Gå til innhold

Nå blir Facebook enda mer annonse-spisset


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som handles med bonuskortene her til lands BLIR brukt.

Men denne infoen brukes da for å sende deg rabattkuponger basert på hva du har handlet før.

Om du handler fast så kan du spare på dette ved at du får ett lite avslag på daglige produkter (Melk, brød for eksempel) mens det de håper på er å trekke deg til å handle ekstra som for eksempel den dyre Walthers sjokaladen fra Freia når du handler det daglige behov.

 

For FB sin del, så er det for å selge annonser, dessverre er dette ikke helt holdbart.

Jeg kan godt bla innom mange produkter i en nettbutikk for små ITX hovedkort for å se om jeg finner ett som har 2x Gigabit LAN.

Som resultat ville jeg vært TOTALT uninterresert i annonser for ITX hovedkort som kun hadde 1x Gigabit LAN port, selv om FB sine data skulle tilsi at jeg var storinterresert i ITX hovedkort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke meningen å være en kranglefant her, men skal jeg først motta reklame, så vil jeg heller ha reklame for noe som interesserer meg enn sporadisk reklame for noe helt borte i natta.

 

Damebind med eller uten vinger

Fotball t-skjorter for Guatemalas landslag

Utstyr for C14 karbondatering

 

Der er endel eksempler på ting jeg godt klarer meg uten reklame for :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg kan godt bla innom mange produkter i en nettbutikk for små ITX hovedkort for å se om jeg finner ett som har 2x Gigabit LAN.Som resultat ville jeg vært TOTALT uninterresert i annonser for ITX hovedkort som kun hadde 1x Gigabit LAN port, selv om FB sine data skulle tilsi at jeg var storinterresert i ITX hovedkort.

 

Tenk om de finner ut at du har søkt etter 2x gigabit da, og faktisk presenterer en butikk som har det slik at du slipper å lete mer :)

Lenke til kommentar

Det hadde vært greit, men som oftest når du snevrer inn såpass mye, så blir markedet for smått, og for få potensielle kunder betyr at annonsørene skyr disse og vil ha generelle carpet bombing av annonser.

Men jeg ser poenget ditt, dessverre faller jeg utenom hele greia da jeg adblocker og er for sær angående produkter :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke meningen å være en kranglefant her, men skal jeg først motta reklame, så vil jeg heller ha reklame for noe som interesserer meg enn sporadisk reklame for noe helt borte i natta.

 

Damebind med eller uten vinger

Fotball t-skjorter for Guatemalas landslag

Utstyr for C14 karbondatering

 

Der er endel eksempler på ting jeg godt klarer meg uten reklame for :)

Enig. Jeg var selv rundt omkring på nettet for et år siden ++ for å finne gode priser på MC-kjøreskoler i lokalområdet.

Jeg har nå hatt lappen siden i høst, likevel er en betydelig andel av reklamen som popper opp både på Google og Facebook ikke bare for kjøreskoler, men spesifikt den kjøreskolen jeg endte opp med.

Jeg er jo åpenbart ikke interessert i kjøreskole lenger, ettersom jeg tross alt har de førerkortene jeg har behov for. Og når jeg faktisk i etterkant har handlet bl.a. klær gjennom annonser på bl.a. Facebook, hvorfor viser de meg ikke heller flere slike annonser (noe de forsåvidt også gjør) fremfor å pøse på med flere kjøreskoleannonser?

Lenke til kommentar

Ikke meningen å være en kranglefant her, men skal jeg først motta reklame, så vil jeg heller ha reklame for noe som interesserer meg enn sporadisk reklame for noe helt borte i natta. Damebind med eller uten vingerFotball t-skjorter for Guatemalas landslagUtstyr for C14 karbondateringDer er endel eksempler på ting jeg godt klarer meg uten reklame for :)

I utgangspunktet er jeg enig. Skal jeg først motta reklame driter jeg egentlig i om de finner ting jeg muligens interesserer meg for eller ikke, jeg trykker aldri på reklamebannere uansett.

 

Det skumle her er hvor mye detaljert informasjon diverse firmaer får over oss.

 

For eksempel er det ikke så moro når disse firmaene vet at du er gravid før resten av verden vet det, og begynner å sende reklame for bleier og barneutstyr!

http://www.forbes.com/sites/kashmirhill/2012/02/16/how-target-figured-out-a-teen-girl-was-pregnant-before-her-father-did/

 

 

Lenke til kommentar

Jeg vil ha adblock i den virkelige verden. Innrettninger som Google glass kan være første steget mot noe slikt.

 

Tenk så herlig å gå gjennom en storby og alle logoer er borte. Erstattet av nøytral tekst om man har valgt det eller bare visket over.

 

--------------------------------------------------------

 

Hvorfor skal selskaper få lov til å snylte på båndbredden i hjernen min, og det uten å betale meg for det? Jeg vil helst bruke den på egne ting, fremfor å prosessere puppene og blikket til hun reklamemodellen. Noe man ubevisst gjør enten man vil eller ei. Det som skjer på reklamen er ikke engang virkelig, jeg kommer aldri til å møte de på reklamen. Hvorfor skal jeg da måtte forholde meg til det?

 

Skal de ha reklametid i min hjerne så får de jommen meg punge ut for det! Selskapene klarer seg uten å måtte snylte. Gud forby om folk snylter på selskapene gjennom å laste ned noe gratis da kommer advokathæren til unnsetning, men det omvendte er visst helt greit?

 

Noen vil vel skrike ut at dette vil ruinere de om de ikke får lov å ta seg til rette med å spamme deg. Men det sa de om slaveriet også, de ville bli ruinert når de ikke fikk snylte til seg gratis arbeidskraft. Gikk bra det også...

Lenke til kommentar

Jeg vil ha adblock i den virkelige verden. Innrettninger som Google glass kan være første steget mot noe slikt.

 

Tenk så herlig å gå gjennom en storby og alle logoer er borte. Erstattet av nøytral tekst om man har valgt det eller bare visket over.

 

Litt rart at du nevner Google Glass er det ikke? Det motsatte kommer til å skje med Google Glass. Det kommer til å poppe opp ads på ting du ser på i den virkelige verden som Google vil tjene penger på.

Lenke til kommentar

Litt rart at du nevner Google Glass er det ikke? Det motsatte kommer til å skje med Google Glass. Det kommer til å poppe opp ads på ting du ser på i den virkelige verden som Google vil tjene penger på.

 

Derfor jeg skrev første steget. Google glass vil også muligens være lite egnet til adblocking om den ikke kan gi et dekkende overleggsbilde i hele synsfeltet. Men det er en begynnelse hvor man kan demonstrere prinsippet. Mange kommer til å tukle rundt med denne hardwaren. Og da dukker det fort opp uventede bruksmåter. De er også litt mer kompakte enn andre utvidet virkelighet-innrettninger. Kan jo ikke løpe rundt med store VR-briller med påteipede kameraer heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...