Gå til innhold

? Samsung Galaxy S IV og iPhone kan få trådløs lading


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trådløs lading lovet de jo til S3 og, uten at man har sett noe til det

 

Fra artikkelen: "Da Samsung Galaxy S III ble lansert, ble den riktignok lansert med trådløs lading ? men denne ladeløsningen kom aldri på markedet."

 

Blir spennende å se hva de lanserer natt til fredag :-). Og ikke minst om Apple igjen kommer med proprietære løsninger, i stedet for å velge noe som er kompatibelt med det alle andre går for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg blir ikke akkurat overrasket om Apple kommer til å gå for egen løsning.

hadde jo vært synd om du kunne brukt noe som du kan bruke på en annen telefon på et produkt fra Apple også?

 

men all hat til side, trådløs lading er jo en god trend, det gjør jo også at man på sikt kan kutte ned på utganger noe som gjør det lettere å gjøre en telefon vanntett. Og er en fordel til bruk i kollektiv transport, som fly eller tog hvor man da kan ha tråløs lading i armlene e.l.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om det er lading på ladeplater som er den store nyheten så er det en vits...

 

Om du ikke skal bruke telefonen mens den står i laderen så er det en ting, men betydelig bedre produkt blir det i alle fall ikke av det...

 

De må ha lading innenfor wifi radius... da snakkes vil... eller i det minste et par meter...

Lenke til kommentar

Om det er lading på ladeplater som er den store nyheten så er det en vits...Om du ikke skal bruke telefonen mens den står i laderen så er det en ting, men betydelig bedre produkt blir det i alle fall ikke av det...De må ha lading innenfor wifi radius... da snakkes vil... eller i det minste et par meter...

 

Mao, du har ikke peiling på hva du snakker om.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Trådløs lading lovet de jo til S3 og, uten at man har sett noe til det
Fra artikkelen: "Da Samsung Galaxy S III ble lansert, ble den riktignok lansert med trådløs lading ? men denne ladeløsningen kom aldri på markedet."Blir spennende å se hva de lanserer natt til fredag :-). Og ikke minst om Apple igjen kommer med proprietære løsninger, i stedet for å velge noe som er kompatibelt med det alle andre går for.

 

Trådløse ladere må jo være helt genialt. Samsung er lengre fremme teknoligisk sett uansett, håper i hvertfall de klarer å utkonkurrere iPhone..

Endret av Bakken91
Lenke til kommentar

Nyter trådløs lading selv. Siden jeg kjøpte ladeplaten for noen måneder siden har jeg ikke brukt lading gjennom kabel i det hele tatt eller gått tom for strøm. Det er vel så enkelt det kan sies, uten å utdype. Unner andre telefoner denne teknologien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fy fan jeg blir så provosert! Samsung sa sgs3 skulle få trådløs lading og jeg venter enda. De påstår fortsatt at det "kommer snart". Det er fan meg så jævla kynisk å reklamere for en feature uten at de faktisk har ferdigutvikla den! Det må da være en lov mot sånn?! Kommer det ikke trådløs lading til sgs3 snart, skal jeg svelge telefon, og anmelde dem for kvelning! Da tipper jeg pipa får en annen lyd! (i alle fall min)

Lenke til kommentar

Fy fan jeg blir så provosert! Samsung sa sgs3 skulle få trådløs lading og jeg venter enda. De påstår fortsatt at det "kommer snart". Det er fan meg så jævla kynisk å reklamere for en feature uten at de faktisk har ferdigutvikla den! Det må da være en lov mot sånn?! Kommer det ikke trådløs lading til sgs3 snart, skal jeg svelge telefon, og anmelde dem for kvelning! Da tipper jeg pipa får en annen lyd! (i alle fall min)

Som nevnt over her er det ikke noe problem å få trådløs ladning på S3. Om du ser under coveret er det to pinner klare for QI siden av batteriet, et cover på ebay til 30 usd inkl ladestasjon fikser det. Telefonen bygger heller ikke ut men du sitter igjen med et flunkende nytt backdeksel.

Lenke til kommentar
....det gjør jo også at man på sikt kan kutte ned på utganger....

 

Bortsett fra når telefonen er helt tom for strøm og du MÅ svare på den eposten, eller du spiller spill som suger all strømmen ut av telefonen. eller at du bruker telefonen mens du skal lade den opp før du stikker ut. Foreløpig må du jo legge telefonen på en matte for at den skal lade, så jeg har ingen tro på at pluggen kommer til å bli borte før de finner opp trådløs lading med lengre avstand. Noe som har foreløpig et veldig stort energitap. Vi får se, men den pluggen tror jeg nok du må leve med en stund til.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er veldig rart at Samsung ikke har gått offisielt ut med at de droppet S3 sin løsning, siden de heller ville satse på Qi, siden de ville ha den som standard, istedenfor å bruke sin egen proprietære løsning. Dette har de sagt til forhandlere for lenge siden. Det er i hvert fall tre måneder siden jeg hørte dette fra både ansatte hos NetCom (gamle telebutikken), Expert og El-Kjøp...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734

Trådløs lading lovet de jo til S3 og, uten at man har sett noe til det

 

Samsung Galaxy S3 har støtte for trådløs ladning men det som mangler er et offisielt bakdeksel fra Samsung selv.

Lenke til kommentar

Teknologien har ikke kommet så langt, enkelt og greit.

 

Det er mye mulig det, men det var nå likefullt noen rykter om at trådløs ladning var noe vi kanskje kunne se i SG4...

 

Teknologien finnes jo der ute... ikke klag til meg...

 

http://www.pcadvisor...stance-arrives/

 

Nå fant jeg teksten jeg husker igjen da...

 

The DDaily report also revealed that Samsung could use a more advanced wireless charging technology called “resonant magnetic coupling,” which would allow the users to charge their Galaxy S4 from a distance of up to 2 meters
Kilde: http://www.ibtimes.c...sold-separately

 

Ettersom jeg måtte ty til google for å spore opp denne kilden igjen så dukket det dog opp en annen sak om samme emne...

 

The reason Samsung is using resonant magnetic coupling is that, at least in theory, it would allow the Galaxy S IV to be charged from a distance of up to 2 meters. In comparison, other smartphones that have wireless charging support right now require to be placed at a distance of no more than 4cm away from a charging pad.

But DDaily also states that Samsung has reportedly developed a wireless charger based on magnetic resonance, but feels that it would be to expensive in the market and hence has ultimately decided to stick with the more standard wireless charging method.

Kilde: http://gadgets.ndtv....t-report-319279

 

Det er altså ikke teknologi som ikke finnes, men kort og godt at det "i følge kilder" er for kostbart sammenlignet med andre alternativer..

 

Så da vet dere det....

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...