Gå til innhold

Test: CM Storm Skorpion Mouse Bungee


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mus3333.300x169.jpg

En holder for musekabelen er et genialt produkt.

 

Lulz! Det er akkurat samme combo som jeg bruker selv: CM Skorpion + Steelseries Sensei. :green:

 

Med studentkonto står denne i 120kr. hos Dustinhome for meg - og jeg kjøpte min som erstatning for Roccat Apuri bungee.

Apuri har riktignok USB-hub og fancy lys i tillegg, men det Skorpion har er vekt nok til faktisk å stå stille på bordplaten, noe Apuri IKKE har: nok å dytte forsiktig på museledningen og hele bungee'en blir dyttet med, ihvertfall på det lakkerte trebordet jeg sitter ved.

 

Skorpion: :thumbup: - Apuri: :thumbdown:

 

Såg litt kul ut den, men har ikkje hatt nokre særlege problemar med kabelen til musa mi.

 

Bare kjøp en - tro meg, jeg trodde også det bare var en gimmick, men etter å ha prøvd en (selv om mitt første møte var ovenevnte Apuri), så skjønner jeg ikke nå hvordan jeg har klart meg uten.

Lenke til kommentar

store binders gjør same nytten og tar mye mindre plass

 

hvorfor startes ein trådløs vs tråd diskusjon igjen?

 

trådløs er helt greit om ikkje forstyrer andre gjenstander eller blir forstyret, og ikkje trenger max ytelse eller til media senteret i stua.

 

men tråd er til slutt bedre respons og bedre utvalg på (selv om responstiden er små så har det ein del og seie når splitsekund er det som teller som i Sc)

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

Jeg tenker: Noen år for sent ute, fordi nå tar trådløse mus mer og mer over. :p

 

...mer og mer? Trådløs mus har jo eksistert i sikkert 20 år nå. Tror ikke de vil ta noe mer markedsandel enn hva de har allerede. Personlig, har jeg begge deler, men når det kommer til spilling og effektiv jobbing, så er det ingenting som er bedre enn mus med ledning :)

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 


Kjøp heller en rantopad bungee eller en annen kopi av den originale mouse bungee`n. mer minimalistisk og fungerer bedre!

Finner de på eBay, der kjøpte jeg min til 15 USD. Gratis frakt og under momsgrensa:)

http://www.ebay.com/...e+bungie&_rdc=1


"0 results found for mouse bungie, so we searched for mouse bungee. [Return to original search]"

WOND-PS00024-2.jpg

...joda, jeg kan se den virke. laugh.png Endret av PaladinNO
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Herre Knut....

Kjøp trådløs, fungerer for 99% av de som bruker pc, inkludert de som spiller..

 

Bare de med colaglassbriller og crt monitor som bryr seg om en mikroskopisk forsinkelse...

Eller så har man bare dårlig erfaring ;)

De trådløse musene jeg har brukt har plutselig hatt problemer og stoppet helt opp, og selvfølgelig midt i online-spilling. Det var ikke batteriet, men signalet det var feil med - hver eneste gang! Dette var i tillegg bluetooth-mus som skal ha den laveste forsinkelsen.

 

 

Hvorfor kjøpe spillmus med kabel?

- Signalet blir ikke forstyrret

- Du trenger ikke batterier eller å lade opp batterier

- Ingen signalforsinkelse

 

Jeg kjenner nok av spillere som ikke kjøper trådløs mus fordi de har hatt dårlig erfaring, selv de som har kjøpt det som ble ansett som dyrt og bra. Det er forståelig at mange heller vil ha trådløs frihet, men jeg har for mange dårlige erfaringe til at jeg tør det. Ledningen plager ikke meg i det hele tatt! Det er bare å legge den opp rundt pulten/ bordet eller hva du enn sitter ved på en måte som passer din spillestil :)

Endret av Stigtrix
  • Liker 1
Lenke til kommentar

...mer og mer? Trådløs mus har jo eksistert i sikkert 20 år nå. Tror ikke de vil ta noe mer markedsandel enn hva de har allerede. Personlig, har jeg begge deler, men når det kommer til spilling og effektiv jobbing, så er det ingenting som er bedre enn mus med ledning :)

Jeg burde kanskje skrevet Touchpad, og berøingsskjerm ;) Tracking og overførings teknologien har jo blitt noe bedre i løpet av den tiden. Med bluetrack og bluetooth/2,4ghz tror jeg det holder for de aller fleste, bortsett fra de mest ihugga fps spillerne. Min første trådløse mus var en infrarød mus fra MS, den ville jeg ikke akuratt ha gitt noe skryt. Dårlig batteri, irriterende tikking fra senderen og ikke minst dårlig rekkevidde (typ 15cm), og en sender like stor som musa.

