Gå til innhold

Nå kan det være slutt for de Pirate Bay-dømte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her har egentlig TPB sitt på det tørre, men når kapitalmaktene går mot et par "vanlige svensker" så er det ikke lett å slippe unna. Nå er ikke TPB "vanlige svensker" lengre, og jeg tror de kan betale ned bøtene uten å gå i minus... Men det er tydelig at det er kjøpte dommere her..Greit nok at de saksøker de som lastet opp materialet, men TPB har egentlig ikke gjort noe annet enn å lage en åpen side hvor enhver velger selv hva han vil laste opp. Siden er nyttig til annet enn ulovlig materiale. Dessuten har TPB sparket musikk og filmbransjen i ræva, slik at vi har fått Spotify, osv, osv, i dag.Heder og ære til The Pirate Bay gutta som har kjempet for deg og meg i mange år!

 

sånn som jeg skjønte det på TPB AFK hadde de ikke kjempe mye penger noen av disse, de sa jo det selv at de ikke hadde noen mulighet for og betale så store bøter

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Her har egentlig TPB sitt på det tørre, men når kapitalmaktene går mot et par "vanlige svensker" så er det ikke lett å slippe unna. Nå er ikke TPB "vanlige svensker" lengre, og jeg tror de kan betale ned bøtene uten å gå i minus... Men det er tydelig at det er kjøpte dommere her..

 

Du må gjerne legge frem noe dokumentasjon på de tydelige bevisene for at dommerne er kjøpt..

Lenke til kommentar

synes jeg leste en interview med Sunde et sted. Han eier ingenting av verdi lenger og boten er så høyt at det er umulig for dem å betale.

Det ble jo også sakt at nettsiden ikke generete noe særlig med overskudd, Neij sin gammel Volvo er kanskje en god indikator på det ^^

 

Jaja og hva har de oppnå med denne dommen, ikke mer en å gjøre livet for en 3,4 mennesker unødvendig og ufortjent vanskelig.

 

Sånn som plate og film bransjen har infisert europa med menneskerettighets krenkende overvåkings lover og måten de går ned på vanlige folk skal dem faen ikke tror jeg noen gang blir å investere en eneste øre i dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

OK å argumentene er:

- Fildeling er ulovlig

eller...

- Fildeling er bra

 

Men hva i all verden er det som feiler folk (og med "folk" mener jeg RIAA og den gjengen) og de tror at ved å foreta en rent politisk "show trial" og fengsle de som forestiller bare en BRØKDEL av den enormt store, usammenhengende mange hundre millioner mennesker store sfæren som representerer fildeling, at de gjør noe som helst "godt" i denne verden? Hva var unnskyldningen bak DRM og diverse Rootkits som brukere fikk, om de ønsket eller ei?

Ja klart, fildeling er per lovens definisjon ulovlig i mange land. Men betyr det automatisk at man skal ta i bruk like ulovlige metoder for å "bekjempe" den?

Og ja Kim Dotcom er AKKURAT like "skyldig" - ytet en tjeneste. Omtrent det samme som å dømme et flaskefabrikk for blåveiser og kuttskader fylliker påfører hverandre med ølflaskene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Rentene på ett slik beløp vil løpe løpsk uansett. Dem vil adri være i stand til å betale dette beløpet om dem har en "vanlig" svensk/norsk lønn, med mindre dem hadde hatt Røkke til etternavn. Lure på om det går an å erklære seg personlig konkurs siden man ikke vil være i stand til å betale for seg ?

Lenke til kommentar

Man må lure litt på hva hva man faktisk har oppnådd med alt dette...

 

- Ta ned piratebay? Nope (ikke at det hadde betydd mye i praksis om det hadde skjedd utenom det rent symbolske)

- Stoppe piratkopiering? Nope

- Prevantiv effekt? Neppe

- Masse tid og penger brukt på begge sider av saken for rettsaker og omkostninger? Yep

- En fantasi-sum bot som aldri kommer til å bli betalt? Yep

 

Helt uavhengig om man synes straffene her er fortjente eller ikke så slår det meg at "løsningen" som samfunnet har kommet med til problemet er totalt ineffektiv og egentig ikke ender opp med å være noe annet enn at man går gjennom den vanlige lovprosessen av gammel vane og forventer at noe positivt skal komme ut av det selv om systemet vi har i dag ikke var designet for slike situasjoner.

 

Det må nok til en del omstilling av bransjen og revisjon av nåværende copyight lover og lignende før det "digitale problemet" fikses for fremtiden, men det tror jeg bransjen vil forsette å motsette seg lenge med alt de har. Jeg øyner en langvaring "konflinkt" på denne fronten.

 

-Stigma

Endret av Stigma
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

- Prevantiv effekt? Neppe

 

-Stigma

 

Det er dette punktet jeg synes er et av de mest graverende her.

 

Etter all den tiden og pengene styres- og påtalemakter samt "De" har brukt på denne og lignende saker -øyensynlig med et sterkt ønske om en viss eller betydelig preventiv effekt - hva sitter de egentlig igjen med?

 

Ola Dunk slutter ikke å laste ned det han ønsker før det blir tilgjengelig på en skikkelig måte. All verdens festiviteter og show i rettsapparatet endrer ikke på det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

"Sammen med Gottfrid Svartholm Warg og Carl Lundström fikk de hver mellom fire og ti måneder i fengsel, samt en samlet erstatting på 46 millioner svenske kroner."

 

erstatningsKRAV [/pirk]

Lenke til kommentar

De må passe seg disse bransjefolka, og deres støttespillere. Måten de turer frem på, uten respekt for hverken lover, nasjoner eller mennesker, er høyst brutal. Såpass provoserende at hadde jeg hatt en hær ville de vært mitt mål. For som Thomas sa: "The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants."

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...