var veldig bra gjort. Dessverre regner jeg vel heller med at pengene har blitt brukt på EMOTIONS i ansiktsuttrykk og skuespillerlønninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det virkelig nødvendig og leie inn Hollywood kjendiser i spill.

 

Eneste måten å påvirke dine EMOTIONS i følge David Cage, dessverre. Han har alltid vært på jordet når det gjelder dette, men han skal ha en del av æren for at eventyrspill ble satt på kartet igjen med denne såkalte "next gen"-grafikken og fjerning av gåter for å ikke miste utålmodige spillere.

 

Om dette var en god løsning for eventyrspillsjangeren kan vel diskuteres, men vi har jo heldigvis fått Kickstarter siden den gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle ønske at Cage begynte å forstå at en middelmådig historie ikke blir bra ved å presentere den som en QTE-infisert B-film. Spillerens EMOTIONS blir ikke påvirket om ting ikke henger på grep, og karakterene ikke er dypere enn en tallerken. Allikevel, det hadde vært interessant om de faktisk implementerte ordentlige valg/konsekvens denne gangen, for illusjonene de presenterte i Heavy Rain var veldig bra gjort. Dessverre regner jeg vel heller med at pengene har blitt brukt på EMOTIONS i ansiktsuttrykk og skuespillerlønninger.

 

En del av valgene i Heavy Rain er faktisk med på å bestemme hva som skjer med andre enn "deg selv" i spillet. Dog har det fint lite å si hva gjelder selve plottet :)

Lenke til kommentar
Har ikke sett denne Ellen Page før. Hun er vel en flink skuespiller da?
Guds gave til skuespilleryrket skal man tro Cage.

 

De fleste filmene hennes er på B-listen, men hun spiller bra og i flere sjangre der hun gjør det bra og overbeviser i hvertfall meg i det meste hun gjør.

Lenke til kommentar
Er det virkelig nødvendig og leie inn Hollywood kjendiser i spill.
Eneste måten å påvirke dine EMOTIONS i følge David Cage, dessverre. Han har alltid vært på jordet når det gjelder dette, men han skal ha en del av æren for at eventyrspill ble satt på kartet igjen med denne såkalte "next gen"-grafikken og fjerning av gåter for å ikke miste utålmodige spillere.Om dette var en god løsning for eventyrspillsjangeren kan vel diskuteres, men vi har jo heldigvis fått Kickstarter siden den gangen.

 

Lurer på om Cage har spilt Final Fantasy 7 og 10 å ikke følt en dritt. Satt seg dypt inn i a Link to the Past eller Ocarina of Time og tenkt at alt bare er dødt. For ikke å snakke om mystikken og alle spørsmålene i Kingdom hearts. Og flere titler stiller seg i kø. Sammen formidler de alle historier som følelsesmessig har trollbundet publikum og flere av disse spillene henger igjen som klare favoritter langt over hva dagens spillutviklere klarer å nå.

 

Det kan jo se ut som flere av dagens spillutviklere aldri har lest en bok i det hele tatt. Der hovedhandlingen foregår i hodet til den som leser. Spill er blitt alt for grafiske. Kunsten er å formidle på en slik måte at spilleren ser mer enn bildet viser.

 

Det er på tide å tenke historieformidling igjen fremfor sinnsykt bra grafikk og realisme. Grafikken er mer enn bra nok og kommer til å bli enda bedre med neste generasjon. For min del har denne generasjonen gitt mest kraft men minst kvalitets-spill enn noe annet.

 

Jeg for min del forstår ikke hvorfor spill som COD og Battlefield selger i det hele tatt, og ingen kan forklare meg dette. Tanketom skyting, som i bunn og grunn er veldig simpelt til tross for at du sikkert kan kjøre bil og tanks og fly og what not. Ja og så er du sosial da, med kjefting og banning, hyling og skriking hver gang du blir skutt av en "noob". Og de "guller" mens "proffene" blir forbanna og skal drepe "noobs" med kniv og feiler det hele med stil. Nei, jeg fikk nok da verden spilte CS Beta!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...