Gå til innhold

Civilization V får ny utvidelse (Mac, Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å nei... Jeg skjønner ikke hvordan de har klart å ødelegge serien til de grader. Lag nå heller et nytt spill istedenfor å fortsette å melke det sannysnligvis mest skuffende civilization spillet til dags dato.

 

Nostalgibriller til tusen. Civ V er eit flott spel. Ikkje ein blåkopi av IV, kanskje litt forenkla, men med 1UPT og G&K kan du faen ikkje klage.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Gleder meg voldsomt. Civilization er et av spillene jeg alltid kommer tilbake til. Og jeg liker at de forandrer litt på ting ifra utgave til utgave, og tom. utvidelse til utvidelse. Ellers blir spillmekanikken kjedelig når du har spilt i mange hundre eller tom. tusenvis av timer.

 

Og som svelemoe sier er det mange som har nostalgibriller på når det gjelder ting de elsker i både spill og film osv.

 

Herlig at det kommer allerede i sommer!

 

Jeg håper de forbedrer handelssystemet som eksisterer også. Jeg hater å forhandle og reforhandle avtaler om ressurser og slikt hele tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får vi skikkelig turn based multiplayer? det er isåfall det enste jeg har hatt å usette på spillet til nå. Måten multiplayeren er lagt opp på nå er frustrerende når man kommer til kamphandlinger.

 

Sure the multi is a mess when played real time but you can already play turn based. With friends we found a way: when a player decide to attack another, he tells him during loading so the victim must not move. The attacker play first when the turn start and when he finished he tells to the other one that he can defend. And again every turns. So we play exactly like solo :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ah, fantastiske nyhende. :) Eg har fulgt Civilization-serien sidan starten, og i motsetnad til enkelte andre, synest eg det er veldig bra at Firaxis gjer nye ting. Dei aller fleste endringane dei har gjort i Civ5 meiner eg er til det betre. I tillegg synest eg det er kjekt å sjå, i dag når alt skal dummast ned og forenklast, at Firaxis fortsatt lagar komplekse og innhaldsrike spel. Er der noko Civ-spel som har hatt fleire spelmekanismar, forskjellige sivilisasjonar, underverk og einingar enn Civ5?

 

Det høyrast ut som om dei ikkje sparar på innhaldet i denne nye utvidelsespakken heller. Eg gledar meg. :)

 

Kay

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ah, fantastiske nyhende. :) Eg har fulgt Civilization-serien sidan starten, og i motsetnad til enkelte andre, synest eg det er veldig bra at Firaxis gjer nye ting. Dei aller fleste endringane dei har gjort i Civ5 meiner eg er til det betre. I tillegg synest eg det er kjekt å sjå, i dag når alt skal dummast ned og forenklast, at Firaxis fortsatt lagar komplekse og innhaldsrike spel. Er der noko Civ-spel som har hatt fleire spelmekanismar, forskjellige sivilisasjonar, underverk og einingar enn Civ5?

 

Det høyrast ut som om dei ikkje sparar på innhaldet i denne nye utvidelsespakken heller. Eg gledar meg. :)

 

Kay

 

Veldig enig i dette her :D eneste jeg mislikte litt var religionssystemet i civ 5 men selv det funker greit.(i civ 4 likte jeg ¨å ha ALLE religioner :p)

Lenke til kommentar

Gode nyheter dette da! Begynner å bli noen hundre timer med civ5 nå så dette blir dag en kjøp definitivt. World Congress er kanskje det som virker mest interessant for meg nå, savner noe sånt i Civ5 nå. Gods and Kings var jeg veldig fornøyd med så jeg håper Firaxis leverer sakene denne gangen også. Håper på tidlig sommer slipp.

Endret av Snerk
Lenke til kommentar

Sure the multi is a mess when played real time but you can already play turn based. With friends we found a way: when a player decide to attack another, he tells him during loading so the victim must not move. The attacker play first when the turn start and when he finished he tells to the other one that he can defend. And again every turns. So we play exactly like solo :)

 

Ja får vel prøve dette neste gang da. Men man skulle kunne forvente en skikkelig turn based multiplayer i et Civilization spill etter min mening. Det er for dårlig av utviklerne å ikke inkludere dette på en skikkelig måte

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...