Gå til innhold

Test: Razer Tiamat 7.1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har dette headsettet og er forsåvitt fornøyd.

 

Bra lyd, bra bass med riktig lydkort/justeringer. (bassforsterking osv)

 

Mye støy i headsettet pga usb/strøm ved høy lyd å lett susing kan også høres andre ganger (veldig irriterende. razer sier det er på grund a grouding(jording?)).

 

Alt for dyrt er det å.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er noe som ikke stemmer her. Mye av opplevelsen av posisjonering av lyder kommer av hvordan man hører den samme lyden med begge ører, men at det er en liten forsinkelse mellom dem (mens lyden beveger seg forbi hodet). Litt mer informasjon får man av hvordan forskjellige frekvenser blir forsterket ettersom hvordan lyden treffer øret. Kanskje dette headsettet klarer det siste, men man *må* ha digital emulering for å fikse det førstnevnte (eller et analogt filter, men det er dårligere). Kan tenke meg at denne kjører et digital effekt enten i boksen eller i software, men effekten kan kanskje gjøres enklere når man har mange høyttalere. Har forrtsatt ikke sett noen produsenter som har tatt opp den tredje måten man finner retningen til en lyd, nemlig ved å flytte på hodet. Man gjør visst dette automatisk og nesten ubevisst. Når de putter et gyroskop i headsetet, da blir jeg interessert :)

 

[Glemte selvfølgelig signal nr. 0 som er å høre hvor sterk lyden er i begge ører]

Endret av fa2001
Lenke til kommentar

Det er noe som ikke stemmer her. Mye av opplevelsen av posisjonering av lyder kommer av hvordan man hører den samme lyden med begge ører, men at det er en liten forsinkelse mellom dem (mens lyden beveger seg forbi hodet). Litt mer informasjon får man av hvordan forskjellige frekvenser blir forsterket ettersom hvordan lyden treffer øret. Kanskje dette headsettet klarer det siste, men man *må* ha digital emulering for å fikse det førstnevnte (eller et analogt filter, men det er dårligere). Kan tenke meg at denne kjører et digital effekt enten i boksen eller i software, men effekten kan kanskje gjøres enklere når man har mange høyttalere. Har forrtsatt ikke sett noen produsenter som har tatt opp den tredje måten man finner retningen til en lyd, nemlig ved å flytte på hodet. Man gjør visst dette automatisk og nesten ubevisst. Når de putter et gyroskop i headsetet, da blir jeg interessert :)

 

Spillet tar seg vel gjerne av punkt 1. Kodeboksen tar i mot signalet fra spillet, hvor den digitale emuleringen foregår.

Lenke til kommentar

Dette minner meg om mitt gode gammle Zalman headset hvor man og hadde en kontrollbox med en haug av kabler som måtte kobles til i lydkortet.

Synes det er synd at det ikke bruker optisk kabel fra pcen til kontrollboksen eller headsettet.

På grunn av dette vil jeg ikke en gang vurdere headsettet siden jeg bruker mini itx pc med sugo kabinett og stort skjermkort uten mulighet for tillkobling av 4 jacker eller extra pci lydkort. . Problemet var og dypbass med med zalman hodesettet og.

Lenke til kommentar

Spillet tar seg vel gjerne av punkt 1. Kodeboksen tar i mot signalet fra spillet, hvor den digitale emuleringen foregår.

Stemmer nok det. Ble bare litt forvirret av hvordan det var beskrevet i introduksjonen. (Håper ikke jeg skriver 2 meldinger nå, ser ut som den forrige ble borte)

Lenke til kommentar

Idiotisk med 7.1 surround i et headset med elementer så nærme øret. Bedre med to store elementer som kan gi et mye bedre lydbilde.

Kjøp et heller et Beyerdynamic eller senneheiser åpent headset og et lydkort og du har bedre lyd på alle områder. Ikke kast bort pengene på dette.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg forhåndsbestilte Razer Tiamat da den kom ut, og fra første dag var den bare skuffelser. Noen ting var positivt som lyd opplevelsen, evnen til å kontrollere så mye, god passform, behagelig.

 

Men om man ser bort fra det så har den dårlig kvalitet, akkurat slik jeg opplever alle mine Razer produkter, mikrofonen funket utrolig dårlig, den var ikke vert å ta var på, det hørtes ut som om du satt inne i en vaskemaskin, jeg har snakket med flere som har Tiamat og de opplever det samme.

 

Og den blei ikke så lenge heller før den løsna og hang i en tynn ledning etter bare noen dagers bruk. Kontakten fra kontrollboksen til headsettet har løsnet litt så det er en konstant liten summelyd og av og til slår den seg ut.

 

Alt i alt et bra headsett, med dårlig kvalitet og mikrofon.

Lenke til kommentar

greit headset, har hatt mitt i en måned.

men, det er noen punkt jeg har fått med meg i løpet av denne måneden.

1. den uttrekkbare mikrofonen har løsnet/brukket (det ytterste leddet, det eneste som den fra å falle av er ledningen)

2. en konstant "frekvens" lyd (beste måten å forklare er en data "buzze" lyd) som blir enda mer intens når en er inne på spill (world of warcraft, battlefield 3, crysiz 3, osv)

3. hjulet som bestemmer hvor høy lyd det skal hvere kan trykkes ned for å "mute" all lyd. det krever et enkelt trykk, så lett at hvis du slipper volum kontrolleren fra 5+ cm høyde vil den "mute" ( min har fått et problem, som gjør at den eneste måten jeg kan "mute" er ved å trykke/slå den hardt ned)

Ville bare at noen andre kunne få vite hva som hadde skjedd, og tatt det i omtanke før en kjøper dette headsettet. Men utenom det så funker det kjempe bra, god lyd og alt, og er virkelig er "surroundsound" headset

Lenke til kommentar

Tilkobling: Fire stykk 3,5 mm jack, samt USB for strøm til kontrollboksen :nei:

Lyd: 7.1, via fire elementer på 20 mm, fire elementer på 30 mm og to elementer på 40 mm :nei:

 

Nok et gamer melke produkt av Razer. Lurer virkelig på om de klarer å lure mange uvitende gamere..

 

Er helt enig med de øvrige innlegene, skaff dere en headphone med ETT element per side via 3.5mm IKKE USB, og koble det til et lydkort.

Lenke til kommentar

Min mikrofon løsnet også!, og ikke bare det, men jeg føler at jeg må ha mikrofonen i munnen for at noen skal høre meg.

 

Huh?!?

Jeg har dette headsettet, og har ingen problemer med mikrofonen. Folk på skaype sier at de hører meg høyt og godt... men så snakker jeg til tider litt høyt og da...

Syns det blir litt for mye slakt av headsettet her. Har hatt 0 problemer med det hittil. Lydkvaliteten er grei... ikke i hyperklassen for å si det sånn, men det funker helt fint til hva det måtte være av spill/musikk/samtaler.. w.e.

Plugg inn Usb-en til headsettet til et strøm-usbadapter, stikk den inn i en vanlig stikkontakt = ingen summing what so ever. Funker fett.

Jeg er en som behandler tingene mine pent, så det er vel derfor ikke mikrofonen min har kommet ut av headsettet/knekt på noen som helst måte slik som en annen fyr kommenterte over.

Lenke til kommentar

Kjøpte dette headsettet for noen mndr siden.

 

Plugget det inn, fyrte opp diverse spill og filmer, utrolig dårlig lyd gjevnt over. Headsettet er laget av resirkulert jallaplastikk.

Mikrofonen er vinglete, pluss at den lyder dårligere enn en 10 kroners bordmikrofon fra biltema.

Etter en times tid pakket jeg ned headsettet igjen.

 

Styr unna dette headsettet.

Lenke til kommentar

Kan noen forklare hvordan "surround-lyd" på hodetelefoner egentlig implemnteres i spill per i dag? Det er jo ikke noe problem å gi en god surround-følelse med hodetelefoner med kun 2 elementer med HRTF, men gjøres dette? Om nei, hvorfor i alle dager ikke?AtW

 

Det varrierer stort fra spill til spill, og kvaliteten varierer også stort.

 

Har selv Corsair Vengance 1500 med to elementer, og i spill som i utgangspunktet har god surround fungerer disse også bra, samtidig som de store elementene i disse klokkene leverer bra trøkk.

 

Jeg hører ikke musikk på disse vell og merke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...