Gå til innhold

IT-selskapene er Norges beste arbeidsplasser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slike kåringer er stort sett verdiløse, jeg vil alltid vite hvordan slik statistikk er utarbeidet.

 

At Reitan-gruppen og McDonald's er såpass høyt er bemerkningsverdig. Jeg går utifra at Reitan-gruppen her kun omfatter moderselskapet og ikke de ansatte i butikker, siden dette er separate selskaper. Er det noen som kjenner til selskapsstrukturen i McDonald's i Norge? Jeg går ut ifra at hver restaurant er et eget selskap?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slike kåringer er stort sett verdiløse, jeg vil alltid vite hvordan slik statistikk er utarbeidet.

Du invaliderer ditt eget argument i en og samme setning.

 

Jeg jobber i Kantega, som er en IT-bedrift og havnet på femteplass for mellomstore bedrifter. Siden du lurer på hvordan statistikken utarbeides, så kan jeg svare deg. :)

 

Hver ansatt går anonymt gjennom et webskjema som inneholder et sett med godt utarbeidede spørsmål. De aller fleste spørsmålene går igjen hvert år slik at undersøkelsen får en god, historisk verdi. Dette fører til at resultater fra tidligere år kan sammenlignes med de nåværende resultatene. Dette gir derfor muligheten til bedriften å se hvilke områder de kan forbedre seg på. Der jeg jobber er dette hovedgrunnen til at vi er med på undersøkelsen, og det har fungert veldig godt for oss siden vi ble med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du invaliderer ditt eget argument i en og samme setning.

Nei, det er det statistiske grunnlaget som stadfester gyldigheten av slike undersøkelser.

 

Jeg jobber i Kantega, som er en IT-bedrift og havnet på femteplass for mellomstore bedrifter. Siden du lurer på hvordan statistikken utarbeides, så kan jeg svare deg. :)

 

Hver ansatt går anonymt gjennom et webskjema som inneholder et sett med godt utarbeidede spørsmål. De aller fleste spørsmålene går igjen hvert år slik at undersøkelsen får en god, historisk verdi. Dette fører til at resultater fra tidligere år kan sammenlignes med de nåværende resultatene. Dette gir derfor muligheten til bedriften å se hvilke områder de kan forbedre seg på. Der jeg jobber er dette hovedgrunnen til at vi er med på undersøkelsen, og det har fungert veldig godt for oss siden vi ble med.

En god gjennomført undersøkelse kan gi god statistikk innenfor rammene av en enkeltbedrift, og kan være svært nyttig for ledelsen, men en sammenligning på tvers av bedrifter er langt verre.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Av Norges ca. 500.000 bedifter, er det 168 som gidder å betale for å være med på denne "undersøkelsen". IT bedrifter er overrepresentert, da de andre bruker pengene på mer fornuftige ting.

 

Selv vant min bedrift "Fantastisk fornøyde kunder 2013" undersøkelsen i Norge, der min bedrift var eneste bedrift som var med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du invaliderer ditt eget argument i en og samme setning.

 

Jeg jobber i Kantega, som er en IT-bedrift og havnet på femteplass for mellomstore bedrifter. Siden du lurer på hvordan statistikken utarbeides, så kan jeg svare deg. :)

 

Hver ansatt går anonymt gjennom et webskjema som inneholder et sett med godt utarbeidede spørsmål. De aller fleste spørsmålene går igjen hvert år slik at undersøkelsen får en god, historisk verdi. Dette fører til at resultater fra tidligere år kan sammenlignes med de nåværende resultatene. Dette gir derfor muligheten til bedriften å se hvilke områder de kan forbedre seg på. Der jeg jobber er dette hovedgrunnen til at vi er med på undersøkelsen, og det har fungert veldig godt for oss siden vi ble med.

Tja, og det er frie valg i Iran.

 

http://www.digi.no/913739/betaler-for-selvskryt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Av Norges ca. 500.000 bedifter, er det 168 som gidder å betale for å være med på denne "undersøkelsen". IT bedrifter er overrepresentert, da de andre bruker pengene på mer fornuftige ting.Selv vant min bedrift "Fantastisk fornøyde kunder 2013" undersøkelsen i Norge, der min bedrift var eneste bedrift som var med.

 

Av disse er det kun ca. 25,000 bedrifter som har 20 eller flere ansatte. Bedrifter som har mindre enn dette antallet vil finne spørreundersøkelsen fullstendig akademisk, siden de antakelig selv vet bedre hvordan de ligger an uten behovet for en spørreundersøkelse.

 

Når det kommer til pengene det koster, er det ikke snakk om mer enn et par enkeltpersons månedslønner hvert år, og for nytten en slik undersøkelse gir og for kartleggingsarbeidet som blir gjort er det vel verdt det.

 

Det er ikke bare GPTW som tilbyr slike tjenester, men også andre som tar seg betalt for å profesjonelt kartlegge kvaliteten på arbeidsplassen til en bedrift, og jeg mener nå at store og mellomstore bedrifter som ikke gidder å bruke penger på noe som er såpass viktig som dette, sannsynligvis ikke er en god arbeidsplass i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...