Gå til innhold

Guide: Installer Windows på minnepinne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mangler en liten detalj, install.wim kan inneholde flere versjoner av windows, som velges med index:#;

dism /apply-image /imagefile:C:\Win8x64\sources\install.wim /index:1 /applydir:J:\

 

 

For å sjekke innholdet av install.wim;

dism /get-wiminfo /Wimfile:"C:\Win8x64\sources\install.wim"

 

Eller;

Imagex /info C:\Win8x64\sources\install.wim

Endret av Sigurd2
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mangler en liten detalj, install.wim kan inneholde flere versjoner av windows, som velges med index:#;dism /apply-image /imagefile:C:\Win8x64\sources\install.wim /index:1 /applydir:J:\For å sjekke innholdet av install.wim;dism /get-wiminfo /Wimfile:"C:\Win8x64\sources\install.wim"Eller;Imagex /info C:\Win8x64\sources\install.wim

 

du ødela alt

Lenke til kommentar

Mangler en liten detalj, install.wim kan inneholde flere versjoner av windows, som velges med index:#;

dism /apply-image /imagefile:C:\Win8x64\sources\install.wim /index:1 /applydir:J:\

 

 

For å sjekke innholdet av install.wim;

dism /get-wiminfo /Wimfile:"C:\Win8x64\sources\install.wim"

 

Eller;

Imagex /info C:\Win8x64\sources\install.wim

Hei,

 

Takk, skal føye det til!

Lenke til kommentar

På tide å stoppe off topic kommentarene her i denne tråden, blir jo bare for dumt. Er det en gjeng med seks åringer? :realmad: :realmad:

 

vill man ikke få problemer med aktivering i windows når man putter minnebrikka på ny maskinvare?

 

Skulle jo tro det. Jeg kjører en del virtuelle pcer som jeg flytter litt rundt på serverene mine, og skjer jo titt og ofte at jeg må aktivere på nytt.

I dag måtte jeg faktisk aktivere både Office og Server 2012 bare fordi jeg flyttet den virtuelle pcen fra en SSD disk til en annen SSD disk på samme pc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slik jeg skjønner av å lese denne artikkelen så installerer du jo windows på "vanlig" måte og dermed antar jeg du må benytte annen lisens en lisens som inngår i Windows 8 (enterprise). Samt må du ha egen fullversjon lisens om du bytter hovedkort mye mens du farter. Dette blir vel mer proof of concept?

Lenke til kommentar

Slik jeg skjønner av å lese denne artikkelen så installerer du jo windows på "vanlig" måte og dermed antar jeg du må benytte annen lisens en lisens som inngår i Windows 8 (enterprise). Samt må du ha egen fullversjon lisens om du bytter hovedkort mye mens du farter. Dette blir vel mer proof of concept?

 

Bakdelen med slike Enterprise lisenser er at de vanligvis er MAK nøkler, og slike nøkler har et begrenset antall aktiveringer. Så for hver ny pc du må aktivere ved at du flytter denne minnepennen forsvinner en aktivering. Så det kan fort bli dyrt.

Men nå har jeg ikke testet dette ut, kan jo være at Microsoft har tenkt på dette på en eller annen måte.

Lenke til kommentar

På tide å stoppe off topic kommentarene her i denne tråden, blir jo bare for dumt. Er det en gjeng med seks åringer? :realmad: :realmad:

vill man ikke få problemer med aktivering i windows når man putter minnebrikka på ny maskinvare?
Skulle jo tro det. Jeg kjører en del virtuelle pcer som jeg flytter litt rundt på serverene mine, og skjer jo titt og ofte at jeg må aktivere på nytt.I dag måtte jeg faktisk aktivere både Office og Server 2012 bare fordi jeg flyttet den virtuelle pcen fra en SSD disk til en annen SSD disk på samme pc.

 

? Vi kjører vel rundt 150 Windows servere, og ingen av de må aktiveres selv om de "flyter" rundt i VM miljøet vårt.

Lenke til kommentar

 

 

Bakdelen med slike Enterprise lisenser er at de vanligvis er MAK nøkler, og slike nøkler har et begrenset antall aktiveringer. Så for hver ny pc du må aktivere ved at du flytter denne minnepennen forsvinner en aktivering. Så det kan fort bli dyrt.

Men nå har jeg ikke testet dette ut, kan jo være at Microsoft har tenkt på dette på en eller annen måte.

Dette er løst i Windows to go som hardware ikke har benyttet, med at det er lov å å benytte minnepenn på datamaskiner som er dekket under SA eller en hjemmebruker sin private datamaskin. Så du kan med andre ord ikke benytte løsning lovlig hos andre bedrifter ol... Så for min del har ikke dette produktet noen bruksverdi. Tanken er vel alternativ til roaming profile.

Lenke til kommentar

Dette er løst i Windows to go som hardware ikke har benyttet, med at det er lov å å benytte minnepenn på datamaskiner som er dekket under SA eller en hjemmebruker sin private datamaskin. Så du kan med andre ord ikke benytte løsning lovlig hos andre bedrifter ol... Så for min del har ikke dette produktet noen bruksverdi. Tanken er vel alternativ til roaming profile.

