Gå til innhold

«Serverne er nede. Vennligst vent.» (Win)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er 100% einig i tankegangen. Det er trist at folk no må sitte i kø for å kunne spele spelet dei har kjøpt etter kanskje å ha gleda seg lenge, og det er svært mykje ein kan seie om alltid-online kravet, men det har ikkje noko med kor godt spelet er å gjere.

 

Eg kan sjå poenget med å vente, då det absolutt kan vere nyttig for ein forbrukar å vete om at spelet har startvanskar til dømes, noko som har sin plass i ein omtale, men det burde ikkje påverke karakteren.

Lenke til kommentar

Blir jo som å kritisere leiebilfirmaet fordi motorene i bilene deres går dårlig. Men det er tross alt deres eiendom, og da står de fritt til å fikse på motorene sine for å spare penger ved at du ikke kan putte klampen i bånn.

 

Samme med spill. Du leier bare en lisens til å bruke det, enten ved å betale et engangsbeløp, en månedlig kostnad eller ved å kjøpe meningsløse virtuelle ting inne i spillet. Du eier egentlig ingenting.

 

Å eie noe som helst er gammeldags. Fremtiden består i at alt driftes og eies av selskaper. Du leier alt, fra tingene du bruker til implantatene i kroppen din.

 

"Liker du ikke avtalevilkårene? Greit, vi deaktiverer da bare hjerneimplantatet ditt så du blir en siklende grønnsak. Skulle tenkt på det før du fikk deler av tenkeboksen erstattet med en raskere og mer effektiv elektronisk versjon."

Lenke til kommentar

Blir jo som å kritisere leiebilfirmaet fordi motorene i bilene deres går dårlig. Men det er tross alt deres eiendom, og da står de fritt til å fikse på motorene sine for å spare penger ved at du ikke kan putte klampen i bånn.

 

Samme med spill. Du leier bare en lisens til å bruke det, enten ved å betale et engangsbeløp, en månedlig kostnad eller ved å kjøpe meningsløse virtuelle ting inne i spillet. Du eier egentlig ingenting.

 

Å eie noe som helst er gammeldags. Fremtiden består i at alt driftes og eies av selskaper. Du leier alt, fra tingene du bruker til implantatene i kroppen din.

 

"Liker du ikke avtalevilkårene? Greit, vi deaktiverer da bare hjerneimplantatet ditt så du blir en siklende grønnsak. Skulle tenkt på det før du fikk deler av tenkeboksen erstattet med en raskere og mer effektiv elektronisk versjon."

Ikke enig i sammenligningen din. Det blir mer som om leiebilfirmaet har lagt inn en sjekk av kilometerstanden hver gang du starter opp bilen og hvis du har kjørt for langt, eller den ikke får kontakt med serverne, så får du ikke kjørt.

 

Når det er mer brukervennlig å kjøre pirat, så har utviklerne gjort en dårlig jobb i mine øyne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg syns at utviklerene fortjener kritikk for å være såpass forbrukerfiendlige som her. Dette kan jeg godta i et gratis pay to win spill på Facebook eller iOS/Android, men ikke i et fullpris PC-spill.

 

Holder meg til de gamle Sim City-spillene som lar meg spille på mine vilkår, ikke blir de uspillbare når EA finner det for godt å stenge serverene heller. Fuck "sosiale" ting som always online and all that shit.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Forbruker fiendlig? Vi har vel bare oss selv å takke.

Dette er en ganske effektive måten å knuse piratkopiering på.

 

At de snakker om det sosiale og slikt er bare en unnskyldning for å implimentere en slik antipiratfunksjon.

 

Hahahahahahah! Knuse piratkopiering? Dette fremmer piratkopiering! Og dette er også faktisk en av hovedgrunnene til at jeg kommer til å laste ned dette istedenfor å kjøpe det.

Digge med piratversonen som kommer er at man kan spille singleplayer uten å være pålogget noen server ;)

 

 

nok en sint simcity spiller og det med god grunn...

 

Deg eller? :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hahahahahahah! Knuse piratkopiering? Dette fremmer piratkopiering! Og dette er også faktisk en av hovedgrunnene til at jeg kommer til å laste ned dette istedenfor å kjøpe det.

Digge med piratversonen som kommer er at man kan spille singleplayer uten å være pålogget noen server ;)

 

 

Da må du smøre deg med tålmodighet. Det er synd å si det, men dette er en meget effektiv måte å stoppe piratkopiering på. Sjansen for at du finner Sim City i spillbar versjon på piratbukta innen rimelig tid er lav, når spillet er bygd slik at serveren kjører deler av simuleringen. For å sette det litt på spissen, så er noen nødt til å kode en del av spillet på egenhånd for å få dette til å fungere offline.

 

Gjør det saken noe bedre? Igrunn ikke. Jeg misliker denne forbrukerfiendtlige retningen sterkt. Men jeg ser absolutt hvorfor de gjør det, og hadde ikke forbrukerne opptrådt som de gjør så hadde ikke slike idiotiske kopisperrer vært nødvendige. Så kan man selvsagt diskutere opp og ned i timesvis om det kan kalles å "stjele" når man ikke fjerner en verdi fra noen, men det er egentlig irrelevant. Så lenge selskapene føler de må beskytte seg mot piratkopiering, så vil vi se utvikling der slike kopisperrer blir mer og mer vanlige.

Endret av KAS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forbruker fiendlig? Vi har vel bare oss selv å takke.

Dette er en ganske effektive måten å knuse piratkopiering på.

 

At de snakker om det sosiale og slikt er bare en unnskyldning for å implimentere en slik antipiratfunksjon.

Vi kan takke oss selv hvis vi godtar dette også. Hvis ingen kjøper spillet, så er det verre enn at 50% dropper å kjøpe det fordi de har piratkopiert det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...