Gå til innhold

8 ting utviklere vil gjøre med Google Glass


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981734

Gleder meg til Google Glass, håper Google lager avtaler som gjør at man får gratis internett uansett hvor man er, for å gjøre opp for den veldig høye prisen. Det blir interresant med et slikt produkt.

Lenke til kommentar

Konseptet er ihvertfal himla kult og har masse potensiale, jeg håper dem greier lage et godt produkt, for dette kan man ha mye gøy og nytte av.

 

Tviler ikke på at slike briller blir like vanlig som mobilen er i dag en gang i fremtiden.

Lenke til kommentar

Det jeg ikke helt skjønner med Google Glass er utformingen.. Hvorfor en liten kristall i høyre øvre hjørne? Virker ikke spesielt behagelig, ender med at man kikker opp til høyre hele tiden når det popper opp noe info..

 

Kunne de ikke laget noe som vanlige brilleglass og gitt oss en liten HUD i synsfeltet? Kunne da også tenkt meg en modus der glassene ble ugjennomsiktlig fra utsiden og kunne spille av film på innsiden...kjekt å ha når man er ute og reiser...

Okay, måtte kanskje koblet den til en smart phone for nok horsepower til å drive den, men det hadde ikke vært meg noe i mot.

 

Lenke til kommentar

Det jeg ikke helt skjønner med Google Glass er utformingen.. Hvorfor en liten kristall i høyre øvre hjørne? Virker ikke spesielt behagelig, ender med at man kikker opp til høyre hele tiden når det popper opp noe info..

Kunne de ikke laget noe som vanlige brilleglass og gitt oss en liten HUD i synsfeltet?

 

Fordi øyet ditt vil slite med å fokusere på noe som er så nært.

Krystallen er nemlig ikke bare en liten skjerm som viser et bilde, og med den kunnskapen, kunne du virkelig tenke deg å ha på deg briller med så tykt glass? Evt. med en så tykk "unibrow"?

Om jeg har forstått teknologien rett vil denne lille krystallen uansett kunne vise et bilde som er hvor som helst i ditt synsfelt (noe som kanskje også er litt skummelt, hvis en malware programsnutt brått kan blende deg med hvitt), det at mange applikasjoner legger all informasjonen oppe i høyre hjørne går vel heller på at utviklerne/designerne ser for seg dette som mest praktisk.

Endret av Thorbear
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...