Gå til innhold

Gaming pc til rundt 10.000kr


Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en stasjonær pc til gaming. Stort sett World of Warcraft, men greit at den kjører de fleste spill bra.

Har lite erfaring med å bygge selv, men jeg vil tro man får mest for pengene om man bygger selv. Men om det finnes en ferdigbygd pc som er verdt pengene er det å foretrekke.

Greit at den bråker minst mulig selvsagt.

Har overhode ingen peiling på dette området så hadde vært greit med hjelp.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1206831&su=48D73640-901F-4F51-B86C-CA8E63F7D852

 

Der har du en pc som vil kjøre det meste av spill. Valgte det skjermkortet for det er av de mest stillegående 7970 ene på markedet, men dersom du vil spare noen kroner kan du velge ett av de rimeligere kortene.

 

Kabinettet er støydempet og har fått gode kritikker over stort sett hele fjøla.

 

Har ikke lagt inn noen cpu kjøler, er så mange meninger om hva som er best der at det får du velge selv.

Kan annbefale Corsair sine vannkjølingset, men dersom du vil ha luftkjøler bør du spørre noen andre, har liten erfaring med det selv.

 

Kan også nevne att andre nettbutikker nok er billigere enn komplett, f.eks dustinhome. Komplett sin side er jeg godt kjent med og derfor ble lista laget der :)

Lenke til kommentar

Jeg lagde en liste for en stund tilbake, den er absolutt det beste du kan få for 10 000 kr. Eneste du må endre med listen er GPUen. Her finner du listen: https://prisguiden.no/liste/135945 og her er GPUen du skal bytte den som er i listen med:http://cdon.no/elektronikk/sapphire_radeon_hd7970_ghz_edition_vapor-x_3gb_ddr5_2xdvi_hdmi_displayport_pcie-22869076?utm_source=prisguide_no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisguide_no

 

Sapphire GPUen har to vifter, dermed kjøles den kraftigere, og mindre viftestøy.

 

Det å bygge selve pcen er absolutt ingen problem, eneste du må passe på er å ta på plastdelene til GPUen når du monterer den. Se en video på youtube, verre er det ikke. Tar rundt 2 timer å bygge pcen selv, og du sparer mye penger!

Lenke til kommentar

Takk for forslaget! :)

 

Er det behov for CPU kjøler da? Jeg kommer neppe til å klokke pc'en for å si det sånn :p

 

Du får med kjøler til cpuen ja, og den gjør en helt grei jobb dersom du ikke skal overclokke. Men det er ikke den mest støysvake løsningen.

 

Og dersom du ser på handlelista til Werchio over her, så er det ikke med windows, og skjermkortet yter tilsvarende men er litt mer støyende enn det jeg valgte. Men den cpu kjøleren han har lagt inn ser jeg mange annbefaler.

 

Edit.

 

Kan også nevne at dersom overclokking er uaktuelt, så kan du velge i5 3570 uten k bak. Det er samme prosessoren, men med låst multiplier som gjør det mye vanskeligere og overclokke. Den yter helt likt på stock men er litt billigere, kan også velge ett H77 hovedkort.

Endret av dag128
Lenke til kommentar

Ville valgt en strømforsyning på 750-850W, slik at du har mulighet til å oppgradere og sette inn et skjermkort til senere, etter behov ;)

Et 7970 kort burde holde noen år med mindre du begynner med veldig høye oppløsninger. Så når du først trenger mer skjermkortkraft så kan det kanskje være på tide å bytte til en ny generasjon fram for å skaffe seg et CFX oppsett.

Men er enig i at å skaffe seg litt større power supply enn det man trenger i dag kan være lurt med tanke på utbygging. Men det forutsetter at du har disse pengene til overs også da.

Lenke til kommentar

Sant.. Men det er like greit å punge ut et par hundrelapper ekstra til å begynne med, istedenfor å bytte ut hele PSU'en når man kunne trengt litt ekstra kraft..

 

Jeg har planer om å investere i et 7970 kort til, da jeg ikke er helt fornøyd med hvor mange FPS jeg får i BF:3 @ 1440p Ultra.. Sitter nå med en 750W og skulle ønske at jeg hadde litt større margin å gå på hvis jeg skal kjøpe et kort til...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...