Gå til innhold

– Blizzard håndterte Warcraft-filmen dårlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en stygg følelse av at denne filmen kommer til å bli en stor skuffelse, men håper jeg tar feil... Bare de nå holder seg til CGI kan det kanskje gå bra.

 

Blir den godt mottatt kan det fort bli mange spennende filmer fra Warcraft-universet!

 

Edit: Duncan Jones har bedre sans enn Raimi for det kunstneriske og estetiske, dette skal nok gagne filmen.

Endret av DashFiss
Lenke til kommentar

Har en stygg følelse av at denne filmen kommer til å bli en stor skuffelse, men håper jeg tar feil... Bare de nå holder seg til CGI kan det kanskje gå bra.Blir den godt mottatt kan det fort bli mange spennende filmer fra Warcraft-universet!

 

Kan ikke bli skuffa om man ikke har noen forventninger til å begynne med, woop woop.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

blir bare drit nå siden de kutta ut Sam Raimi... blir ikke brukt ei krone på å se den her.... bukta here i cum....

 

Skal litt til å være så bombastisk med en regissør som Duncan Jones om bord. Sett Moon? Bedre enn alt Raimi har laget de siste årene :)

 

Så får vi bare håpe manuset ikke er håpløst - da hjelper det fint lite uavhengig av regissør.

Lenke til kommentar

Skal litt til å være så bombastisk med en regissør som Duncan Jones om bord. Sett Moon? Bedre enn alt Raimi har laget de siste årene :)

 

Så får vi bare håpe manuset ikke er håpløst - da hjelper det fint lite uavhengig av regissør.

 

okay... Duncan Jones ringte ingen bjeller... så jeg måtte sjekket litt opp... moon og source code var jo to knall filmer. så det ser ut som du har redda filmen fra et muse klikk på bukta at the moment :)

Endret av 64Zombie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne vil garantert faile, da de 100% sikkert går for et så bredt publikum som mulig.

Går de for en mystisk litt spennende og tilbakeholden film med stort fokus på detaljer og dybde så blir jeg glad.

 

Men de går garantert for pew pew action med et stort fokus på jalla slossing og høyt tempo, noe ala Transformers.

Det er da de vil tjene mest, da de appellerer til barnslige tenåringer og lite kresne voksne. (bare se på MoP traileren kontra Tbc traileren. Dårlig eksempel, men det gir en liten pekepinn)

 

Jeg har hvertfall ingen forventninger! Selv om jeg hadde fått nerdgasm om de gikk for dybde og et detaljert manus :)

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Må si jeg synest dette var en god nyhet. Ikke fordi jeg har noe som helst imot Sam Raimi, men fordi jeg mye heller vil ha en film hvor blizzard styrer skuta. Tror det da er mye større sjangse for en film som virkelig oser av warcraft universet i stedet for en hollywood standard som bare er malt over med warcraft farger. Noe jeg fikk en følelse av når jeg leste dette avsnittet:

Regissøreng hevder at han ikke var særlig begeistret for manuset Blizzard slengte på bordet, og presset på for å få muligheten til å gjøre sin egen ting sammen med Robert Rodat.
Lenke til kommentar

Men de går garantert for pew pew action med et stort fokus på jalla slossing og høyt tempo, noe ala Transformers.

Det er da de vil tjene mest, da de appellerer til barnslige tenåringer og lite kresne voksne. (bare se på MoP traileren kontra Tbc traileren. Dårlig eksempel, men det gir en liten pekepinn)

 

Men traileren vart ikkje regissert av Duncan Jones, så eg har eit lite håp. Håpar Blizzard tørr å la dei som kan lage film faktisk få gjere det dei treng, men oppførselen nemnt i artikkelen lovar jo ikkje veldig godt i så måte.

Lenke til kommentar

Høres bra ut at Blizzard faktisk har kontroll på historien i filmen, siden dem vet best hvordan håndtere lore og slikt riktig. Men jeg er veldig skeptisk til live action, siden det vil egentlig ikke passe for en Warcraft film. Spesielt når det det Blizzard er best på så er det CGI cutscenes.

 

Håper bare at vi i en nær fremtid vil få et Warcraft 4 spill, savner gode rts spill med base building og slikt, men helter kan jeg fint være foruten.

Lenke til kommentar

Denne vil garantert faile, da de 100% sikkert går for et så bredt publikum som mulig.Går de for en mystisk litt spennende og tilbakeholden film med stort fokus på detaljer og dybde så blir jeg glad

 

Det du blir glad for vil gjøre at filmen direkte failer - ikke det at de går for et så bredt publikum som mulig for filmen. Det er tross alt allmennkunnskap at: (Bredt publikum=Mer penger inntjent=Suksess) iforhold til din idé om å gå i detaljer og dybde som sikter til mer hardbarket folk, men dessverre ikke passer til "alle" - som resulterer i at mindre penger er inntjent og dermed failer.

 

Så den.... 100% estimeringen at den vil faile på grunn av at de sikter til et bredt som mulig publikum, kommer hvor ifra?

