Gå til innhold

Amazon blir med på «våpenkappløp»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende, Spotify har helt klart en fordel med at de er "veletablert" i markedet. Mange har mange spillelister etc. hos Spotify og det skal nok lit til for å skifte over, tror jeg da. Men konkuranse er jo bra!

I wimp kan du importere spillelister fra spotify, så jeg tror ikke akkuratt det skal være et stort problem.

 

Lenke til kommentar

Spennende, Spotify har helt klart en fordel med at de er "veletablert" i markedet. Mange har mange spillelister etc. hos Spotify og det skal nok lit til for å skifte over, tror jeg da. Men konkuranse er jo bra!

 

Samtidig tror jeg mange er litt lei av de begrensningene spotify har, samt et noe rotete grensesnitt og et under gjennomsnittet bra mobilt system. offlinesystemet deres på mobil er i beste fall mangelfullt og full av bugs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har hørt at du kun kler deg i rosa og spaserer rundt med en karlson-på-taket-lue.

Voksent. Reagerer du slik hver gang noen ikke føler for å poste kilder på saker som er velkjente for alle som interesserer seg for et tema (Amazon)? Fokuser på sak, og ikke person.

 

Not really, men poenget er hvor lett det er å påstå noe helt uten videre. Hva baserer du dine uttalelser på?

Stikkord er hovedsaklig Amazon Kindle, ebooks og DRM. Du "leier" bøkene, men Amazon eier de. Dette har ført til et par stygge saker som viser klart ulempen ved denne taktikken.

 

Amazon Kindle users surprised by 'Big Brother' move

Jeg fant ikke kilden på denne nå, men Amazon har også sagt at de skal aldri fjerne bøker som allerede er kjøpt igjen, ved mindre myndighetene sier noe annet. Noe som hele saken om mulig, enda mer ironisk en den allerede er (les 1984 om du ikke har gjort det).

 

Why Did Amazon Close a Woman’s Account and Delete All Her Kindle Books?

Denne er ikke like stygg pga. bøkene er ikke lisensiert for bruk i Norge, men viser tydelig problemene med DRM som hindrer et fritt marked, og hvor du i stedet for å eie betaler for tilgang under gitte bestemmelser. I tillegg ville orginalt ikke Amazon si hvorfor de stengte brukeren hennes.

 

Amazon's Kindle Swindle

Your basic rights to share, sell, or donate a book are subject to fights with Amazon over the legal and technological restrictions they try to impose. If you try to exercise these rights anyway, you might be violating the Digital Millennium Copyright Act (DMCA) -- which could bring severe criminal penalties -- and Amazon can try to revoke your ability to use all the books you've bought.

Selvsagt, de har loven på sin side, men jeg er imot denne form for "salg". Dog bruker jeg Steam, som har noe av det samme opplegget, fordi det rett og slett er en veldig god tjeneste.

 

Og til slutt, hvis du søker mer:

Amazon.com controversies

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...