Gå til innhold

Har du fått med deg at forumet skal oppgraderes?
I utviklingsdagbok #2 snakker vi om det kommende tekstverktøyet og en ny funksjon - klubber!

Foto

Anmeldelse: StarCraft II: Heart of the Swarm (Windows)


39 svar i denne tråden

#1 Arodem

Arodem

    Redaksjonssjef, Gamer.no

  • Good Game AS
  • 3 669 innlegg
  •   4. mars 2011

Skrevet 14. mars 2013 - 12:02

Med hjartet på rette staden.

Les hele saken
  • 0

Audun Rodem
Redaksjonssjef, Gamer.no
Twitter E-post


#2 ob1

ob1

    Bruker

  • Medlemmer
  • 1 171 innlegg
  •   23. desember 2003

Skrevet 14. mars 2013 - 12:28

"Tråden plukkes opp et par år etter Wings of Liberty" Mener å huske fra intro-scenen at det var 3 uker etter Wings of Liberty....
  • 0

#3 ATWindsor

ATWindsor

    Bruker

  • Medlemmer
  • 68 909 innlegg
  •   17. april 2002

Skrevet 14. mars 2013 - 12:47

Hmm, mer av det samme altså, middelmådig historie, og for min del synes jeg det var for få "trauste" basebygging-missions i WoL, greit at ikke halvparten av missionene man har en base har en eller annen form for stoppklokke som telle ned.

AtW
  • 1
"It is not so much that I have confidence in scientists being right, but that I have so much in nonscientists being wrong"
-Isaac Asimov

#4 Blank_File

Blank_File

    Bruker

  • Medlemmer
  • 492 innlegg
  •   10. august 2005

Skrevet 14. mars 2013 - 12:52

Det står nevnt at dette spillet er en utvidelse til Wings of Liberty. Da lurer jeg på to ting:
- MÅ man ha Wings of Liberty for å spille Heart of the Swarm, eller står HotS på egne ben?
- Trenger jeg HotS for å spille med de nye unitene online?
  • 1

#5 Zedarius

Zedarius

    Bruker

  • Medlemmer
  • 508 innlegg
  •   26. august 2010

Skrevet 14. mars 2013 - 12:53

Jeg har til tider lyst å kvele stemmeskuespillerne. Spillmekanisk er det gøy, men utførelsen av plottet er provoserende dårlig. 2008 var et dårlig år.
  • 0
Aluminium - Sleevetatoveringen av mobilkropper.

#6 Ghaundan

Ghaundan

    Bruker

  • Medlemmer
  • 4 125 innlegg
  •   12. september 2006

Skrevet 14. mars 2013 - 12:54

Har såvidt rukket å spille siden jeg fikk spillet igår, så langt er jeg veldig fornøyd! Par små ting, men det er ikke noe som trekker ned direkte.

Noen av brettene er litt...merkelig (andre brett på char for eksempel). De gir ikke mye praktisk mening, men de tilbyr spennende gameplay og til syvende og sist er det det som er spennende.

Det andre er hvor mye bakhistorien har forandret seg siden 1'ern, er litt usikker på hva som fortsatt er canon og hva som ikke er. En forbedring, gleder meg til resten av oppdragene og til slutt multiplayer, med både ladder og custom maps :)

ATW, der er vi nok veldig forskjellige. Spilte igjennom remaken av SC1 for litt siden og det var utrolig tregt til tider syns jeg, men ser godt at noen kunne like det. Kan gi deg lenke til de om du vil ha litt god gammeldags starcraft i ny drakt!

Må ha expansionen for å bruke de nye unitene online, og ha WoL fra før.

Dette innlegget har blitt redigert av Ghaundan: 14. mars 2013 - 13:09

  • 0

#7 Arodem

Arodem

    Redaksjonssjef, Gamer.no

  • Good Game AS
  • 3 669 innlegg
  •   4. mars 2011

Skrevet 14. mars 2013 - 12:54

Det står nevnt at dette spillet er en utvidelse til Wings of Liberty. Da lurer jeg på to ting:- MÅ man ha Wings of Liberty for å spille Heart of the Swarm, eller står HotS på egne ben?- Trenger jeg HotS for å spille med de nye unitene online?


