Gå til innhold

Derfor må du vente på Android-oppdateringene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sony pleier å være kjapp med nordiske versjoner, muligens på grunn av det tidligere samarbeidet med Ericsson.

 

Likevel er jeg nå litt skeptisk til å kjøpe en ny Xperia etter å ha kjøpt fem av de gamle modellene, har lyst på Nexus-variant for å slippe å vente på oppdateringer som ikke kommer på grunn av at produsenten har spart inn produksjonskostnader ved å installere lite minne og ram...

Lenke til kommentar

Jeg sier bare XDA...

 

Men det interessante er jo at til tross for "omfattende testing" og godkjenning, så er Samsungs oppdateringer ofte fulle av feil. For all del, Samsung gjør mye bra og jeg har selv flere Samsungprodukter, men det er mange andre i markedet som har bra produkter og kanskje bedre oppdateringsfrekvens.

 

Oppdatering er et viktig tiltak mot fragmentering på plattformen, og det er rart at ikke produsentene tar dette mer alvorlig.

 

Lenke til kommentar

Dette er noe dummeste jeg har hørt. Konklusjonen er jo at man bør unngå å kjøpe Samsung nettbrett.

 

Tja, desse oppdateringane er såpass små, og i tillegg (etter mitt synspunkt) så er samsung nettbretta bra... Men ser jo den når det gjeld større oppdateringar, Kan jo og berre legge inn den tyske eller amerikanske versjonen då.

 

Det gjorde eg med min Galaxy Nexus, slik at eg fekk oppdateringar rett frå google, istaden for gjennom Samsung

Lenke til kommentar

Dette er noe dummeste jeg har hørt. Konklusjonen er jo at man bør unngå å kjøpe Samsung nettbrett.

 

Ja du har nok rett i det, sitter med en Galaxy Tab 7.7 som jeg egentlig er kjempefornøyd med, MEN Samsung har fortsatt IKKE kommet med noen offesiell oppdatering fra 3.2............ Et veldig godt produkt som passer meg og mitt bruk helt perfekt, størrelse skjerm for en 6'er av meg. Men når det gjelder de lovte oppdateringene så er det helt på andre enden av skalaen. Skjerp dere SAMSUNG!!!!!

 

Lenke til kommentar

Samsung kan ta seg en bolle !!!

 

I forrige uke ga Asus ut Jelly Bean 4.2.1 oppdatering over hele verden til sine transformer tf300 brett. Først rullet de ut til USA, så en uke etterpå rullet de ut oppdateringen nesten samtidig til alle andre land.

Lenke til kommentar

Dette har jeg også klaget til Samsung over. Jeg har selv Note 10.1 WiFi og kan ikke skjønne hvorfor det skal ta måneder å få ut en oppdatering når 3G-versjonen har hatt denne lenge. Er det en straff fra Samsung for å kjøpe den billigste versjonen?

 

Vanligvis bryr jeg meg ikke så voldsomt om jeg har aller nyeste versjon (fragmentering er ikke noe større problem for Android enn det er for PC), men 4.1-oppdateringen fra Samsung inneholder veldig mange nyttige funksjoner som jeg allerede bruker på min Samsung Galaxy S3.

 

Neste gang jeg kjøper ny telefon/tablet kommer jeg definitivt til å ta dette med i vurderingen.

Lenke til kommentar

Nexus telefoner/nettbrett er nok veien å gå hvis en vil ha "Cutting edge" når det gjelder android oppdateringer.

 

Google kjører forsåvidt ut sine oppdateringer i grupper (for å spre server belastningen vil jeg tro), men det var bare å kjøre en "Clear Data" på google Framework noen ganger så fikk jeg oppdateringen på min Nexus 10.

Lenke til kommentar

Ja du har nok rett i det, sitter med en Galaxy Tab 7.7 som jeg egentlig er kjempefornøyd med, MEN Samsung har fortsatt IKKE kommet med noen offesiell oppdatering fra 3.2............ Et veldig godt produkt som passer meg og mitt bruk helt perfekt, størrelse skjerm for en 6'er av meg. Men når det gjelder de lovte oppdateringene så er det helt på andre enden av skalaen. Skjerp dere SAMSUNG!!!!!

Uoffisielle oppdateringer derimot... sitter me en tab 10.1 med CM10.1 på som gir meg 4.2.2, men det er litt kluss med optimaliseringen pga hardware, så går vel tilbake til siste 4.2.1 nightly snart.

Første bud på samsung produkter, få de rootet så du har tilgang til de nyeste oppdateringene hele tiden.

Lenke til kommentar

Ja det er skuff at ikke det foreligger noen oppdatering. Jeg har to taber, 8.9 og note 10,1 begge wifi. Jeg har spurt Samsung om oppdatering, svaret jeg fikk var en link til en side. Ble ikke så mye klokere av det. Her finner du informasjon angående oppdateringerne som vi har per idag, http://www.samsung.com/no/info/update.html

 

Jøss må si jeg ble imponert nå, faktisk offesiell ICM til Tab 7.7, den må være så fersk at det ryker av den. Skal innstallere i kveld, fungerer det ikke greit så blir det vel å roote om som gwh nevner........

Lenke til kommentar
Ja du har nok rett i det, sitter med en Galaxy Tab 7.7 som jeg egentlig er kjempefornøyd med, MEN Samsung har fortsatt IKKE kommet med noen offesiell oppdatering fra 3.2............ Et veldig godt produkt som passer meg og mitt bruk helt perfekt, størrelse skjerm for en 6'er av meg. Men når det gjelder de lovte oppdateringene så er det helt på andre enden av skalaen. Skjerp dere SAMSUNG!!!!!
Uoffisielle oppdateringer derimot... sitter me en tab 10.1 med CM10.1 på som gir meg 4.2.2, men det er litt kluss med optimaliseringen pga hardware, så går vel tilbake til siste 4.2.1 nightly snart.Første bud på samsung produkter, få de rootet så du har tilgang til de nyeste oppdateringene hele tiden.

Får du med noe av Samsungfunksjonaliteten i CM10.1?

 

Tenker da på ting som at du kan kjøre flere apper samtidig, modulære apper, pennfunksjonalitet osv?

 

Lenke til kommentar
Får du med noe av Samsungfunksjonaliteten i CM10.1?Tenker da på ting som at du kan kjøre flere apper samtidig, modulære apper, pennfunksjonalitet osv?

 

Gjør ikke det, så vidt jeg vet iallefall... Er uansett ikke rett at vi skal ty til (usikker) tredjepart for å få det vi betaler for.

Lenke til kommentar

Og derfor har jeg Nexus. Og skulle jeg ved neste mobil velge noe annet, blir den flashet umiddelbart. Å vente på at Samsung, HTC, Sony eller hvem det skulle være skal få lagt på et fullstendig unødvendig skall gidder jeg ikke. Men jeg forstår godt hvorfor de gjør det. Det handler om å knytte kundene til seg.

En S3 krever jo i praksis en Samsung konto for å kunne bli brukt fullstendig virker det som.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...