 

 

Kudos til @AllFather sin formulering. :xmas:

Lenke til kommentar
Herre Knut....Kjøp trådløs, fungerer for 99% av de som bruker pc, inkludert de som spiller..Bare de med colaglassbriller og crt monitor som bryr seg om en mikroskopisk forsinkelse...
Eller så har man bare dårlig erfaring ;)De trådløse musene jeg har brukt har plutselig hatt problemer og stoppet helt opp, og selvfølgelig midt i online-spilling. Det var ikke batteriet, men signalet det var feil med - hver eneste gang! Dette var i tillegg bluetooth-mus som skal ha den laveste forsinkelsen.Hvorfor kjøpe spillmus med kabel?- Signalet blir ikke forstyrret- Du trenger ikke batterier eller å lade opp batterier- Ingen signalforsinkelseJeg kjenner nok av spillere som ikke kjøper trådløs mus fordi de har hatt dårlig erfaring, selv de som har kjøpt det som ble ansett som dyrt og bra. Det er forståelig at mange heller vil ha trådløs frihet, men jeg har for mange dårlige erfaringe til at jeg tør det. Ledningen plager ikke meg i det hele tatt! Det er bare å legge den opp rundt pulten/ bordet eller hva du enn sitter ved på en måte som passer din spillestil :)

 

Altså trådløs mus i dag har ingen av problemene som kjent var et problem for noen år tilbake..

 

Jeg vil kalle meg en veldig hardcore fps spiller og jeg vil aldri ha noe nytt utstyr i dag som ikke er trådløst..

 

-Signalet blir forstyrret med trådløs:

Feil! Sender og mottaker sender signaler med under 1ms forsinkelse, og realistisk over et område på under 1 meter. Det skal et veldig kraftig magnetisk felt eller lignende til for og forstyrre dette signalet på noen som helst måte, og du har ingen apparater i huset ditt som er i nærheten av og lage en slik forstyrrelse.

 

Du trenger ikke batterier:

Dette er urelevant for de aller fleste av dagens trådløse spill mus. De holder glatt ut en hel dags aktiv spilling (10-12timer)

Så er et og sette den i dock stasjonen når man legger seg så er den full ladet til neste dag.

 

Om du skulle glemme dette, eller har 24timers økter så er det så enkelt som og ta kabelen ut av mottakeren og sette inn i musa så lader den mens den fungerer helt likt som før (Og alle andre "Ledning's mus"

 

Ingen singalforsinkelse:

Dette er veldig enkelt helt feil, kabel og trådløs har begge en forsinkelse inn til usb porten din. Så kommer det forsinkelse på skjerm, Internett forbindelse, hardware generelt.

Trådløs teknologien i dag er nede på under 1ms, dette er ikke merkbart for noe menneske, spesielt ikke etter hele turen signalet har fra musa, inn i pcen, konverteringen der, ut på nettet og inn på spillet (Om spiller multiplayer)

 

Så alle nevnte pluss sider ved en kablet mus er urelevante, eneste som er litt relevant er dette med batteri, men de 2 sekundene du bruker og koble inn musa om du går tom for strøm har ytterst sjeldent noe og si.

Dessuten har du andre fordeler som veier opp for det.

 

-Ingen kabel som kan hekte seg borti noe.

-Ingen kabel som kan få brudd (som er 80% av hvorfor en mus slutter og fungere)

-Lettere og transportere trygt pga punktet nevnt ovenfor

-Trengs ingen tilleggs utstyr som artikkelen her viser fram.

 

Jeg har brukt razor mamba i 2 år nå og har ikke hatt et eneste problem med den. I løpet av 2 år tror jeg at jeg har godt tom for strøm så jeg dør i spillet en eneste gang! og det bryr meg ikke akkurat mye da..

 

Men joda bare og tviholde på gammel teknologi og nekte og prøve alt nytt, jeg var slik før.. men jammen meg glad for at jeg gikk bortifra det.. Neste som står for tur er A50 headsett så blir jeg kvitt den enormt "kveilette" headsett ledningen

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, det går an å gjøre penger på det meste.. og de selger sikkert, men sånt går lett an å sette opp ved hjelp av alt mulig av ting man har hjemme.

 

Brukte en stund noe tynn ståltråd og en liten dings av metall som jeg festet på pulten på en eller annen måte, husker ikke helt hvordan. Poenget er at det funket som bare det.

 

Tipper mange av dere lett kan spare dere et par klikk og et sveip med kredittkortet ved hjelp av ting dere har hjemme.

Lenke til kommentar

En slik "dings" har jo fantes i veldig mange år. Første jeg så kom vel på slutten av nittitallet? De første som brukte dem, (som jeg så) var sørkoreanske starcraft 1 spillere.

 

Selv brukte jeg "mouse rock" og Mouse Bungee i gamledager da jeg gamet mye quake world og Quake 3 cpma og OSP :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

tja...for min del har jeg en tastaturhylle, så jeg bøyde en binders på midten og tapet den fast under bordplaten. Deretter foret jeg musekabelen gjennom denne. Kabelrydder kan gjøre samme nytte. Ikke så fancy, men veldig billig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...