Gå til innhold

Nettmøte: RiksTV vil svare på dine spørsmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg koblet først Altibox med RiksTV og hadde tenkt å sende inn spørsmålet «er dere fortsatt like urelevante og utdaterte som dere var åtte år siden?», men heldigvis leste jeg deres beskrivelse av Altibox og husket at det er faktisk de mest relevante av alle.
http://www.diskusjon...

 

Endelig fikk jeg brukt dette spørsmålet.

 

Siden det har jeg forresten lært at det heter irreleveant. :)

Endret av JohndoeMAKT
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva med å få Get i nettmøte. Get er den mest lukkede og minst kundevennelige kanaldistributøren.

De er også dårlig på fleksibilitet.

De tilbyr ikke at kort kan settes rett i TV og de tvinger deg til å måtte betale dyr leie for dine dekoderbokser. Get har heller ingen ordning med at man får leierabatt på flere bokser i samme husstand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde et tidligere nettmøte et spørsmål som ikke ble besvart med Riks tv, jeg bor for øvrig på Tromøya i Arendal komune

La da ut dette innlegget

 

Skrevet 10. mai 2012 - 14:33

Ser de argumenterer med et områder er dekket godt Grønne områder-bare tøys her får ingen naboer in noen ting av riks tv så jeg er ikke alene om dette ja og samtlige har prøvd antenne utvendig av dyreste slag .Det som er problemer er at vi bor i en liten forsenkning alle vi 20 naboene helt syd/øst på øya og da er vi nærme havet,

:nei2:

Nei dekke seg med generelle svar fra signal tilbudene skal man være forsiktig med kan bli meget dyrt i feil kjøp på grunnlag et skjema som sier at det er dekning av beste sort

:xmas:

http://www.diskusjon...post&p=19253366

Endret av skrim
Lenke til kommentar

at rikstv eksisterer er underlig for meg så lenge vi har CD kabel/satelitt, Viasat satelitt og en haug andre som er milevis foran på alt. rikstv nettet var jo sprengt på kapasitet før dem lanserte bakkenettet. latterlig. riktstv = betale det samme som alle andre men få mye mindre.

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

Haha. Må si meg enig i det siste spørsmålet. Virker litt bakpå å ikke ha de internasjonale HDkanalene i 2013. Fiber er fremtiden folkens... hybrid-analog løsning som riksTV tilbyr funker ikke i praksis. Mange områder får så dårlige løsninger at det er til å grine av. Flere i familien har hatt riksTV og er/har vært veldig misfornøyde... selv i sentrale østlands-områder.

Nå til sommern blir det 100/100 fiber i området her!! Klarer nesten ikke å vente... frem til da blir det canal digital parabol og noe streaming på 20/5 dsl linja.

Lenke til kommentar

at rikstv eksisterer er underlig for meg så lenge vi har CD kabel/satelitt, Viasat satelitt og en haug andre som er milevis foran på alt. rikstv nettet var jo sprengt på kapasitet før dem lanserte bakkenettet. latterlig. riktstv = betale det samme som alle andre men få mye mindre.

 

Folk glemmer at det for RiksTV er mye mer arbeid å sende ting i HD enn for for eksempel Canal Digital og Viasat. Satelitter har mye større båndbredde enn senderne til det digitale bakkenettet, og så vidt jeg vet så er disse senderne til det digitale bakkenettet også hjem for FM radio og flere andre signaler. Det går nok på andre bånd/frekvenser, men likevel.

 

På en annen side så finnes det nok teknologier som gjør det mulig for RiksTV å sende mer enn 6 kanaler i HD, men spørs om de har penger til det.

Lenke til kommentar

Takk for svar på spørsmålet mitt Jens-Petter!

 

På en annen side så finnes det nok teknologier som gjør det mulig for RiksTV å sende mer enn 6 kanaler i HD, men spørs om de har penger til det.

Det går ikke i penger men i statlig konsesjon på frekvenser. For mange år siden ble det bestemt at flere frekvensbånd skulle frigjøres og RiksTV var store i munnen og mente at det var en selvfølge at de skulle få de frekvensene som skulle gjøre de mulig til å ha minst 10-15 HD-kanaler, samtidig! Heldigvis tok stortingsgruppen eller hvem det nå var til vett og dedikerte frekvensene til mobilnettet og RiksTV har måtte benytte seg av en nettverkskontakt og "Smart-TV" for å utvide kanalutvalget. Om jeg husker rett er det 900 og 2600 MHz-båndene hvor det ene ble satt i bruk i 2010 og det andre blir tatt i bruk i disse dager.

 

Spørsmål fra Sarah Lyche:

Hei, kan jeg ha ett abbonement med to dekodere, der den ene dekoderen blir brukt i en leilighet i huset som blir leid ut?

Eller må man ha to abbonement for dette?

Svar:

Hei Sarah!

Så lenge disse abonnementene tilhører husstandener ikke dette noe problem. Du må imidlertid huske på at du må ha et programkort til hver mottaker. Med RiksPakken kan du nemlig se tv fire steder til en pris.

Hilsen Jens-Petter

Luresvar? Dersom leiligheten er utleid er det 99.99% sjanse for at det er en egen husstand og du må ha to abonnementer.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...