Gå til innhold

– BioShock-spel skal vere mystiske og fremme kreativitet (PS3, Windows, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

wtf er det med folk her??? generisk fps spill? mw4 har bedre sjanse for Goty???? flopp?

 

Grunnen til at de har lagd Columbia, "nye rapture". De ville ikke lage enda et spill i et utopia under vann, og 2K marin lagde Bioshock 2 som også var i rapture og ga dem mindre grunn til å gå tilbake dit. Hvis Infinite blir flopp, så er det pga at verden renner over med retarda mennesker som deg, per17.

 

Har dere sett gameplay?? jeg blir grenseløst irritert over hvor mye dere ikke vet om dette spillet. dere vet vel ikke at "partnern" din åpner "tears" som kan hjelpe deg i combat ved å hente inn våpen, ammo, cover osv... Bioshock er så mye mye mer enn et normalt fps spill. se litt mer på youtube på videor, hvis dere tenker det samme etterpå får dere kose dere med det dritet dere like å spille. dere fortjener et "slap" rett i trynet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Generisk FPS, etter hva jeg har sett. mye action ikke mye guffen stemning. Det som gjorde Systemshock og bioshock litt skummelt, var det klaustrofobiske omgivelsene hvor du var stengt inn i et bygd. Og kunne ikke forlate det. Her er jo du oppe i en luftig by. :roll:

 

Også var at du alene, og hadde relativt lite ressurser, ikke altfor OP evner.

Etter hva jeg har sett har du en OP partner som har gode evner, du har selv overnaturlige evner, og du slakter jo fiender som om du spilte en serious sam spill, eller noe ala bulletstorm.

 

For all det hvis du er ute etter et actionfylt spill...Jeg føler at serien har tatt en 180 grader retning. (Bioshock 2 var 90 grader)

Endret av Greddi
Lenke til kommentar

Generisk FPS, etter hva jeg har sett. mye action ikke mye guffen stemning. Det som gjorde Systemshock og bioshock litt skummelt, var det klaustrofobiske omgivelsene hvor du var stengt inn i et bygd. Og kunne ikke forlate det. Her er jo du oppe i en luftig by. :roll:Også var at du alene, og hadde relativt lite ressurser, ikke altfor OP evner.Etter hva jeg har sett har du en OP partner som har gode evner, du har selv overnaturlige evner, og du slakter jo fiender som om du spilte en serious sam spill, eller noe ala bulletstorm.For all det hvis du er ute etter et actionfylt spill...Jeg føler at serien har tatt en 180 grader retning. (Bioshock 2 var 90 grader)

 

først. Bioshock 2 sto ikke Irrational Games for, det var 2K marin med andre selskaper...

 

vi har bare sett kamper mot vanlige menneske fiender og en handyman. Handyman kampen måtte man bruke kreftene sine ganske ofte og bruke de riktig. og det er en dev som spiller..

 

Jeg skjønner virkelig ikke folk som er skuffet over at det ikke er i Rapture eller et annet nytt klaustrofobisk setting. vi har fått det 2 ganger og det er utallige spill som har denne typen. Jeg syns Rapture var en ganske åpen verden til å være så lukket, siden man kunne gå gjennom nesten alle dørene. hvis jeg vil har klaustrofobisk setter jeg på Dead Space 1 eller 2.

 

Nå vet ikke jeg hvor mye du har sett av Infinite. men du har sikkert sett 15min gameplay fra pax eller E3... personen som spiller der dør faktisk, men han har på god mode såklart. Ansatte hos IGN som har spilt gjennom Infinite sier det er ganske vanskelig og at man kan ikke bare hoppe inn i kamper, så OP er Booker kanskje ikke. Irrational har sagt Booker er betydelig sterkere enn Jack fra Bioshock 1, men det er pga Booker har vært med i flere store slag som Battle at wounded knee. hvis han da dør etter 2-3 slag fra det antallet fiender du kan møte på 1 gang i Infinite, hadde det gjort spillet uspillbart. du møter opptil 10-20 stk samtidig og alle følger godt etter deg, Bioshock er jo også kjent for sin litt klokere enn vanlig AI.

