Gå til innhold

Windows 7 får blåskjerm etter oppdatering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et AMD Radeon 4700 HD kort, og fikk problemer med denne oppdateringen. Catalyst Control Centre sluttet å virke, samt en del rendingsfeil i diverse programmer. F.eks. Windows live mail ble helt umulig å bruke, da store områder ble helt svarte, og scrollet man så ble det bare garbage.

 

Ble til en system restore til før denne windows updaten, for å få ting til å virke igjen.

Lenke til kommentar

Jeg ser så langt ingen grunn til å hevde at dette er en del av en bevisst strategi fra MS sin side, så la oss alle legge ned flammekasteren. Hver gang slikt skjer står typisk de fra den andre leiren og peker finger, som vi også fikk se her, da en feil i Linux ble kjent.

 

Så vidt jeg ser handler denne feilen om elendig kvalitetskontroll, for slike åpenbare feil skal ikke kunne komme gjennom en enkel test. Dette er ikke snakk om en liten obskur bug som kanskje kan utnyttes på en sær måte, men noe som rammer en stor andel av brukerne umiddelbart. MS burde lært, og med så store ressurser som selskapet har til disposisjon skulle det være umulig at slike åpenbare feil kommer gjennom.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg ser handler denne feilen om elendig kvalitetskontroll, for slike åpenbare feil skal ikke kunne komme gjennom en enkel test. Dette er ikke snakk om en liten obskur bug som kanskje kan utnyttes på en sær måte, men noe som rammer en stor andel av brukerne umiddelbart. MS burde lært, og med så store ressurser som selskapet har til disposisjon skulle det være umulig at slike åpenbare feil kommer gjennom.

Uten at jeg vet noe om kvalitetskontrollen, så virker det for meg som en relativt håpløs oppgave å sjekke alle mulige eksotiske maskinvarekonfigurasjoner (hybridgrafikk er jo litt eksotisk) for eventuelle problemer, særlig hvis eventen som trigger bsod er obskur.

Lenke til kommentar

Uten at jeg vet noe om kvalitetskontrollen, så virker det for meg som en relativt håpløs oppgave å sjekke alle mulige eksotiske maskinvarekonfigurasjoner (hybridgrafikk er jo litt eksotisk) for eventuelle problemer, særlig hvis eventen som trigger bsod er obskur.

Hybrid-grafikk er da ganske vanlig for bærbare, og et representativt utvalg av 10-20 maskiner skulle let fanget opp slike tydelige problemer.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9

Blåskjermen kom hos meg også, men kun én gang på kun én PC.

Etter restart har maskinen fungert utmerket!

Det er mange år siden jeg har opplevd dette i Windows.

Lenke til kommentar

Hybrid-grafikk er da ganske vanlig for bærbare, og et representativt utvalg av 10-20 maskiner skulle let fanget opp slike tydelige problemer.

Det spørs jo helt hva som skaper problemet. Er det en gitt maskinvarekonfigurasjon + kombinasjon av to driverversjoner pluss at man åpner broweseren akkurat når man får switch mellom grafikkkortene så begynner det å bli ganske mange kombinasjoner som skal testes.

Lenke til kommentar

haha jeg ler så tårene triller, dette er utvilsomt mickeysoft sin nyeste strategi for å bedre salget av BullShit 8 (som forøvrig har vært værre enn vista)

 

edit: tykrslief

Kan du fortelle meg hva som er så forbasket ille med Win8 da?

Kanskje på tide å legge bort hatet og prøve det selv, med et åpent sinn.

Har brukt det selv siden RC ble utgitt og aldri vært mer fornøyd med noe OS. Dønn stabilt, noe man også skal forlange.

Folk som sitter på maskiner med XP og 7 bør nok bevege seg videre ganske snart, du blir rett og slett utdatert, nyeste DirectX kommer kun på 8 f.eks. For ikke å snakke om sikkerheten som er sterkt forbedret fra tidligere versjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...