Man må ha WoL for å spille spillet, ja.

Jeg har ikke prøvd det, men jeg regner med at enhetene fungerer på samme måte som i WarCraft III. Hadde du ikke utvidelsen spilte du kun med andre som heller ikke hadde mer enn hovedspillet.
  • 0

Audun Rodem
Redaksjonssjef, Gamer.no
Twitter E-post


#8 Arodem

Arodem

    Redaksjonssjef, Gamer.no

  • Good Game AS
  • 3 669 innlegg
  •   4. mars 2011

Skrevet 14. mars 2013 - 12:56

"Tråden plukkes opp et par år etter Wings of Liberty" Mener å huske fra intro-scenen at det var 3 uker etter Wings of Liberty....


Så gjennom introen igjen nå, og kan ikke se at det nevnes hvor lang tid som har gått. Min tidslinje er hentet fra preview-info.
  • 0

Audun Rodem
Redaksjonssjef, Gamer.no
Twitter E-post


#9 BonBattery

BonBattery

    Bruker

  • Medlemmer
  • 1 019 innlegg
  •   18. januar 2012

Skrevet 14. mars 2013 - 13:35

- Trenger jeg HotS for å spille med de nye unitene online?


same som i WC3, 2 forsjellige lobbier og rett og slett spill. men du kan gå tilbake til WoL

  • 0

#10 kvisvik

kvisvik

    Bruker

  • Medlemmer
  • 170 innlegg
  •   5. mars 2013

Skrevet 14. mars 2013 - 13:44

Det står nevnt at dette spillet er en utvidelse til Wings of Liberty. Da lurer jeg på to ting:- MÅ man ha Wings of Liberty for å spille Heart of the Swarm, eller står HotS på egne ben?- Trenger jeg HotS for å spille med de nye unitene online?


1) Fra tekst: Skal du begi deg ut på nettet bør du dog ha en grei forståelse for spillet, utover det å anmasse zerglinger og kjøre på. I lys av at Heart of the Swarm er en utvidelsespakke som krever hovedspillet Wings of Liberty
2) ja
  • 2
For dere som er interessert i norske let`s play, med MC, indie games etc. 
 

#11 LMH

LMH

    Bruker

  • Medlemmer
  • 2 000 innlegg
  •   16. juni 2003

Skrevet 14. mars 2013 - 14:47

Så gjennom introen igjen nå, og kan ikke se at det nevnes hvor lang tid som har gått. Min tidslinje er hentet fra preview-info.


Etter CGI-filmen, då du ser laboratoriet første gongen, meiner eg det står noko om "X weeks after" eller noko.

Har ikkje spelt så mykje endå, men er foreløbig på ingen måte overbevist av verken historie eller stemmeskodespel. Den tekniske kvaliteten på mellomsekvensane verkar betre enn i WoL, men det hjelp lite på innhaldet.

Ser ut som eg må vente til å AoE2 HD for å kunne slappe av med litt basebygging av den gamle sorten. Det er jo kjekt med varierande gameplay, men det kan også vere ganske stressande. Kan sjølvsagt skru ned vanskegrada, men då blir jo spelet pinleg lett.
  • 0

#12 Realzi

Realzi

    Bruker

  • Medlemmer
  • 3 950 innlegg
  •   4. november 2010

Skrevet 14. mars 2013 - 14:59

Rekord lang tid på en expansion pack, aldri sett noen bruke 3 år på og lage nytt innhold på et ferdig spill.
  • 0

#13 Licht

Licht

    Forumveileder

  • Forumveiledere
  • 7 870 innlegg
  •   19. januar 2005

Skrevet 14. mars 2013 - 15:03

Synest ikkje akkurat stemmeskdespelet var top notch heller - samtalane til Kerrigan og Raynor i starten av spelet er cringeworthy heile veien.