 

Vi skal bruke dette sammen med BYOD. Når vi får besøk av firmaer som trenger tilgang til ressurser på nettet vårt så får de bare en minnepinne med WindowsToGo, brukernavn og passord og lykke til videre.

 

Så kan han boote den i hvilken maskin han vil :-) Det er godt mulig vi vil kombinere dette med VMware Horizon View, slik at WindowsToGo bare er et springbrett for å få tilgang til nettverket for View.

Lenke til kommentar

? Vi kjører vel rundt 150 Windows servere, og ingen av de må aktiveres selv om de "flyter" rundt i VM miljøet vårt.

 

Rart. Men i et slikt miljø kjører man kanskje bedre programvare enn hva jeg har tatt meg råd til her hjemme. Jeg bruker VMWare Workstation 9 på mine to fysiske servere,

Den ene serveren kjører en Intel Xeon X3210 Quad-core på et Asus P5E, X38, Socket 775 HK og den andre serveren kjører en Intel® Core i5-2500 @ 3.3Ghz på et ASUS Vintage V7-P8H67E, H67, Socket-1155 HK.

Den ene serveren har kun snurredisker og den andre har 5 SSD disker.

Da begge serverne kjørte Xeon X3210(20) og begge hadde snurredisker så var det aldri noen problem med aktiveringen.

Lenke til kommentar

Rart. Men i et slikt miljø kjører man kanskje bedre programvare enn hva jeg har tatt meg råd til her hjemme. Jeg bruker VMWare Workstation 9 på mine to fysiske servere,

Den ene serveren kjører en Intel Xeon X3210 Quad-core på et Asus P5E, X38, Socket 775 HK og den andre serveren kjører en Intel® Core i5-2500 @ 3.3Ghz på et ASUS Vintage V7-P8H67E, H67, Socket-1155 HK.

Den ene serveren har kun snurredisker og den andre har 5 SSD disker.

Da begge serverne kjørte Xeon X3210(20) og begge hadde snurredisker så var det aldri noen problem med aktiveringen.

 

Det kan ha noe med VMware Workstation å gjøre. Når du flytter VMene mellom PCene dine, sier du at du har kopiert eller flyttet når du får spørsmålet etter boot? Hvis du sier at du har kopiert så skifter VMware id på maskinen, det vil fucke til aktiveringen.

 

Får jeg spørre hvorfor du kjører VMware workstation? Bruker du "serverene" til noe annet? Hvis ikke så vil jeg anbefale deg å kjøre VMware ESXi :-) Det er gratis i tillegg!

Lenke til kommentar

Vi skal bruke dette sammen med BYOD. Når vi får besøk av firmaer som trenger tilgang til ressurser på nettet vårt så får de bare en minnepinne med WindowsToGo, brukernavn og passord og lykke til videre.

 

Så kan han boote den i hvilken maskin han vil :-) Det er godt mulig vi vil kombinere dette med VMware Horizon View, slik at WindowsToGo bare er et springbrett for å få tilgang til nettverket for View.

Mulig jeg er feilinformert eller lås feil. Brukte bare info fra wikipedia http://en.m.wikipedia.org/wiki/Windows_LiveUSB#section_5

Lenke til kommentar

Det kan ha noe med VMware Workstation å gjøre. Når du flytter VMene mellom PCene dine, sier du at du har kopiert eller flyttet når du får spørsmålet etter boot? Hvis du sier at du har kopiert så skifter VMware id på maskinen, det vil fucke til aktiveringen.

 

Får jeg spørre hvorfor du kjører VMware workstation? Bruker du "serverene" til noe annet? Hvis ikke så vil jeg anbefale deg å kjøre VMware ESXi :-) Det er gratis i tillegg!

 

Kan være riktig det at jeg velger at den er kopiert ja. Prøve å huske å velge at jeg har flyttet den.

 

Bruker VMware Workstation siden jeg også bruker serverene til andre ting, og så har ESXi en del hardware krav som i alle fall den ene serveren ikke når, for jeg har prøvd å installere det.

Men til mitt bruk fungerer Workstation supert.

Lenke til kommentar

Prøver da å få gjennomført dette, men kommer til steg 3 i windows-update seksjonen og får denne feilmeldingen når jeg skriver "bcdedit /set TESTSIGNING ON" i cmd: an error has occurred setting the element data.

Verdien er beskyttet av Sikker oppstart-policyen og kan ikke endres eller slettes.

 

Help please :p

Lenke til kommentar

Prøver da å få gjennomført dette, men kommer til steg 3 i windows-update seksjonen og får denne feilmeldingen når jeg skriver "bcdedit /set TESTSIGNING ON" i cmd: an error has occurred setting the element data.

Verdien er beskyttet av Sikker oppstart-policyen og kan ikke endres eller slettes.

 

Help please :p

Forslag:

 

1. Du prøver å kjøre kommandoen i Windows som du lager minnepinnen fra, ikke på Windows som du har installert på minnepinnen.

 

2. Du kjører ikke cmd som administrator.

 

3. Minnepinnen er laget som dynamisk disk, ikke som 'basic' disk. Prøv å gjøre del 1 av guiden på nytt.

 

Hvis ikke noe av dette fungerer, kan du kjøre kommandoen "bcdedit" og poste resultatet her, så kan vi sikkert hjelpe deg.

 

S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...