Gå til innhold

- Neste iPhone blir en mindre oppdatering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes i-phone har blitt et sært produkt for spesiellt interesserte. Apple skulle være så innovativt og kreativt i begynnelsen, men har blir trangere og trangere og mer og mer lukket for hvært år som går. Nesten som om de hendvender seg til kunder som ikke liker å tenke selv. Og hvis man er "ulydig" kan man risikere at telefonen blir "bricket".

 

Kanskje er det litt slik med iphone som med harley davidson? Gjennomsnittskunden blir ett år eldre for hvert år som går.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

4" skjerm er for lite, for mange.

 

post-227811-0-71064600-1363859491_thumb.jpg

Store skejrmer er akkurat som SUV trenden som var for noen år siden. "Alle" skulle ha SUV, men nå er den på tur tilbake igjen fordi folk finner den upraktisk stor.

 

Eneste grunnen til at andre pusher "store" skjermer, er fordi de trenger store skjermer for å få plass til kraftgere hardware og batteri, og ikke vil gjøre en skikkelig jobb med å designe telefonen. Og på den måten blir det milevis forskjell mellom en S3 og en iP5 i både byggekvalitet og opplevd ekslusivitet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Du mener iphone5 har god byggekvalitet og kvalitetsfølelse ift en sgs3 og en lumia920, feks?

 

Ikke for å fyre opp, men det ene er tull, og det andre er en smakssak. Jeg får en kjempekvalitetsfølelse av begge de mobilene, og ikke noe spesielt dårligere eller bedre av en iphone5.

 

Når det gjelder skjermstørrelse er det som i bildet opensource elsker å poste overalt utnyttelse av telefonens front som er viktig, og i sgs4 har de fått en enorm skjerm inn i en liten ramme.

 

Upraktisk stor argumentet blir absurd egentlig, da det er en smakssak, og mange tydeligvis ikke syntesdet er upraktisk stort med en sgs2/sgs3/920.

Endret av Slai
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mindre enn fra 4s til 5? Why even bother.

 

Det er vel skjelden eller aldri grunn for å oppdatere fra nest nyeste til nyeste modell av en mobiltelefon, med mindre du er veldig rik. Men oppdateringer, store så vel som små, er til glede for folk som trenger ny telefon etter 5 år.

Lenke til kommentar

Du mener iphone5 har god byggekvalitet og kvalitetsfølelse ift en sgs3 og en lumia920, feks?

 

Ikke for å fyre opp, men det ene er tull, og det andre er en smakssak. Jeg får en kjempekvalitetsfølelse av begge de mobilene, og ikke noe spesielt dårligere eller bedre av en iphone5.

Vell, Samsung S3, slik dem fremstår for meg, er en plastleke. Bakdekslet er i tynn plast. Bokstavene er også plast, og limt på. Det er ikke brukt noen ekslusive materialer, og alt er egentlig en stor sprøytestøpt billig telefon med kraftig hardware.

 

Når det gjelder skjermstørrelse er det som i bildet opensource elsker å poste overalt utnyttelse av telefonens front som er viktig, og i sgs4 har de fått en enorm skjerm inn i en liten ramme.

Du kan utnytte fronten så mye du vil, men faktum er at du fremdeles må ta hensyn til brukerens korte fingre. Altså vil det i stor grad være umulig for en bruker å benytte seg av "up" knappen når telefonen holdes i en hånd, da tommelen ikke er lang nok til å nå opp dit. Dette begynner å bli problematisk selv på den mye mindre iPhone 5.

 

Upraktisk stor argumentet blir absurd egentlig, da det er en smakssak, og mange tydeligvis ikke syntesdet er upraktisk stort med en sgs2/sgs3/920.

Smakssaken er vell heller om man vil ha iOS eller Android. Siden Android ikke har noen high-end telefoner med små skjermer. Den minste jeg vet om er vell Sony sin på 4,2(?) tommer?. Det blir vanskelig å sammenligne når man ikke har et reelt alternativ. Jeg tror mange ville valgt en mindre telefon dersom det var et alternativ. Feks en 4" Nexus med stock Android.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Sitat: Billigversjonen skal ha som formål å øke Apples markedsandel globalt. En markedsandel som lenge har vært truet av rimelige Android-telefoner.Merker at noen er fanboy her! Jeg blir riktig lei meg når noen sier at Android er en trussel!Bytt ordet "truet" ut med preget!!!

 

Android er jo det største operativsystemet på mobil i verden, med størst markedsabdel. Jeg vil si det er en trussel.

 

 

Lenke til kommentar

Mindre oppdatering - det betyr at det kommer en ekstra blå prikk på baksiden av eska, og at crapfonen får litt mindre rundt hjørne nede til venstre, samt at de lukker den ennå mer inne i sin egen tjen-penger-på-tullingene-mens-du-kan verden, mot en beskjeden prisøkning på etpar laken. og alle bladfykene på nettet kommer til å stille opp og ta bilde av køene, legge ut video av nerder som åpner esker, og trille terning til 7 eller 8.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vell, Samsung S3, slik dem fremstår for meg, er en plastleke. Bakdekslet er i tynn plast. Bokstavene er også plast, og limt på. Det er ikke brukt noen ekslusive materialer, og alt er egentlig en stor sprøytestøpt billig telefon med kraftig hardware.

 

Vel bedre "byggkvalitet" kan vel diskuteres, iphone'er er og har tidligere fremstått mer solid design, men alikevel tåler de jo ikke mer når de faller i bakken. De veier også mer, og utnytter ikke skjermarealet slik som f.eks nye S4 vil gjøre.

 

Så spørsmålet blir jo: Vil du ha mobilen som føles mest solid(iphone), eller den som faktisk er mest solid og praktisk anvendelig iforhold til vekt og størrelseutnyttelse(Samsung)?

 

Sitat: Billigversjonen skal ha som formål å øke Apples markedsandel globalt. En markedsandel som lenge har vært truet av rimelige Android-telefoner.

 

Merker at noen er fanboy her! Jeg blir riktig lei meg når noen sier at Android er en trussel!

Bytt ordet "truet" ut med preget!!!

 

Med mindre Apple begynner å innovere mer med sin Iphone, er det ikke sikkert de beholde sine markedsandeler fremover. Folk er ivrige etter å prøve noe nytt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...