Gå til innhold

Vil du ha mye bedre lydkvalitet på telefonsamtalene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil flere telefoner få støtte etter programvareoppdateringer, eller er det bare maskinvaren det står på?

 

Fra Telenor: ? Brukeren trenger ikke å gjøre noe spesielt for å bruke tjenesten. Enkelte mobiltelefoner vil få funksjonen aktivert fra leverandøren gjennom en programvareoppdatering. Bruker får da beskjed om å foreta en oppgradering, slik man med jevne mellomrom gjør på en smarttelefon.

 

Så det kreves nok støtte i programvaren. Har oppdatert artikkelen med denne informasjonen.

Lenke til kommentar

Veldig troverdig kilde. En kar som ringte kona si med Nexus 4, hun hadde galaxy S3. Og samtalen var i HD. For det første, hvordan kan han være 100% sikker på at det var i HD? For det andre, hvorfor vil ikke google/LG da si selv at de støtter Voice HD som er er stort pluss.

 

Man hører veldig tydelig forskjell på HD og ikke! Jeg trodde som sagt noe var galt med telefonen, for det var en så markant endring i samtalelyden. Er man usikker har man det ikke, for når man hører forskjellen er man ikke i tvil. Ble lettet av å se denne artikkelen, for da skjønte jeg hva det var. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man hører veldig tydelig forskjell på HD og ikke! Jeg trodde som sagt noe var galt med telefonen, for det var en så markant endring i samtalelyden. Er man usikker har man det ikke, for når man hører forskjellen er man ikke i tvil. Ble lettet av å se denne artikkelen, for da skjønte jeg hva det var. :)

 

Allikevel vil jeg ikke si at det er en troverdig kilde som dokumenterer at Lg Nexus 4 har HD Voice, som er kjernen i saken. En mann sier at han har det på sin. Når produsenten selv ikke sier at det er støtte for det.

Lenke til kommentar

Allikevel vil jeg ikke si at det er en troverdig kilde som dokumenterer at Lg Nexus 4 har HD Voice, som er kjernen i saken. En mann sier at han har det på sin. Når produsenten selv ikke sier at det er støtte for det.

 

Det er jeg enig i. Men jeg kan ikke forstå hvorfor noen skulle si de har HD om det ikke stemmer? Det jeg kommenterte var at du spurte hvordan man kunne være sikker på at man har i HD, og det hører man lett.

Lenke til kommentar

Man hører veldig tydelig forskjell på HD og ikke! Jeg trodde som sagt noe var galt med telefonen, for det var en så markant endring i samtalelyden. Er man usikker har man det ikke, for når man hører forskjellen er man ikke i tvil. Ble lettet av å se denne artikkelen, for da skjønte jeg hva det var. :)

 

Opplevde det samme også, jeg trodde også det var noe galt med mobilen min på mandag, var en metallisk lyd i første samtalen, men de samtalene jeg hadde deretter merket jeg att det var det var mye bedre lyd enn jeg hadde hatt tidligere :)

Regner med den første samtalen var før alt var justert riktig hos telenor.

Dette var på min Nokia 808.

Lenke til kommentar

Vil HD voice også fungere mellom en telefon i Telenor sitt 3G nett og en annen telefon i Netcom sitt 3G nett når Netcom implementerer HD Voice etter påske?

 

Ikke i første omgang så vidt jeg har forstått, fordi telenor<->netcom må implementere støtte for HDvoice i protokollen de sender lyden segimellom først (evt bytte protokoll)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...