 

Greit hvis du er Bioshock 1 fan og liker det mer lukkede området. men gjør litt research før du uttaler deg om combat og om han er OP.

Lenke til kommentar

Må helt ærlig innrømme at de to tidligere Bioshock spillene ikke appellerte så veldig til meg. Jeg ble veldig fort lei, og syntes hele stemninga i spillet var litt merkelig og kjedelig. Konseptet med denne "andre verdenen" er jo absolutt kult, men jeg veit ikke.. Det er godt mulig jeg bare er veldig rar, jeg veit jo at de aller fleste er uenig med meg i dette! :p

 

Men syntes Bioshock Infinite virker interessant. Mange her ser på det som negativt at det går ganske mye bort fra hva det originalt startet som, men for min del så syntes jeg det er litt positivt..

 

Haha, kommer sikkert til å få mye kjeft for denne kommentaren xP

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hvor mye du har sett av Infinite. men du har sikkert sett 15min gameplay fra pax eller E3... personen som spiller der dør faktisk, men han har på god mode såklart. Ansatte hos IGN som har spilt gjennom Infinite sier det er ganske vanskelig og at man kan ikke bare hoppe inn i kamper, så OP er Booker kanskje ikke. Irrational har sagt Booker er betydelig sterkere enn Jack fra Bioshock 1, men det er pga Booker har vært med i flere store slag som Battle at wounded knee. hvis han da dør etter 2-3 slag fra det antallet fiender du kan møte på 1 gang i Infinite, hadde det gjort spillet uspillbart. du møter opptil 10-20 stk samtidig og alle følger godt etter deg, Bioshock er jo også kjent for sin litt klokere enn vanlig AI.

 

Det er/var gameplay videoer (som hele tida blir tatt ned/kommer opp igjen) på twitch.tv siste dagene fra lekkasjer, så mulig folk vet mer om gameplay enn du tror. PC som konstant mottar helsepakker fra dama som øker ham til maks helse, dama som drar ham vekk og gjenoppliver ham når han 'dør', PC får våpen av henne som 'passer situasjonen' og midlertidig erstatter våpenet han hadde...

 

Og 1999 mode?

Our goal with BioShock: Infinite was always a way to bring those people into this kind of game, but I think the plan right now – my thinking, anyway – is we’re going to hide this mode behind an old-school up, down, left, right, left, right, start button combination on the console to unlock it. You’re not going to have to finish the game to unlock it, but we’re going to hide it because the last thing I want is some guy who’s not an old-school gamer stumbling into this thing, because he’s going to think “alright, this game sucks, I’m never getting into this because it’s so brutal and so punishing – forget it!”

Har mine tvil.

Endret av Godsaker
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En stream er allerede ute av spillet, og det er selvsagt en generisk konsollgenerasjon-FPS. Morsom kommentar fra en på RPGCodex som har lidd seg gjennom streamen.

 

Oh god it never stops. You cannot die. Even worse than Bioshock 1. If you fall off a bottomless cliff the game just says "No no baby, no no" and gently sets you back where you were. No quickloading or anything, it just sets you back. If you die in a hail of gunfire, Elizabeth apparently DRAGS YOU HOLE FILLED CORPSE AWAY AND STICKS A NEEDLE IN YOU AND NOW YOU'RE OK. Not only that, she throws shit at you. Guy at was at 1% health, she goes "CATCH THIS" and he goes up to 100%. Game goes "THIS IS A GOOD SNIPING AREA" and she throws a sniper rifle at the PC replacing his primary weapon with it.

 

I WANT TO DIE

 

Game of the year!!! Er ikke generisk FPS altså, jeg lover! Gleder meg til alle 9erne allerede.

 

1999-modus kan ikke åpnes før du har runda spillet på baby-vanskelighetsgraden heller, for da kan det jo hende noen begynner å gråte om de velger feil vanskelighetsgrad, og spørs om 1999-modusen er så mye mer interessant allikevel.

 

1999 Mode ? Upon finishing BioShock Infinite, the player can unlock a game mode called ?1999 Mode? that gives experienced players a taste of the kind of design and balance that hardcore gamers enjoyed back in the 20th century.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva mener de med "fremme kreativitet"?

