Gå til innhold

Giske ringte for en kvart million


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Datatrafikk er nok største syndebukk. Hvor nyttig det egentlig er at han laster ned PDFer over telenettet når han er ute og reiser er det uansett? Om burde bare slått av datatrafikken, punktum. Har du ikke tilgang til WLAN i området, så har du ikke tilgang til PDFene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle tro at hele hans regjeringsfølge passet på at han har trådløs wifi der han ferdes... Men må man oppdatere fb/twitter/g+, og slenge ut noen instagram pics og en snapchat i ny og ne, ja så må man jo det. Men til en kvart million, en litt dårlig årslønn, ja.. Mulig han burde la være alle å laste ned alle torrentsa sine når han er på tur..

Lenke til kommentar

Noen bør hjelpe han og andre politikere å velge rimeligere alternativer.

 

Så lenge det er det offentlige/skattebetalerne som betaler regninga så bør det være opp til det offentlige å velge leverandør, ikke opp til hver enkelt person. Så vidt jeg vet skal offentlige oppdrag på over 50 000 kr som hovedregel settes ut på anbud og det offentlige skal velge den rimeligste leverandøren som oppfyller anbudsvilkårene.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kanskje han ringer med Skype over datanett for å spare penger. Han får ikke disse regningene for å snakke i telefonen - jeg tipper 90-95 % av regningen er datatrafikk i utlandet.

 

Vedder på at de fleste stedene de drar til har Wifi. Bør være en smal sak for en norsk toppolitiker å få tak i nettverksnøkkelen :)

Lenke til kommentar

Giske er blitt selve symbolet på gutteklubben "Meg selv og kompisene mine". Har ikke han brukt opp tabbekvoter og det som er egentlig? Burde ikke han lære konsekvensanalyse en gang for alle? Selvsagt driter han i om telefon og brett står på roaming selv i utlandet, når han slipper å betale et øre for det. Det kan jo umulig bli avisoppslag av slikt...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så lenge det er det offentlige/skattebetalerne som betaler regninga så bør det være opp til det offentlige å velge leverandør, ikke opp til hver enkelt person.

 

Jeg antar - men vet ikke - at det allerede er valgt en leverandør for regjering og/eller storting, på samme måte som det er valgt en leverandør for forsvaret (Ventelo?).

 

Jeg antar videre at pris, og spesielt ikke trafikkpris, ikke er eneste faktor i anbudet, og at avtalen omfatter en bredere leveranse enn kun tellerskritt og telefoner, men også omfatter andre typer organisasjonstjenester. Selv ikke vårt lille selskap kjøper kun tellerskritt, ser for meg at regjeringen har flere krav enn oss.

 

Jeg tror da at den/de som sitter igjen med ansvar for disse telefoniavtalene nå burde gjøre en ny vurdering basert på faktiske bruksdata.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Problemet med annbud er at ein ofte ender opp med eit selskap som kun er billig på ein ting.

Har sjølv jobbmobil som kun er billig å ringe innenlands med. Utenlandssamtaler og spesielt datatrafikk er svindyrt, men det har sjølvsagt dei som laga annbudet brydd seg om.

 

I forhold til ministerane som er i ei særstilling i forhold til andre på stortinget så burde dei nok hatt abonement som er tilpassa bruken, særlig med tanke på utelandsopphold kontra kun innenlands.

 

For dei som er i utlandet så vil det ikkje berre være pris som er avgjerande, men også stabilitet og linjeprioritet ved stor pågang.

Mange som har billige abonemang opplever f.eks at tekstmeldingane dei sender på nyttårsaften bruker lenger tid på å nå fram enn det tar for meldinger sendt med dyrare abbonement å nå fram.

Lenke til kommentar

Får litt lyst til å forsvare han litt her, men siden det er Giske, så gjør jeg det ikke likevel. Enkelt og greit fordi jeg ikke liker ham.

Men det folk må skjønne, er at disse menneskene bruker telefonen sin bitte-litt mer enn deg og meg. Sånn er det. Og det er klart at arbeidsgiver, i dette tilfellet tilfeldigvis staten, dekker dette. For noen i en toppstilling, er alt annet unaturlig. Når dette er sagt, så er det en sjokkerende sum det snakkes om her :wow:

Lenke til kommentar

At politikere har høyt telefonforbruk regner jeg som naturlig, men det er ikke dermed sagt at de har det rette abonnementet dersom de klarer å presse fakturaen opp i en kvart million i året.

 

Når det er sagt, så vil jeg som god sosialdemokrat gjerne at Giske går på så mange blemmer som mulig på så kort tid som mulig, slik at han så raskt som mulig blir forvist til en jobb i lobbybransjen, som han jo allerede er løpegutt for.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...