Gå til innhold

Anbefaling: Kabinetter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For Mini-ITX vil jeg anbefale Lian Li PC-Q16. Den kommer inkludert med en 300W strømforsyning, ser bra ut og har små fysiske mål. Kombiner det med et H61 Mini-ITX hovedkort, en 45W TDP Ivy Bridge prosessor og en SSD, og du har et fint bygg for mindre kravstore familiemedlemmer til i underkant av 2500 kr. :)

 

For kompakt ytelse, ville jeg startet med å finne et kabinett som passer Asus GeForce 670 Direct CU II Mini.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Sååå 2010. I 2013 skal det være smått. mITX og den stilen. God knall i små kabinetter :-P

 

må le litt der. tror du virkelig det handler om årstall ?? det handler om bruksområde...mine skjermkort i SLI trives mye bedre i et stort kabinett. så for meg, jo større jo bedre.

Lenke til kommentar

Ingen Mini-ITX kasser? Spesielt Mini-Itx kasser med micro-atx størelse PSUer veldig aktuelle.Synd at bransjen fortsetter å spy ut større kabinneter. Til å med de små som kommer en gang iblant tar kun ATX strømforsynere.

 

Silverstone FT03 mini. Micro-ATX PSUer kalles SFX

 

 

Lenke til kommentar

må le litt der. tror du virkelig det handler om årstall ?? det handler om bruksområde...mine skjermkort i SLI trives mye bedre i et stort kabinett. så for meg, jo større jo bedre.

Bare litt påschehumor :green: Klart det handler om mye mer enn årstall! Men siste året har det kommet _veldig_ mye spennende små kabinetter/HK/disker/etc som gir imponerende ytelse. Kanskje ikke det superråeste med flere skjermkort, men poenget er at en kommer langt med en liten maskin idag. Se f.eks på Shuttle Z77R5. Rett nok et kabinett med HK og CPU-kjøling (så ikke helt sammenlignbart med de i testen her), men det er et eksempel på hva man kan skvise ut av små mål. Selv endel entusiast-brukere vil kunne bli tilfredsstilt her :) Bare for 3-4 år siden var noe slikt henimot umulig å få til.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat montert et mATX-hovedkort, fem 3.5"-disker, og en SSD i det Silverstone-kabinettet (TJ08-E) , og det gikk overraskende greit: Det er mye skruer, men praktisk lagt opp. Dog ikke voldsomt mye mindre enn et lite ATX-miditower.

 

Det eneste problemet jeg møtte på var at USB3-kontakten på hovedkortet havnet under en harddisk, og kontakten på kabelen var veldig diger - det løste seg når jeg så at det fulgte med en overgang fra hovedkort-header med større pinner - som kunne kobles til en annen ledig USB3-header på hovedkortet.

 

Jeg er også fornøyd med lydnivået - med stock intel kjøler, diger vifte i kabinettet, og en billig Corsair-PSU er den umerkelig i stua ... riktignok kan det være fordi det er et par andre PCer der som lager noe mer lyd.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...