 

Kan man løse utfordringer på kreative måter? Altså gjøre ting selv utviklerene ikke hadde tenkt på? Er det det de mener?

 

Isåfall et av de mer kreative FPS spillene jeg har spilt er Half Life 2 og da først og fremst på grunn av fysikken i spillet. Og så fikk vi jo Garrys Mod, et spill hvor man kan være mer kreativ enn Garrys Mod skal man lete lenge etter :p

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Hva mener de med "fremme kreativitet"?

 

Kan man løse utfordringer på kreative måter? Altså gjøre ting selv utviklerene ikke hadde tenkt på? Er det det de mener?

 

Eg tolka det slik at Robertson tenkte på at ein kan vere kreativ med dei kreftene ein har til rådigheit i eit Bioshock-spel. At det finst mange måtar ein kan handtere fiendane på, gjennom kreativ bruk av krefter, og ev. i kreativ kombinasjon med våpna.

 

Edit: Ja, der skreiv eg visst det same to gongar, formulert på to forskjellige måtar. Jaja, sånn kan det gå. Håpar det var forståeleg til saman.

Endret av bjartewh
Lenke til kommentar

Bioshock sitt ballespark til Ayn Rand og objektivismen gav oss en av de modneste historiene vi noensinne har sett i spillmediet. Den slags historie folk stadig sutrer over at vi aldri får. Av responsen jeg ser her her så er det tydeligvis fordi den gikk over hodet på de aller fleste som spilte det...

 

Historiebiten var faktisk så mye bedre enn resten av spillet at det for min del føles utrolig irrelevant å henge seg opp i gameplay. På samme måte som jeg ikke sutrer over at spill i adventure-sjangeren har et generisk pek og klikk design eller at knapt finnes noe spilling i "to the moon".

 

Om historien leverer like godt denne gangen vet ikke jeg, men Ken Levine og co fortjener garantert sjansen.

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Liker godt stemningen og det visuelle, og selv om jeg ikke forventer for mye av gameplayet, ser det jeg har sett morsomt ut. Forhåpentligvis er det en god, spennende historie i bunnen her, ellers kan det nok fort bli en skuffelse.

 

 

En stream er allerede ute av spillet, og det er selvsagt en generisk konsollgenerasjon-FPS.

 

Hvor kommer denne merkelige logikken om at det er konsollene i seg selv som er skylden i at et spill er enkelt eller "generisk". Det handler først og fremst om at konsollspillene har større budsjett og skal favne om en større målgruppe, hvis PC-en hadde hatt samme status ville vi stått ovenfor det samme der.

 

Hvorfor er du så sikker på at PC spillere flest vil ha noe annet en de som spiller på konsoll? Fordi grinebitere på nisjeforum driver å klager? Det er ikke akkurat slike steder en bør ta utgangspunkt i, hvis en vil danne seg et bilde av hva folk flest egentlig liker. De fleste som spiller, om det er konsoll eller PC, har knapt nok besøkt et spillforum.

 

Enklere (på flere nivåer), mer brukervennlige spill er et resultat av at spill i dag spilles av alle type mennesker, og ikke lenger er forbeholdt spesielt interesserte.

Lenke til kommentar

wtf er det med folk her??? generisk fps spill? mw4 har bedre sjanse for Goty???? flopp?Grunnen til at de har lagd Columbia, "nye rapture". De ville ikke lage enda et spill i et utopia under vann, og 2K marin lagde Bioshock 2 som også var i rapture og ga dem mindre grunn til å gå tilbake dit. Hvis Infinite blir flopp, så er det pga at verden renner over med retarda mennesker som deg, per17. Har dere sett gameplay?? jeg blir grenseløst irritert over hvor mye dere ikke vet om dette spillet. dere vet vel ikke at "partnern" din åpner "tears" som kan hjelpe deg i combat ved å hente inn våpen, ammo, cover osv... Bioshock er så mye mye mer enn et normalt fps spill. se litt mer på youtube på videor, hvis dere tenker det samme etterpå får dere kose dere med det dritet dere like å spille. dere fortjener et "slap" rett i trynet.

 

Retarda fordi jeg tror at sequel nr 2 til et generisk skytespill blir flopp??

 

Er jo bare cod med litt mer story?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...