Gå til innhold

Test: Corsair Vengeance M65 Performance


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

M65 ser veldig komfortabel ut og tøft med sniper knappen, har brukt mouse fem på min QPAD 5K en god stund nå da høyreklikket er blitt veldig dårlig. Er ganske uvant i starten, men når man først blir vant til det synes jeg faktisk det var bedre!

 

Så dette blir nok uten tvil min neste når jeg finner ut at jeg ikke gidder QPAD 5K lenger :) Er forøvrig veldig fornøyd med den også, men synes M65 ser hakket mer komfortabel ut.

Endret av ChristofferRudi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

AvidGamer, var det Ace Edge 3200? Sitter med den nå, har holdt i overkant av to år, og er fortsatt så god som ny! Tror jeg ga 300kr for den eller noe i den dur.

 

Ja stemmer, men jeg hadde "steel" versionen. Dessverre så flasset all lakken av musen, som resulterte i den ble svært ubehagelig å bruke...tror ikke den selges lenger.

 

Kjøpte Rat 7, jævla behagelig mus, men pga laser problemer stopper den opp hele tiden.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Ser veldig bra ut. Vil for øvrig anbefale "Microsoft's Touch Mouse-serie til ivrige desktopbrukere. Litt merkelig i begynnelsen, men en åpenbaring ettersom touch-funksjonene sitter. Både optisk og laser for en deilig respons! ;-) Og lett å skru av touch' om man vil, til spill osv.. (Trådløs, men det er nettet og.) ;-)

Lenke til kommentar

Jeg reagerer på et par ting:

 

IMG_1775.280x186!.JPG

 

ER skrollehjulet skjevt, eller er det plassert med vilje slik av ergonomihensyn. Eller kan det hende at funksjonen, "Det å kunne bruke scrollehjulet som knapp i tillegg" har gjort mekanismen svakere?

 

 

Ellers lurer jeg på om dere også kunne ha testet om de rette linjene også kan lages i andre vinkler enn 90 og 0 grader, eller ihvertfall sagt litt om det også.

 

Kan man få rette linjer i 45 eller eksempelvis 60 grader? Eller også mindre inndelinger innimellom der?

 

Kanskje tegningen svarer på det. Slik jeg ser det, NEI. Men, kan man slå på at flere vinkler skal dekkes inn av den ekstrafunksjonen? Eller har jeg feiltolket de skrå strekene under (svarte) ?

 

corsair%20anglesnap.280x213!.png

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en RAT9 og den skarpskytterknappen har jeg enda ikke fått glede av. Mulig det er jeg som ikke klarer å justere hånden til endringen i følsomhet, men jeg endte opp med reload på den i stede.

 

ER jevnt over fornøyd med RAT9, men jeg synes den er litt flat for min del, og ikke like lett å ha godt grep i når den må løftes. Designet var totalt forskjellig fra Performance MX musen jeg spilte med før og som ligger svært godt i hånden.

 

Dessuten er jeg ikke 100% fornøyd med knappene på RAT9 :/ Så det spørges om dette kanskje blir et alternativ...

Lenke til kommentar

Fikk denne musen i posten for en uke siden, som en mulig arvtaker for R.A.T. 7.

 

Første inntrykk er at musen er for smal for hånden min. Noe som fører til at jeg må "klype" for å løfte den av matta.

 

Vekten på musa er nær perfekt med alle vektene i.

 

Tommelknappene er godt plasert. Ikke for langt fremme, og ikke for langt tilbake.

 

Reagerte litt på sandpapiroverflaten på sidene av musa. Litt ubehagelig å holde i, og garantert helt sinnsykt å holde rent.

 

Høyre og venstre museknapp gir omtrent null taktilsk feedback. (man kjenner knapt at man har trykket).

Dette fører til, i mitt tilfelle, at jeg skyter i spill uten å mene det. Annenhvergang jeg løfter musa og setter den ned igjen, så trykker jeg samtidig på venstre museknapp uten å mene det.

Man kan ikke la fingeren hvile på knappen i det hele tatt.

 

Alt i alt, ble jeg veldig sliten av å bruke musa. Lite feedback på trykking og for smalt grep, førte til at jeg gikk tilbake til R.A.T. 7 etter 2 dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...