I NEVER GAVE UP ON YOU (utan infleksjon)
DON'T YOU DARE GIVE UP ON US (litt sint)

Heile historia er ganske hammy, men eg har det kjekt med kampanjen likevel. Er meir WC3-throwback enn WoL fordi Kerrigan er ein mykje meir nyttig hero unit enn Raynor. "Klassisk basebygging" har vel aldri vore den store greia i SC2?

Sjølv ikkje meir baseorienterte RTS-ar som AoE(2) er ideelle for basedilldall, då er det betre å finne fram igjen Stronghold Crusader eller Caesar 3 eller noko.

Kan rapportere etter å ha sett på ein del turneringar at HoTS har nokre små grep som gjer tilskoderopplevinga betre. Widow Mines er ein crowd-pleaser. :p

Realzi: Mesteparten av både alpha- og betatestinga har handla om mengdetesting av endringane i multiplayer, inkludert rekonseptualisering (jamfør lista av nye units som faktisk er med kontra ei liste over planlagte nye units - Warhound vart til dømes droppa frå multiplayerdelen fordi han dominerte alle matchups) og iterasjon. Kampanjen tok sikkert ikkje så lang tid, men dei valte no jamvel å sleppe både kampanje og MP-endringar samstundes.

Er bruken av "verdensveven" ironisk i teksten? Fordi det er greitt å seie "internett" no.

Dette innlegget har blitt redigert av Zealuu: 14. mars 2013 - 15:07

  • 1

#14 CommanderKeen

CommanderKeen

    Bruker

  • Medlemmer
  • 3 160 innlegg
  •   27. august 2010

Skrevet 14. mars 2013 - 15:07

Synest ikkje akkurat stemmeskdespelet var top notch heller - samtalane til Kerrigan og Raynor i starten av spelet er cringeworthy heile veien.I NEVER GAVE UP ON YOU (utan infleksjon)DON'T YOU DARE GIVE UP ON US (litt sint)Heile historia er ganske hammy, men eg har det kjekt med kampanjen likevel. Er meir WC3-throwback enn WoL fordi Kerrigan er ein mykje meir nyttig hero unit enn Raynor. "Klassisk basebygging" har vel aldri vore den store greia i SC2?Sjølv ikkje meir baseorienterte RTS-ar som AoE(2) er ideelle for basedilldall, då er det betre å finne fram igjen Stronghold Crusader eller Caesar 3 eller noko.Kan rapportere etter å ha sett på ein del turneringar at HoTS har nokre små grep som gjer tilskoderopplevinga betre. Widow Mines er ein crowd-pleaser. :p


Synes dialogen du siterer var rimelig grei. Jim Raynor har jo en stemmeprakt av de sjeldne. Er definitivt noe cheese her og der, men for det meste funker det helt fint.
  • 0

#15 Licht

Licht

    Forumveileder

  • Forumveiledere
  • 7 870 innlegg
  •   19. januar 2005

Skrevet 14. mars 2013 - 15:11

Er mest interaksjonane mellom folk (særleg der det skal vere mykje patos involvert) som er hammy. Kerrigan (eller, ho som har stemma til Kerrigan) klarer seg fint åleine, og "mannskapet" på Leviathanen er alltid strålande.
  • 0

#16 Arodem

Arodem

    Redaksjonssjef, Gamer.no

  • Good Game AS
  • 3 669 innlegg
  •   4. mars 2011

Skrevet 14. mars 2013 - 15:12

Synest ikkje akkurat stemmeskdespelet var top notch heller - samtalane til Kerrigan og Raynor i starten av spelet er cringeworthy heile veien.

I NEVER GAVE UP ON YOU (utan infleksjon)

DON'T YOU DARE GIVE UP ON US (litt sint)

Heile historia er ganske hammy, men eg har det kjekt med kampanjen likevel. Er meir WC3-throwback enn WoL fordi Kerrigan er ein mykje meir nyttig hero unit enn Raynor. "Klassisk basebygging" har vel aldri vore den store greia i SC2?

