Gå til innhold

Nå fjerner Spotify en av gratissperrene i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter begrensningene kom har spotify blitt et annerledes verktøy. Før hørte man all musikken gjennom spotify med all den gratisreklamen som medfulgte. Nå etter begrensningene laster man ned musikken igjen men man bruker fortsatt spotify som musikkspiller og da kommer all musikken uten reklame :)

Lenke til kommentar

Jeg har en gratisbruker som verken har måndtlig grense eller maks 5 lytt per sang. Har hatt premium og unlimited flere ganger før, men vet ikke om det har noe å si.

 

Uansett var dette et bra tiltak av Spotify, jeg er glad de innser hva slags innvirkning tjenesten har på piratkopiering, og ikke bare går rett etter pengene.

Lenke til kommentar

Før jeg leste begrunningen gjorde jeg mine egne tanker om hvorfor.

 

Så nå sitter jeg her og tror ikke helt på begrunningen.

 

Begrensningen var ikke der før, og er nok innført for å tekkes IP-holderene. Det kan vi vel alle være enige om. Spotify vet også at de kommer til å miste noen premium-brukere på dette.

 

Når de nå fjernes, er det ikke fordi IP-holderene ikke lengre trenger tekkes. Det er nok fordi Spotify trenger mer å tekke sin brukermasse.

 

Jeg tror de tar kampen mot Wimp og annen konkurranse, at dette er et direkte tegn på at rekrutteringen av gratisbrukere (som senere skal gjøres om til premiumbrukere) ikke lengre går på skinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er ufattelig flaut, Hardware.no. Jeg vet ikke hva du holder på med Jørgen Nilsen, men sjekk datoen på artikkelen du "rapper"/reffererer til. "March 30, 2012". Mer eller mindre nøyaktig for ett år siden. "Velkommen etter".

 

 

Hei,

 

Ja, vi klarte å bomme her. Da jeg skulle søke opp dagen i dag tidlig, klarte jeg å rote meg inn i artikkelen fra mars 2012, ikke mars 2013 - som var saken vi hadde tittelen på i nyhetsstrømmen vår i går kveld: http://www.techradar.com/news/internet/spotify-ditches-the-5-play-song-limit-in-the-uk-1138895

(mot denne fra i fjor: http://www.techradar.com/news/internet/spotify-drops-song-limit-but-uk-and-france-miss-out-1074487)

 

Beklager virkelig dette.

 

Vennlig Hilsen

Jørgen Elton Nilsen

Lenke til kommentar

Hei,

 

Ja, vi klarte å bomme her. Da jeg skulle søke opp dagen i dag tidlig, klarte jeg å rote meg inn i artikkelen fra mars 2012, ikke mars 2013 - som var saken vi hadde tittelen på i nyhetsstrømmen vår i går kveld: http://www.techradar...-the-uk-1138895

(mot denne fra i fjor: http://www.techradar...iss-out-1074487)

 

Beklager virkelig dette.

 

Vennlig Hilsen

Jørgen Elton Nilsen

 

aha, skjønner.

Lenke til kommentar

Nei.

 

Premium er den eneste som gir deg mulighet til å spille av på mobil og nettbrett, og høyere kvalitet, + offline mode. Ser derfor mange grunner til å beholde den. Unlimited derimot har nå ikke så mye mer å tilby med mindre man bruker Spotify mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Premium er den eneste som gir deg mulighet til å spille av på mobil og nettbrett, og høyere kvalitet, + offline mode. Ser derfor mange grunner til å beholde den. Unlimited derimot har nå ikke så mye mer å tilby med mindre man bruker Spotify mye.

 

Grunnen til at jeg har premium er fordi jeg ville ha Spotify uten den sperren, og da kunne jeg like godt betale 50kr ekstra for å kunne ha Spotify på mobilen i tillegg. Nå som jeg begynner å bygge opp en egen samling av ukomprimert musikk så forsvinner poenget med å ha Spotify-biblioteket, og nå som jeg kan bruke Spotify uansett så forsvant poenget helt.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg har premium er fordi jeg ville ha Spotify uten den sperren, og da kunne jeg like godt betale 50kr ekstra for å kunne ha Spotify på mobilen i tillegg. Nå som jeg begynner å bygge opp en egen samling av ukomprimert musikk så forsvinner poenget med å ha Spotify-biblioteket, og nå som jeg kan bruke Spotify uansett så forsvant poenget helt.

 

Det kommer jo helt ann på bruk, men bruker man mobilen mye ser jeg forsatt stort poeng i ha Spotfiy.

 

Det er jo enkelheten man i bunn og grunn betaler for, man kan forsatt finne mange sanger på nett, eller kjøpe dem. Men for meg er det slitsomt å overføre de til mobilen, det er så utrolig digg at sangene bare dukker opp automatisk. Dessuten å herlig, enkel måte å finne nye sanger på, enn å søke seg i hjel på nettet.

 

Bruker man ikke mobil/nettbrett er det isåfall kun kvaliteten og "reklamebruddet" det står på. Uannsett synes jeg Spotfiy generelt gjør hverdagen mye enklere enn å fikle med Mp3 filer

Lenke til kommentar

Håpløst tåpelig. Sperr Spotify for alle som ikke betaler.

 

Det er den typen mennesker som leecher selv om de vet det er galt, men savner gode alternativer med bra innhold og tilgjengelighet. Etter Spotify, Netflix og Steam blir dette kraftig redusert, men film/tv-markedet mangler en god del enda, mener jeg i alle fall...

 

Også er det den typen "fy-faen-så-jævla-provosert-jeg-blir-av-dere-finner-ikke-engang-adjektiv-som-beskriver-dere" mennesker som laster ned fordi de kan og gir en lang faen i å betale for seg, selv ikke engang når man får tjenester som Spotify levert på sølvfat til 49 og 99 kr/mnd. Makan til rasstapper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...