 

 

Lenke til kommentar

Musikk, film eller spill som treffer store grupper = bra? Kremt :tease:

Folk liker kvantitet forran kvalitet, sånn er det bare. Filmer som transformers osv drar penger som hakka møkk, men det er jo kanskje tidenes mest klisjefylte søppel.

 

Å gå bredt ut er fail i den forstand at man er en sell-out som driter i produktet, så lenge man tjener store penger.

Sell-outs er noe de fleste i spill, film og musikk-bransjen har blitt.

Mulig jeg sliter litt med å komme frem med poenget her, men igjen : Høye salgstall er ikke lik kvalitet!

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Musikk, film eller spill som treffer store grupper = bra? Kremt :tease: Folk liker kvantitet forran kvalitet, sånn er det bare. Filmer som transformers osv drar penger som hakka møkk, men det er jo kanskje tidenes mest klisjefylte søppel.Å gå bredt ut er fail i den forstand at man er en sell-out som driter i produktet, så lenge man tjener store penger.Sell-outs er noe de fleste i spill, film og musikk-bransjen har blitt.Mulig jeg sliter litt med å komme frem med poenget her, men igjen : Høye salgstall er ikke lik kvalitet!

 

Ingen har sagt at høye salgstall betyr automatisk god kvalitet.

Men definisjonen din på "feiling" er sett for mye i dine øyne, og ikke flesteparten. For å kunne lage en god og dyr film, må den tiltrekke et bredt publikum slik at filmen tjener inn penger som den kostet å lage i tillegg til å gå overskudd. Bare fordi dem muligens prøver å treffe et bredt publikum, så betyr det ikke at filmen har automatisk dårlig kvalitet slik som du så, trangsynt tenker.

Lenke til kommentar

Jeg er også glad for å høre at Blizzard vil ha stålkontroll på denne filmen. Ikke at jeg er overbevist på at de er overlegne "hollywood" på manus/story, men jeg tviler på at noen andre enn Blizzard hadde investert nok i denne filmen til å gjøre den til noe annet enn en slags random, cheesy fantasy-film. Vi får se da om det blir noe av i det hele tatt, det er ikke sikkert studioet er likeglade i samme grad som Blizzard når det gjelder deadlines,

Lenke til kommentar

Jeg er også glad for å høre at Blizzard vil ha stålkontroll på denne filmen. Ikke at jeg er overbevist på at de er overlegne "hollywood" på manus/story, men jeg tviler på at noen andre enn Blizzard hadde investert nok i denne filmen til å gjøre den til noe annet enn en slags random, cheesy fantasy-film. Vi får se da om det blir noe av i det hele tatt, det er ikke sikkert studioet er likeglade i samme grad som Blizzard når det gjelder deadlines,

 

Ja. Skal vi ta blizzard seriøst kommer denne filmen i 3220 en gang. Høsten tenker jeg.(ja jeg mener 1207 år fra nå). Men som alltid blir det jo bra.

Lenke til kommentar

Høres bra ut at Blizzard faktisk har kontroll på historien i filmen, siden dem vet best hvordan håndtere lore og slikt riktig. Men jeg er veldig skeptisk til live action, siden det vil egentlig ikke passe for en Warcraft film. Spesielt når det det Blizzard er best på så er det CGI cutscenes.Håper bare at vi i en nær fremtid vil få et Warcraft 4 spill, savner gode rts spill med base building og slikt, men helter kan jeg fint være foruten.

 

For Blizzard jobber jo ikke med nytt RTS-innhold for tida.........

Lenke til kommentar

Endel folk med lite kunnskap om hvordan filmbransjen fungerer får jeg inntrykk av....

 

Studiostyrte filmer ender stort sett opp som kalkuner eller skreddersydd med platt innhold for kjernepublikumet (som Twilight osv). Jeg ser nok for meg at det er det Blizzard her vil ha, en film lagd for tenåringer som bruker mesteparten av lommepengene sine på spill. Sam Raimi er en av verdens ledende regissører idag og har en leken tilnærming til mediet. At han har bakgrunn fra slashere og superheltfilmer, og at dette skulle gjøre ham mindre "estetisk" enn andre regissører blir like feil som å si det samme om Quentin Tarantino. Raimi og Tarantino er veldig like på akkurat det området. De elsker filmmediet.

 

Jeg likte Moon godt, men man må jo si med hånda på hjertet at dette blir en helt annen film. Blizzard ønsker her en sjangerfilm satt i low-fantasy. At de velger denne regissøren sier meg to ting:

 

1. de ønsker full kontroll over filmen og vil ha en ung uerfaren regissør som lar seg lett styre (eller de tror iallefall det)

2. de vil ha en som på papiret har gode skussmål selv om han har liten erfaring

 

Om jeg skal sammenligne med noe tipper jeg at man får noe i samme skala som Transformers. Platt, likt av unge fans, veldig lite blod og gørr siden man skal appelere til eldre barn og vil ha lav aldersgrense, masse merchandice, forutsigbar, klisjefylt og lett glemt etter 2 timers underholdning. Men for all del - man trenger ikke å kjede seg av den grunn. Terningkast 4.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...