Sjølv ikkje meir baseorienterte RTS-ar som AoE(2) er ideelle for basedilldall, då er det betre å finne fram igjen Stronghold Crusader eller Caesar 3 eller noko.

Kan rapportere etter å ha sett på ein del turneringar at HoTS har nokre små grep som gjer tilskoderopplevinga betre. Widow Mines er ein crowd-pleaser. :p

Realzi: Mesteparten av både alpha- og betatestinga har handla om mengdetesting av endringane i multiplayer, inkludert rekonseptualisering (jamfør lista av nye units som faktisk er med kontra ei liste over planlagte nye units - Warhound vart til dømes droppa frå multiplayerdelen fordi han dominerte alle matchups) og iterasjon. Kampanjen tok sikkert ikkje så lang tid, men dei valte no jamvel å sleppe både kampanje og MP-endringar samstundes.

Er bruken av "verdensveven" ironisk i teksten? Fordi det er greitt å seie "internett" no.


Føler for å lempe skylden over på manus mer enn på stemmeskuespillerne i dette tilfellet. Både Robert Clotworthy og Tricia Helfer gjør etter min mening en så god jobb som mulig med det de blir servert.

Re: 'verdensveven'. Bruker det av og til når jeg føler det flyter bedre sammen med resten av setningen. Liker ordet, jeg. :)

Dette innlegget har blitt redigert av Arodem: 14. mars 2013 - 15:34

  • 0

Audun Rodem
Redaksjonssjef, Gamer.no
Twitter E-post


#17 Licht

Licht

    Forumveileder

  • Forumveiledere
  • 7 870 innlegg
  •   19. januar 2005

Skrevet 14. mars 2013 - 15:14

Har eg gjort noko galt med skrivinga, eller er det sitatfunksjonen som fjerner all formateringa i sitatboksane? :|
  • 0

#18 Lachrymol

Lachrymol

    Bruker

  • Medlemmer
  • 268 innlegg
  •   25. oktober 2004

Skrevet 14. mars 2013 - 15:17

Enig i kleint stemmeskuespill og/eller manus. I WoL var det mye interaksjon og konflikt mellom de ulike mannskapene. Savner det her (skal dog legge til at jeg ikke er ferdig enda).

Noe annet som irriterer med er achievments. I WoL var det få, men gjennomtenkte achievements til hvert brett, som fikk meg til å pushe meg (og gjennomføre hele driten på brutal, bare fordi jeg ble hekta). Nå er det flere og mere CoD-aktige achievements som spretter opp for den minste ting man får til.
  • 0

#19 Arodem

Arodem

    Redaksjonssjef, Gamer.no

  • Good Game AS
  • 3 669 innlegg
  •   4. mars 2011

Skrevet 14. mars 2013 - 15:29

Har eg gjort noko galt med skrivinga, eller er det sitatfunksjonen som fjerner all formateringa i sitatboksane? :|


Mulig jeg kom borti noe. Har ikke sett det på andre poster fra deg tidligere. Skal redigere slik at det ser smekkert ut igjen.

EDIT: Kan ikke se å ha gjort noe galt på min side. Vi får følge litt med, kanskje det er et engangstilfelle.

Dette innlegget har blitt redigert av Arodem: 14. mars 2013 - 15:31

  • 0

Audun Rodem
Redaksjonssjef, Gamer.no
Twitter E-post


#20 ATWindsor

ATWindsor

    Bruker

  • Medlemmer
  • 68 909 innlegg
  •   17. april 2002

Skrevet 14. mars 2013 - 15:43

Rekord lang tid på en expansion pack, aldri sett noen bruke 3 år på og lage nytt innhold på et ferdig spill.


Nei, det er jo også noe som underbygger at det var en dårlig ide å dele det inn etter rase, istedet for å ha 30T, 30Z og 30P burde de hatt 10T10Z10P 3 ganger.

AtW
  • 0
"It is not so much that I have confidence in scientists being right, but that I have so much in nonscientists being wrong"
-Isaac Asimov


0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere