Gå til innhold

Skandaløs lansering av SimCity (Win)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Også, om du må fjærne deler av produktet ditt får at det skal fungere ...

Folk som kaster bort penger og tid på dette:

a) Leier noe for en gitt sum i en tidsperiode kunden ikke aner hvor lenge varer.

b) Produktet kan uten videre innholdsmessig reduseres eller rett og slett ikke fungere.

c) Har ingen mulighet for å heve kjøpet.

 

Fantastisk. Ikke skjønner jeg hvorfor folk gidder å bruke penger på sånne avtaler.

 

Jeg fårstår heller ikke hvordan noen i sin villeste fantasi kan tro at dette er måten å bekjempe piratkopiering på.

 

Makalaust.

Lenke til kommentar

DRM helvete i praksis. Imponerende tatt i betrakning at dette er en-spiller underholdning.

 

Det er vel der de fleste forventningene har vært feil - SimCity 2013 har tydeligvis aldri vært ment å være et enspillerspill, selv om det er noe man definitivt burde ha kunnet forvente fra serien fra tidligere.

 

Det spørs om det å bare kalle det "SimCity" var spesielt lurt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Oppdatering: Nå har vi også fått inn svaret fra Forbrukerrådet.

Da foreslår jeg at Gamer.no tar dem til retten på vegne av alle spillerne. Hver enkelt bør få tilbake innbetalt beløp pluss 500$ i tort og svie. Sue the bastards!

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det er vel der de fleste forventningene har vært feil - SimCity 2013 har tydeligvis aldri vært ment å være et enspillerspill, selv om det er noe man definitivt burde ha kunnet forvente fra serien fra tidligere.

 

Det spørs om det å bare kalle det "SimCity" var spesielt lurt.

Da bør dette MMO faktumet komme relativt klart fram i spill anmeldelsen, spørs om dere ikke må gjøre en "etteranmeldelse".

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Hadde faktisk gleda meg som en unge til dette spillet... At EA kan ødelegge det så jævlig er helt utrolig. Respektløst og amatørmessig håndtering av missfornøyde kunder gjør at jeg glatt hopper over dette kjøpet. Litt synd egentlig :(

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Oppdatering: Nå har vi også fått inn svaret fra Forbrukerrådet.

 

Den retten er vel ganske klar, men hva med sanksjoner fra EA som går ut over resten av produktene man eventuelt har kjøpt fra EA? Kan kontoen termineres, og dermed gjøre alle spill man har kjøpt utilgjengelig, på bakgrunn handlinger kunden gjør med hensyn til ett av disse spillene?

Lenke til kommentar

På boksen står det tydelig "Spill en hel region med byer - alene eller med venner", og jeg har ikke sett noe som tyder på at spillerne MÅ være online for at regionkonseptet skal fungere hvis man utnytter seg av muligheten til å spille alene, utover at det er ønsket fra EA. Men nå har jeg ikke fått lov til å spille så mye heller.

Endret av Joachim_F
Lenke til kommentar

Det jeg lurer mest på er hvilken melding man får om man prøver å logge seg inn på en origin-konto som har blitt sperret på grunn av dette.

Får man en standard "brudd på eula" melding, eller får man en mer direkte "Beklager, men denne kontoen er sperret da eieren påsto å ha rettigheter."?

Lenke til kommentar
Oppdatering: Nå har vi også fått inn svaret fra Forbrukerrådet.
Den retten er vel ganske klar, men hva med sanksjoner fra EA som går ut over resten av produktene man eventuelt har kjøpt fra EA? Kan kontoen termineres, og dermed gjøre alle spill man har kjøpt utilgjengelig, på bakgrunn handlinger kunden gjør med hensyn til ett av disse spillene?

 

Tviler på always online er DRM. Det er en inntjenings metode med tanke på at du vil alltid ha en ingame store der du kan bruke penger på å kjøpe ting og tang. Penger vet du.

 

Om EA stenger kontoen din for at du får tilbake pengene for et spill som ikke fungerer så kan de til helvete bare være. Nå håper jeg alle tar lærdom av dette og ser akkurat hvor forbrukerfientlige utgiverne er. Spesielt EA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...