Gå til innhold

Her er eksperttipsene for jobbintervjuet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er synd slike guider stort sett alltid retter seg mot folk som i utgangspunktet har ideelle egenskaper. Det er på langt nær alle som har vært leder for studenforeninger; flertallet er ikke engang medlemmer. Det hadde vært langt mer interessant å se Hellsten og kompani rådgi arbeidssøkere med sveitserost-CV, lite til ingen arbeidserfaring og liten sosial deltakelse generelt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

hjelper også å vere flink med Data/IT.forberedte meg nesten ikkje ein døyt, fekk fantastisk IT jobb :)

 

Vel, det er vel i den kategorien jobber som det trengs så mange folk til, at hvis du har utdannelse i det, eller på annen måte viser at du kan det så blir du ansatt nesten uansett, med mindre du har noen veldig negative sider da :) Som å legge inn ondsinnet virus i alle programmene eller noe sånt. Regner med at du ikke gjør det :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Arbeidsgiver er interessert i å finne ut hvem du er på intervjuet, og gjør du deg til, så viser du jo ikke hvem du er...

 

Er du en dust som ikke har fortjent jobben, så bør du pugge slike anbefalinger, men er du OK og faktisk har noe å bidra med så vil arbeidsgiver merke dette...

 

Er så lei alle som pakker inn jalla-varer i glanspapir...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes det er synd slike guider stort sett alltid retter seg mot folk som i utgangspunktet har ideelle egenskaper. Det er på langt nær alle som har vært leder for studenforeninger; flertallet er ikke engang medlemmer. Det hadde vært langt mer interessant å se Hellsten og kompani rådgi arbeidssøkere med sveitserost-CV, lite til ingen arbeidserfaring og liten sosial deltakelse generelt.

 

Flott ide, Okapi. Skal høre med dem om hvilke jobbsøkingstips de kan varte opp med til innadvendte assosiale med sveitserost-CV.

Hilsen Atle som skrev artikkelen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar