Gå til innhold

Ble Half-Life 2 solgt til høystbydende?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syntes dette høres litt merkelig spør du meg. Hvorfor skulle de selge det til høyestbudende når de kan evt lage en kontrakt med en av fabrikantene. Jeg tror at ATI har laget en kontrakt evt avtale at de kommer til å selge de sammen. Eller evt, ati som har kontaktet valve for a selge mer kort. Fordi det er jo klart ATI som tjener mest på denne boundelen. Og hvorfor skulle da valve spørre produsenten om de ville lage en boundel med dem?

 

Høres merkelig, må nok være en avtale i bunn og grunn, mens kanskje nVidia vil ha en boundel med Doom III.

Lenke til kommentar

Etter det jeg leste på noen side så kom denne infoen vistnok fra noen innefor Nvidia..

Høres mest ut som om noen er noen dårlige tapere.. :shrug:

 

Uansett.. Hvis Nvidia hadde kommet bundlet med hl2 ville det jo ikke vært så veeeldig bra da.. pga ATI sin klare fordel på dx9.

 

OG: John Carmack (doom3) har også kommentert at Nvidia sin dx9 støtte er vanskelig å jobbe med.. så det er ikke kun hl2 som er "dårlig" med nvidia kort..

 

Og for å klage litt mer over nvidia..

Nyeste testene med nvidia sin "vidunder driver" Detonator 50, viser det seg at Nvidia har klart dårligere bilde enn ati. om dette skyldes kun mangel på HDR eller gennerelt driver kluss for å få bedre fps, vet jeg lite om..

 

Uansett, sjekk disse testene for å se forskjellen på atinvidia bildekvalitetfps http://www.gamersdepot.com/hardware/video_...9_rel50/001.htm

Lenke til kommentar
Ifølge The Inquirer......,blir ikke det det samme som å si: ifølge Se & Hør....? :-?

 

Oh yeah! Inquirers kilder er vel mindre pålitelige enn hamsteren min på en uværsdag i de fleste tilfeller.

 

Jeg skulle ønske noen kunne innføre en internett LOV om at fra nå av skulle alle slike dritting som dette, forsinkelser og ytelsestester fra Valve, ALT angående HL2 bli ulovlig å publisere. De bare spyr på med dritt her og dritt der og så viser det seg at det ikke stemmer eller blir fikset i etterkant før spillet kommer ut uansett. Jeg er så møkk lei av å lese dritt om det ene og det andre i sakene angående HL2 nå at jeg får lyst til å stappe hele keyboardet opp ræva på Valve-fyren, i ett stykke!

 

Fortsetter alt dette tullet snart er det rett før jeg bare gir pokker i hele HL2 og spiller noe annet istedenfor. :grumpy:

 

Edit: Kom akkurat på at jeg hverken tror at nVidia, NEVER, ville latt dette spillet blitt bundlet med Ati hvis de kunne få det istedenfor, eller at Ati ville betalt en så latterlig høy sum for en bundling! Det er jo ikke fullverisjonen engang!

Lenke til kommentar

tull og svada etter mine ører.

 

Valve sa selv på shaderday at dem har en avtale med ATI med å bundle HL2 med R9800Pro kortene fordi dem gir det beste resultatet både i IQ og hastighet.

 

hvorfor skulle Valve bruke fem ganger så mye tid på å utvikle en codepath for FX kortene enn de brukte på std DX9 koden og så rett før lansering 'fikse' på NV30 koden så Nvidia's FX kommer ut i dårlig lys? henger ikke helt sammen imho..

Lenke til kommentar

Tenker bare litt tilbake på et spill (Mener det var unreal tournament 2003?) der det kommer opp en sånn fin nVidia-logo i begynnelsen av spillet med underteksten "the way it was meant to be played!" eller noe i den duren.

Ser forresten ingenting galt i å bundle skjermkort og spill, både ATi og Valve vil jo tjene ganske greit på dette. Synd for nVidia. ;)

Men spørsmålet om at nVidias ytelse kanskje ville vært bedre hvis de hadde vunnet "auksjonen" er ganske interessant mtp at det har vært en del ytelses-"juks" og lignende den siste tida fra begge sider. Tipper det kommer frem før eller senere. ;)

Lenke til kommentar

Dette emne må vel være diskutert i hjel etter hvert... Hvorfor skulle Valve "pynte" på benchmarks som får nVidia til å se så dårlige ut, når de har en såpass stor brukerskare?

 

I tillegg så vil mange som kjøper spillet, som ikke følger med på slike diskusjoner på nettet (og tro det eller ei, det er faktisk flesteparten av de potensielle kundene) kunne tro at det er Valve sin feil at det yter så dårlig, og Valve vil da stå igjen som taperen, både pga. tapte inntekter på kjøp, og pga. dårligere "rykte".Å kode det slik at det yter bedre på en produsents kort, enn på andre vil rett og slett være dårlig business for Valve...

 

Og The Inquirer er, som andre nevner, ikke akkurat kjent for solid journalistikk. Det er imidlertidig Beyond3d som har en god og inngående artikkel som diskuterer dette.

Lenke til kommentar
Tenker bare litt tilbake på et spill (Mener det var unreal tournament 2003?) der det kommer opp en sånn fin nVidia-logo i begynnelsen av spillet med underteksten "the way it was meant to be played!" eller noe i den duren.

Ser forresten ingenting galt i å bundle skjermkort og spill, både ATi og Valve vil jo tjene ganske greit på dette. Synd for nVidia. ;)

Men spørsmålet om at nVidias ytelse kanskje ville vært bedre hvis de hadde vunnet "auksjonen" er ganske interessant mtp at det har vært en del ytelses-"juks" og lignende den siste tida fra begge sider. Tipper det kommer frem før eller senere. ;)

 

Tipper det er noen som ikke klarer å skjønne det,hvem taper penger på at FX serien yter dårlig i HL2,Nvidia? Nope det er det helt klart Valve som gjør fordi at halve verden har Nv kort og de er ikke potensielle kjøpere slik det er nå.Derfor har de også brukt 5x så lang tid på å få FX serien til å yte bedre ved å håndkode den til HL2.

Lenke til kommentar

Dette må da være ett nytt lavmål av en artikkel fra HW.no sin side....

 

Er normalt fornøyd med HW.no, men denne artikkelen her er jo bare tullball... Hvis man først skal lage en artikkel/nyhetspost om dette temaet så bør man ihvertfall presentere flere sider av saken... og ikke presentere dette som "fakta".

 

Valve har selv sagt at de kjørte benchmarks av kortene, og fikk ett bedre resultat på ATI kort, og derfor valgte de ATI som samarbeidspartner når det gjaldt "bundling" av HL2.

 

En av de tåpeligste settningene er jo denne

Dermed gikk ATI av med seieren, rett før Valve publiserte sine kontroversielle ytelsestester uten bruk av NVIDIAs anbefalte drivere.

 

Nvidias anbefalte driver som gjør at bildekvaliteten ser ut som søppel og kanskje aldri kommer ut til publikum ?

 

 

Nei, nå må HW.no skjerpe seg litt når det gjelder kvaliteten på enkelte artikler!

Lenke til kommentar

synes bare det er bra at ati får sin trofe nå,før var jo Nvidia som fikk mest oppmerksomhet.

synes Nvidia har rotet seg litt bort nå,men stive priser og driver pro(hl 2)og visse fx-kort .5200-5600kortene var jo laget får og rane kundene får penger(dårlig ytelse og stive priser)

 

synes iallefall ati har fortjent det..

 

og nå er jeg lei av hele Nvidia,så nå blir det bytte får min del :D

Lenke til kommentar

De eneste som er kjøpt opp av noen i denne sammenhengen må være The Inquirer..

 

Og de "slemme mennene" som testet UTEN de nye optimerte driverne da gitt. (ref. 51.xx som slår av flere effekter --> flott optimering må jeg si).

Ja dette MÅ vel være en sammensvergelse mot nVidia :lol:

 

Men, spøk til side.. Hva så om ATi har punget ut med 8mill for en demo+ av Half-Life 2? Det er ikke rart de hiver seg over det tilbudet. Hadde jeg vært bossen i nVidia så hadde jeg også gitt meg i den budrunden, vel vitende om at mitt produkt desverre ikke støtter DX9 spesifikasjonene slik som de nå står.

 

Tenk deg effekten av å kjøpe et kort bundlet med HL2 til 5.000,- spenn, og så finner du ut at naboen din kjøpte et annet kort te 1.800,- og spillet til 498,- OG FÅR BEDRE FRAMERATES!

 

Jeg håper nVidia kommer sterk tilbake med neste modell :-)

Lenke til kommentar
Tenker bare litt tilbake på et spill (Mener det var unreal tournament 2003?) der det kommer opp en sånn fin nVidia-logo i begynnelsen av spillet med underteksten "the way it was meant to be played!" eller noe i den duren.

Ser forresten ingenting galt i å bundle skjermkort og spill, både ATi og Valve vil jo tjene ganske greit på dette. Synd for nVidia. ;)

Men spørsmålet om at nVidias ytelse kanskje ville vært bedre hvis de hadde vunnet "auksjonen" er ganske interessant mtp at det har vært en del ytelses-"juks" og lignende den siste tida fra begge sider. Tipper det kommer frem før eller senere. ;)

 

Tipper det er noen som ikke klarer å skjønne det,hvem taper penger på at FX serien yter dårlig i HL2,Nvidia? Nope det er det helt klart Valve som gjør fordi at halve verden har Nv kort og de er ikke potensielle kjøpere slik det er nå.Derfor har de også brukt 5x så lang tid på å få FX serien til å yte bedre ved å håndkode den til HL2.

 

wørd! dette er faktisk helt sant. Hvorfor skulle valve sabotere segselv? tror nokk dette er nvidia sin skyld og vinnern her er helt klart ati. *Tar en titt på ebay og qxl og ser alle nvidia kortene* neida.. :)

 

Syntes detter er lumpent gjort av nvidia med tanke på at det var prat om at hl 2 skulle bli nvidia ekslusivt osv masse rykter som "noen" hadde satt ut :p

 

hvis noen er den store stygge ulven her er det nvidia *føler med dere fx 5900 fans* :cry: menneh hvis dere hadde fulgt med på alle benchmark cheatsene nvidia har spydd ut (enkelte ville valgt å kalle det drivere) så kunne dere ikke forventa noe annet

 

viste 5900 var for godt til å være sant og hadde jeg vaert den uheldige eier av et 5900 kort ville jeg solgt det til en stakar på qxl som ikke vet mere en at NVIDIA ROXOR ATI SUX! *føler seg slem* og kjøpt meg et 9800 np kort :yes:

Lenke til kommentar
Nvidia Guy1: Hey our cards sucks at dx9, we are loosing market share!!!! we must do something

Nvidia Guy2: Shhhhhh!!! keep it quiet

Nvidia Guy1: But with all the recent benchmarks and games everyone know this, we are doomed

Nvidia Guy2: Shittttt were too late but wait maybe not, lets make some phone calls and scared the **** out of those devs guys...and remove all the dx9 benchs and games out there

Nvidia Guy1: But can we do that?

Nvidia Guy2: Of course we can idiot we are Nvidia!!! Everyone knows its our way to be played or the highway.

 

Kan vel stemme det der?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Til dere som fnyser av en eventuell ytelsesforskjell mellom nvidia- og atiskjermkort:

 

Hvordan kan dere fnyse vekk industriens desidert mest kjente og beste 3dprogrammerer, John Carmack, far til doom, doom 2, quake 1, quake 2, quake 3 og nå doom 3 ?

 

Og valve trenger jo ikke å spyttslikke ATI selv om de har solgt bundlerettighetene til de, de pengene er jo allerede i boks.

Anbefaler å lese denne saklige gjennomgangen:

http://www.beyond3d.com/misc/hl2/index.php?p=7

 

Og ringer det ikke en bjelle når nvidiakortene yter så dårlig at utviklerne til begge disse spillene må bruke tid på å skrive spesialskrevne grafikkrutiner til kortene ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...